Ga naar inhoud


Digitenne - signaalsterkte verschillende zenders


fred44nl

Aanbevolen berichten

Die DSC210 die je noemt word al 5 jaar niet meer geleverd door KPN. Ik heb trouwens sowieso al het idee dat de informatie allemaal wat gedateerd is. Brommerstoringen bijvoorbeeld worden tegenwoordig door de huidige generatie RF tuners al veel beter onderdrukt dan 5 jaar geleden.

 

Ik daag je uit om een DSC500 te bestellen voor 15 Euro en hiervan verslag te doen. Gewoon eens weten waaar je over praat omdat je het zelf getest hebt en niet een hersenspinsel vanuit de theorie neer te zetten en dan hier op voort te borduren.

 

Overigens versterkt een richtantenne ook het GSM en brommersignaal als dat uit de zelfde richting komt als de DVB-T zender. Hierdoor vervalt dan het voordeel volgens mij.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, definitie probleem. Je laat me wel lachen hoor.

Ik vind een antenne een richtantenne als hij niet rondstralend is en een duidelijke voorkeur heeft voor 1 richting of een duidelijk minimum heeft in 1 richting.

Het feit dat je met een DSC500 al op moet letten als je hem gaat gebruiken welke richting je hem op laat kijken, geeft al aan dat het wel degelijk een richtantenne is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn DSC500 begin dit jaar "alle kanten" op laten kijken :)

als ik em op R'dam richt, dan krijg ik bijna alles van R'dam.

Roosendaal idem, dito

nu kijkt ie naar Goes, want die tv-mast staat het dichtste bij.

dus heb ik bijna alles van Goes èn één pakket van Roosendaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, als dit jou maatstaf is wat een richtantenne is, dan is een sprietantenne op een draagbare transistorradio ook een richtantenne want daar maakt het ook een groot verschil uit in welke richting je die zet om een goede ontvangst te hebben.

Een vertikaal sprietje is een rondstraler, een sprietje dat anders dan vertikaal staat is inderdaad een richtantenne. Je zegt het zelf al dat het uitmaak in welke richting je hem zet. Richtantenne dus!

 

Als je het sprietje overigens horizontaal zet is het stralingspatroon een 8-vorm met hele diepe dippen aan de uiteinden van het sprietje, uit welke richting je dus vrijwel niets ontvangt.

 

Leuk dat @fred44nl de richtwerking van de DSC500 bevestigd.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...