Ga naar inhoud


Ariva 102 mini nieuwe software van 5 november 2012


satwave

Aanbevolen berichten


Mijn ontvanger wil nog steeds niet opstarten als hij in stand by gezet wordt, dus heb ik de nieuwste software er op gezet in de hoop dat het verholpen zou zijn, helaas dan maar aan laten staan en de stekker er uit als ik langer geen gebruik maak.

Na de update weer opnieuw de boel ingescand maar nu mis ik b.v. BBC three en BBC four. De frequenties heb ik al maar deze kan ik niet apart intypen om te zoeken. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiebren,

 

Als nieuwe software er op zetten geen oplossing is. Ik neem aan dat je dat met een USB stick doet zou je eens kunnen proberen om terug naar de fabrieks instellingen te gaan. Leidt dit niet tot resultaat, dan kan je proberen om met RS 232 er nieuwe firmware op te zetten. Als je dit doet moet je wel eerst een kopie van je zenderlijsten maken met een USB stick. Na RS232 upgrade moet je je ontvanger weer opnieuw inrichten. Laat maar eens horen wat tot succes heeft geleid.

 

M.vr.ge. Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is die niet!!! Ik had me al vergist, nog bedankt daarvoor!

Gelukkig kan ik het zelf wel herstellen met de rs232 aansluiting.

 

Je moet http://satedu.cba.pl...54fc544abb08726 hebben.

aangepast door Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd maar ik heb een fabrieks reset gedaan maar het probleem is nog niet verholpen.

Wanneer ik de ontvanger in standby zet, start hij niet weer op als ik weer op de standbyknop druk, wel gaat het groene lampje

branden op de ir. De ontvanger haal ik dan even van de stroom en dan start hij dus wel op.

Toch maar aan de patch? via poort 232, is er een schema voor het maken van deze kabel?

aangepast door wiebren
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is heel mooi,ik heb die versie erin geprogrameerd,en die is nu dood,zelfs via een nulmodemkabel rs232 jack,is hij niet meer te benaderen! :angry:

wie weet,wat ik nu kan doen?? :confused:

ik ben er zeker niet gelukkig mee.

wie heeft de goede tip,anders moet hij richting duitsland :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei oei oei sorrie voor de foute link! Ben net terug, was voor mijn werk over de grens.

 

Wat erg (en slecht) dat je je ontvanger onklaar kan maken met een firmware voor een ander model. Zou ie toch gewoon niet moeten accepteren?

 

Had je de rs232 kabel zelf gemaakt? Had je dit schema gebruikt?

aangepast door wian

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij wel gelukt gelijk in de eerste poging.

 

Bewandel de volgende stappen even dan moet het weer goed zijn.

 

1) PC en Ariva 102Mini uitzetten.

2) RS232 kabeltje aansluiten tussen PC en Ariva 102Mini

3) PC aanzetten

4) Software opstarten en de gewenste softwareversie voor de Ariva102Mini (en incl Bootloader aanvinken) selecteren en druk op Next.

5) Zet nu de voeding aan op de Ariva 102Mini en afwachten wat er gebeurt.

 

Als het goed is word nu de software geladen en moet je nog een keer op OK drukken.

Nu moet het gedaan zijn en kun weer je kijken.

 

 

Succes allen.

  • Like 1

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dank iedereen die mij geholpen ,met het betere schema heb ik ontdekt dat er één draadje verkeerd was gesoldeerd.

sorry als ik een beetje te heftig heb gereageerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn ab vergeten van mijn ariva 102 mini,kan ik tijdelijk een andere gebruiken,een universele of zoiets?

ik heb de app voor android gedownload,maar kan geen connectie maken,de netwerkkabel zit erin,en hij geeft aan,dat hij een ip adres gekregen heeft.de app vind geen server.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...