Ga naar inhoud


1.10.57 op rebox site


hhh

Aanbevolen berichten

Zie de handleiding: Menu -> Systeeminstellingen -> AV/ uitgang instellingen -> Power Saving in Standby Mode (Energiespaarmodus) op Uit (staat nu Aan).

 

Op termijn (bijvoorbeeld al in Octagon V2.10.89) gaat deze instelling verdwijnen en vraagt de ontvanger na het standby-commando of hij wel of niet naar deep sleep moet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Audioniek,

 

Ik voel me wel wat dom, maar ik had deze instelling niet gevonden.

Misschien ook wel omdat ik die niet onder AV/uitgang zou verwachten.

Hoe dan ook, ik heb hem nu weer goed kunnen instellen. Dank je wel!!

 

Iets anders: je noemt "Octagon". Ik ken tot nu toe alleen de FW updates die via de REBOX site worden gepubliceerd.

Is Octagon ook geschikte Firmware? Beter? Kan ik die ook downloaden?

 

Groeten,

Frank.

aangepast door PE1MTF
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox-ontvangers worden gemaakt door de Koreaanse fabrikant Fortis (heeft niets met de bank met dezelfde naam te maken), die zijn producten aan zogenoemde Resellers verkoopt. Eén van die resellers is Rebox in Nederland en België. In Duitsland zijn er twee: Atevio of Atemio en Octagon. Fortis maakt voor iedere reseller in principe specifiek voor die reseller bedoelde firmware aan met lokale eigenschappen. In Nederland kun je in de meeste Reboxen bijvoorbeeld zonder extra ingrepen de CanalDigitaal smartcard rechtstreeks in een kaartlezer gebruiken.

 

Dit mechanisme van verschillende resellers is dichtgetimmerd doordat de ontvanger een resellerID aan boord heeft die overeen moet komen met de ID die in de firmware file (.IRD) zit.

 

Van oudsher is Octagon vrijwel altijd de eerste met een nieuwe firmware release en heeft de firmware van die reseller een ander uiterlijk ("skin") en wat meer mogelijkheden. Met kunstje (een resellerchanger) kun je de firmware van een andere reseller in je Rebox draaien, mits het basismodel overeenkomt (voorbeeld: RE-8000/RE-9000 = Octagon SF-1018P).

 

Lees je eens in op dit forum over dit onderwerp, er is veel over te vinden. We dwalen nu overigens wel een af beetje van het onderwerp van dit topic.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

In deze firmware geeft de box nu aan dat hij de EPG-sat niet heeft kunnen vinden (voorheen zocht deze ook naar de EPG-sat ook al stond de box op een andere positiie; vb. je zit op de 28.2 en dan bij epg-search wilde deze op de 23.5 kijken, deed alsof hij zocht, maar (in mijn geval) werd er niet naar die positie gedraaid). Nu krijg je dus iig een melding. Nog niet optimaal.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lange tijd weer eens een berichtje, ik draai met de nieuwe software ( 57 ) al weer een tijdje. Wat betreft het geluid , dit loopt bij mij prima. Alleen het plotseling

 

versnellen ( hikken ) is bij mij nog niet weggeweest, gaat een hele tijd goed maar dan begint het weer een paar seconden.Dit heb ik al sinds ik de rebox 9000 heb aangeschaft. Ben ik de enige die dit heeft?? Het zal wel een keer tijd worden om dit probleem na een aantal jaren te verhelpen.

De rest heb ik geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben een "gelukkige" gebruiker van 9000 met de laatste softwareversie (57) geinstalleerd.Ik ben al ongeveer 3 jaar in bezit van deze ontvanger en installeer steeds de nieuwe softwareversie in de hoop hiermee 2 problemen op te lossen.

Mijn eerste probleem is dat bij HD uitzendingen en vooral bij Ned 1 het geluid even een korte pauze maakt alsof deze weer synchroon moet gaan lopen met het beeld.

Mijn 2e probleem is dat regelmatig het beeld gaat "hikken" en na enige tijd weer normaal is. Hierop is geen touw te trekken. Soms dagen niet en dan weer enkele dagen achter elkaar.

Ik heb alles geprobeerd. Bij elke software update fabrieksreset, ventilator ingebouwd, etc. Geen enkele verbetering.

Buiten deze 2 vervelende tekortkomingen verder een goede ontvanger.

Het lijkt erop dat de processor het rekenen niet kan bijhouden.

Kan men die niet vervangen voor een snellere?

Hoe nu verder??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de voorlaatste versie het bij mij prima deed heb ik toch de stap gewaagd naar deze nieuwe versie.

Nu doet zich helaas het probleem voor dat ik geen systeem instellingen meer kan downloaden vanaf de usbstick.

De Rebox blijft eindeloos hangen in het download scherm. Dat gebeurt ook met de zenderlijst, maar die wordt gelukkig wel geladen.

Wat kan er mis zijn?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De 1.10.57 firmware draait behoorlijk stabiel nu sinds enkele maanden. Eigenlijk geen grote problemen, maar helaas ook geen grote oplossingen.

 

De mogelijkheid om series op te nemen, waarmee ik in eerste instantie erg blij was, blijkt toch wel behoorlijk veel "haken en ogen" te hebben.

Zo veel zelfs dat ik maar gestopt ben hem te gebruiken.

 

Eerst kwam ik erachter dat het geen intelligente functie is: hij kijkt niet naar de aflevering, maar neemt eenvoudigweg alles op met de juiste titel. Heeft iemand een idee hoe vaak afleveringen van een serie worden herhaald? Ik wel inmiddels: de harde schijf stroomde met hoge snelheid vol! Je zoekt je een ongeluk naar afleveringen die nog niet zijn bekeken.

 

Daarna ontdekte ik dat de afhankelijkheid van de EPG wel erg groot is: toen de EPG het een paar dagen niet goed deed (en er dus geen nieuwe afleveringen meer werden aangekondigd), werd de timeropdracht maar gewoon gewist. Dus in plaats van netjes volgens mijn opdracht de opnames uit te voeren deed hij helemaal niets. Teleurstelling!

 

Nee, dit is een slechte toevoeging in de functionaliteit, die meer frustraties oproept dan oplost. Helaas, gemiste kans.

 

Niettemin: toch wel redelijk tevreden met mijn 8000, maar echt blij? Nee, helaas krijgt Rebox dat bij mij niet voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de nieuwe 1.10.57 op mijn 8000 pvr lukken geprogrammeerde opnamen (USB achter of voor op harde schijf) niet altijd. De schijf is voor 1/3de gevuld.

De opname lijkt dan wel te starten, maar de tijdtelling rechtsboven in het TV-scherm loopt niet. Als ik dan 's avonds laat een film opneem op een zender die ik normaal binnen kan krijgen, staat hij de volgende ochtend nog op te nemen: 9 uur loos. Geen ruimte op de schijf ingenomen en bij bekijken ook leeg. Direct opnemen met de rode time shift knop lukt wel.

Bij de vorige versie FW had ik hier geen problemen mee. Ik denk dat ik terugga naar die versie.

Wat nu ook vaker voorkomt nu: geen beeld en bericht dat ik op een gecodeerde zender zit, die ik wel in mijn pakket heb. Helemaal uitzetten geeft dan wel een oplossing. Ik gebruik trouwens een SmartWi card splitter.

Verder (off-topic, maar inhakend op Malisat): ik heb ook nog steeds drops bij digitaal audio (niet bij TV, al of niet met HD zenders). Rebox geeft de schuld aan mijn wat oude receiver (die overigens met andere boxen dit probleem niet had).

Groeten, Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...