Ga naar inhoud


vlc player configureren met nas


topie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een dm800hd met gemini 5.1 icm een nas (buffalo linkstation)

Eerst de standaard dvd speler geinstalleerd en dit werkt, maar speelt weining formatten af.

Nu heb ik vlc player geinstalleerd op de dreambox en wil mijn dvd films van de nas afspelen op de dreambox.

Het lukt mij niet om het werkend te krijgen. Van alles proberen in te stellen in vlc maar niks werkt. Ik heb netjes het ip ingegeven van de nas, maar bij de poort weet ik niet wat er moet komen te staan. Heb poort 8080 geprobeerd maar dit werkt niet, poort 8080 in de router proberen te openen en te koppellen aan de nas. Ook dit werkt niet. Op internet kan ik eigenlijk weinig info vinden mbt het instellen ervan.

Kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit kan oplossen, of er misschien een andere oplossing is??

Vlc op de computer werkt het wel, dus ik kan dan vanaf de nas wel een film afspelen.

 

 

alvast bedankt,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe het niet via vlc maar gewoon via het netwerk.

 

Maak op je nas een nieuwe NFS share aan van de map waar je films staan.

Op de dreambox voeg je die map toe via netwerkbeheer.

Nu kan je via de plugin filebrowser deze map bekijken en de films starten.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Puch,

 

Jij gebruikt zeker een mediaspeler, omdat je zeg dat je het via het netwerk doe?

 

In vlc in de dreambox moet je ook een http poort ingeven, weet iemand hoe dit dan moet icm de nas?

 

 

groeten topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er misschien een andere plugin die ook avi, divx en dat soort bestanden kan afspelen??

Moet wel met een nas te koppellen zijn.

 

groet topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Puch,

 

Jij gebruikt zeker een mediaspeler, omdat je zeg dat je het via het netwerk doe?

 

 

Nee, ik heb filebrowser plugin geïnstalleerd.

Daarmee navigeer ik naar de film die ik wil bekijken start die van daar uit.

 

Eigenlijk zelfde principe als dat je opgenomen bestanden bekijkt.

 

Moet er wel bij vertellen dat ik dit op een Vu+ duo doe, maar ik neem aan de de dreambox dit ook kan.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...