Ga naar inhoud


Ariva 102mini geen beeld


Cobus R

Aanbevolen berichten

Ik heb hier nu een ariva wie perfect werkt op mijn tv maar bij diegene van wie hij is doet deze het niet goed (salora tv) terwijl daar een 500HD het wel doet heeft te maken met de hdmi aansluiting is die van de ariva anders dan als van de 500HD ? ik vindt het maar raar maar het is wel zo.

 

Iemand een oplossing daarvoor.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je bij de instellingen van de ariva al geprobeerd of het met 50 hz wel lukt of maakt het geen verschil welke je neemt ?

ik heb de ariva op verschillende toestellen getest maar geen probleem .

misschien kan de tv alleen 50hz of juist 60 hz aan .wat ook nog kan de resolutie verlagen in de ariva misschien ?

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal een gelijk probleem gehad, maar ik met mijn DM500HD beeld op bijv. Ned 1 en veel meer zenders, met de Ariva 102mini had ik juist dan geen beeld op en op andere frequenties wel, dit allemaal op hetzelfde aansluitpunt. Nu heb ik nog al wat vertakkingen en heb kabel en sat signalen gecombineerd op één coaxkabel en dat heeft mij aan het denken gezet. Ik heb de Ariva 102mini rechtstreeks op de schotel aangesloten en ja op alle frequenties geven de zenders beeld.

Conclusie: de tuner van de Ariva 102mini is gevoeliger en door combinaties van kabel en sat met vertakkingen kwam er te weinig signaal binnen.

Misschien heb jij op de Solara TV ook wel te weing signaal. Om de Solara tv uit te kunnen sluiten zou je een andere TV bij je kennis kunnen plaatsen, blijft het beeld wederom op zwart dan zal je te weinig signaal hebben.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was me uit je verhaal niet duidelijk dat je geen menu op beeld hebt.

Als je de Ariva op de Solara TV hebt aangesloten probeer dan eens of je via de usb poort wel voeding hebt, bijv. een usbventilatortje. Ik vraag me dan af of er wel genoeg stroom is of misschien zelfs helemaal niet.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg gewoon niets te zien geen menu niks maar een 500HD werkt daar wel gewoon terwijl hdmi toch gewoon een standaard is lijkt me en ja het gaat in eerste instantie gewoon om het menu van de decoder en ja heb de instellingen al aangepast aan 50hz 720p daar het om een HD ready toestel gaat.

 

Ook ik vind het raar maar de ariva werkt daar niet en aangezien je er gaan andere aansluiting op zit kun je daar verder niks mee.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg gewoon niets te zien geen menu niks maar een 500HD werkt daar wel gewoon terwijl hdmi toch gewoon een standaard is lijkt me en ja het gaat in eerste instantie gewoon om het menu van de decoder en ja heb de instellingen al aangepast aan 50hz 720p daar het om een HD ready toestel gaat.

 

Ook ik vind het raar maar de ariva werkt daar niet en aangezien je er gaan andere aansluiting op zit kun je daar verder niks mee.

 

Heb je de ontvanger al op een andere tv geprobeert? Als daar ook geen beeld komt dan start de Ariva waarschijnlijk niet goed op.

Is deze al voorzien van andere software? Er kan iets misgegaan zijn of een verkeerde software, dan moet hij opnieuw geladen worden met nulmodem kabel.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nu een ariva wie perfect werkt op mijn tv maar bij diegene van wie hij is doet deze het niet goed

 

Ja dus hij werkt bij mij perfect.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ergens in het menu een optie "HDMI CEC" aan of uit, hier had die functie geen enkele invloed en zag dus geen verandering in gedrag.

Maar misschien werkt het wel icm die Salora en wordt er iets geschakeld??

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...