Ga naar inhoud


Editie 14 - Ferguson Digital Ariva 102mini


Michel

Aanbevolen berichten

Even om misverstanden te vermijden, sharen wordt door deze ontvanger wel ondersteund d.w.z. cardsharing, oftewel CCcam client. Je kunt door middel van een patched versie dus wel je kaart van de hoofdontvanger delen met deze ontvanger. Dit kan dus niet direct met de software die op de ontvanger staat, maar als je middels een USB stickie de versie erop zet die hier in het "overige merken"-forum wordt besproken, dan kan dat zonder enig probleem.

Het woordje "Sharen" wordt hier in dit topic ook gebruikt voor het delen van de harde schijf op je eigen PC (middels Samba of CIFS of NFS), waardoor je de content die op je PC staat ook zou kunnen afspelen via de mediaplayer in de ontvanger. Dit wordt dus echter (nog) NIET ondersteund met de huidige software. Als er voldoende animo voor is, zou het kunnen dat de importeur misschien druk kan zetten bij de fabrikant om dit in hun volgende software versies toe te voegen, echter is dit natuurlijk niet een verplichting voor de fabrikant aangezien er ook nergens in de specs staat dat dit tot de mogelijkheden zou (gaan) behoren.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik vind het een byzonder interessante onvanger.

En over die temperatuur maak ik me geen zorgen. 50° C.en meer daar kan de elektronika best tegen tegenwoordig. Geen enkel probleem.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar zou ik toch niet te licht over denken.

 

De smartcard wordt ook ruim 50 graden en dat is met zekerheid niet goed voor de dice op de smartcard.

 

Ik kreeg vandaag overigens een email met een soortgelijk apparaat in een andere behuizing maar met dezelfde specificaties, maar dan nog goedkoper. Als het zo doorgaat krijg je zo meteen nog geld bij een ontvanger ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb de prijs even verwijderd, want dat zijn inkoopprijzen exclusief BTW en die horen niet op een forum thuis:

 

Image3.png

 

Ik kan helemaal niets zeggen over de kwaliteit, ik wil alleen maar aangeven dat dit een soort trend lijkt te worden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels ook een besteld en ingericht op Astra 1, 2 en 3. Alles werkt perfect en ik sta versteld van dit kleine ding.

Heb hier een multitenne voor hangen en op alle 3 satelieten heb ik ca 80% kwaliteit en 70-75 sterk signaal, alle bbc kanalen enz. doen het uitstekend.

Voor in de keuken en ben nu dus een lelijke grote kast kwijt door de ontvanger mooi achter het beeldscherm te monteren.

Vanwege de genoemde warmte ontwikkeling heb ik gezorgd dat hij helemaal vrij in de ruimte zit zodat de warmte goed weg kan.

Echter... ik wilde hem vanmorgen aan zetten en op de IR knop begon het groene lichtje te branden, maar er kwam geen beeld.

Heb de stroom er helemaal afgehaald en toen starte hij wel op. Weer uit gezet maar weer starte hij niet op. Wat doe ik fout?

groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Geen vragen in dit topic alsjeblieft.

Ga naar het 'overige merken' forum en stel daar een vraag met een duidelijke onderwerptitel.

 

BVD,

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier ook eentje besteld, snel geleverd.

Vlotte installatie, enkel bij de fastscan TVV ipv canaldigitaal nog moeten kiezen en na enkele minuten had ik beeld.

de eerste indruk is goed, zappen gaat voldoende snel en de warmteontwikkeling valt mee.

Perfecte decoder voor in de slaapkamer!

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

ik vind het nogal meevallen de warmte.ik heb hem een week aanstaan met een tivu smartcard in,en als ik de kaart eruithaalde,was die niet warmer,ik zou zelfs durven zeggen kouder,dan dat je hem vroeger uit een ci module haalde.vooral als er 2 ci's in de decoder zat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het sharen met een CCcam server/Dreambox werkt voor geen meter om de 2 uur moet je hem herstarten.

ik zal eens testen,met cccam,en het resultaat laten weten.met kaart werkt die al meer dan 1 week aan een stuk door.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...