Ga naar inhoud


Aankoopadvies (want ik ben mijn oude receiver beu)


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Omdat de problemen met mijn Vantage 1100S blijven toenemen, heb ik stilaan de knoop doorgehakt dat er een nieuwe satellietreceiver moet komen. Ik wou graag jullie mening, want de technische kant van zaken is me niet altijd even duidelijk, en ik wil zeker geen kat in een zak kopen. Sorry als de volgende vragen daarom dom lijken.

 

1) Met mijn oude receiver ontving ik Astra 19.2, 23.5 en 28.2. Is het zo simpel dat ik gewoon mijn satellietontvanger kan afkoppelen en een nieuwe kan aankoppelen, of moet ik de juiste satellieten inprogrammeren? Zo ja, is dat veel werk?

 

2) Ik wil zeker ook de Duitse zenders blijven ontvangen. Ik zou dus zeker een toestel willen hebben waarmee het "hakkelprobleem" dat sinds 1 mei is opgedoken op sommige receivers, zeker van de baan is. Met mijn vorige receiver had ik het probleem dat een recente softwareupdate het hakkelprobleem wel oploste, maar dat ik daardoor de Vlaamse zenders niet meer kon ontvangen, en met een oudere software ik wel de Vlaamse zenders kon ontvangen, maar de Duitsers bleven haperen.

 

3) Wat me naadloos tot de derde vraag brengt: kan ik gewoon mijn TVV-kaart in een nieuw toestel pluggen en kijken, of moet ik weer allerlei troep uithalen met software? (Seca codering of zoiets, zoals gezegd begrijp ik de techniek achter dat alles niet altijd even goed) Of moet ik zoiets als een CI-slot bijkopen?

 

4) Wat een harde schijf betreft, mag die ingebouwd zijn, maar het zou mooi meegenomen zijn als ik gewoon een externe HD in een USB-slot zou kunnen pluggen. Indien ingebouwd, graag een zo groot mogelijke harde schijf want ik neem nogal veel op.

 

5) Ik wil liefst de volgorde van mijn zenders zelf kunnen programmerenv / hernoemen.

 

6) Een twin tuner zou mooi meegenomen zijn.

 

Als ik dit lijstje van eisen even bekijk, en wat rondgoogle, kom ik uit op een VU + Duo Twin, na het zien van een hardwaretest op sat4all. Is dit een goed toestel voor de vereisten die ik hierboven stel? Zo nee, heeft er iemand een ander advies welk toestel ik best zou nemen. Ook tips waar te bestellen etc. neem ik in alle graagte aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleemloos hier voor deze dingen.

Maar als je poen zat hebt is de VU ultimo ook een optie.

Zorg wel dat je niet een clone koopt (van de duo).

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het zo lees kun je ook kiezen voor de M7 Sat801, deze is ook nog eens goedgekeurd door canal digitaal en TV Vlaanderen zie: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/m7-sat801-satellietontvanger.aspx

 

ik weet alleen niet of je ook je je zendervolgorde kunt bepalen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel aanraden van een winkelier toch maar een Technisat Technistar S2 genomen. Het toestel doet eigenlijk wat ik van de Vantage (die door het vele geëxperimenteer de geest heeft gegeven) verwachtte, alleen de dual tuner heb ik niet, want men wist mij te zeggen dat je dan ook, als je bijvoorbeeld VRT wil bekijken en VT4 wil opnemen, in feite 2 TVV kaartjes moet hebben. Nu ben ik er voor de helft van mijn geplande budget uit. Ik heb er wel een CI voor lief moeten bijnemen, maar dan nog zat ik met het totale budget onder de 250 €. En ik kan terug kijken en opnemen... Me happy.

 

Ik wil vooral Sattje bedanken, want hij zei me mezelf te laten adviseren. Ik heb dan ook dat toestel genomen waarvan de winkelverkoper eerst zonder veel schroom helemaal voor mij heeft uitgepakt en voorgedaan. Ik heb er heel veel uitleg over gekregen, denk dat ik er wat meer over ben gaan weten, en was uiteindelijk vooral tevreden over de geboden service.

 

Dit topic mag w.m.b. dicht. Bedankt voor alle adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat is echt supergoed ! Ik heb nu 3 jaar de digicorder HD S2 plus, en ben echt uitermate tevreden over dit apparaat. Kristalhelder beeld, stabiel...

Ik kijk Canaldigital Sverige via de ingebouwde conax kaartlezer, en kan gewoon SVT1 opnemen terwijl ik bijvoorbeeld TV4 kijk... met 1 kaartje dus.

 

Succes met je Technisat!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...