Ga naar inhoud


1.10.57 op rebox site


hhh

Aanbevolen berichten


Geïnstalleerd op mijn Rebox9000. Ging prima (eerste zenders verwijderd, toen fabrieksreset, toen via netwerk update gedaan, toen wederom fabriekreset).

 

Alle instellingen teruggezet. Een paar dingen vielen op:

 

1) Het pictogram menu is nu in delen verdeeld

2) Bij Timer manager is de default nu 'opnemen' en niet meer 'afspelen'

3) Bij de instellingen stond de Disecq niet goed, alleen Astra 1 en 3 waren ingesteld, Astra 2 en Hotbird heb ik handmatig gedaan.

 

Verder nog geen opmerkingen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen speciale reden... Een fabrieksreset verwijdert ook de zenders. Soms denk ik dat er toch wel eens iets achter blijft ondanks fabrieksreset, vandaar dat ik ook maar de zenders heb verwijderd.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig dat Rebox v1.10.57 uitbrengt, terwijl hij in Duitsland is teruggetrokken.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar dacht ik ook inderdaad aan, de andere merken hebben deze versie bewust achterwege gelaten ... Maargoed, misschien dat Rebox de bewuste functionaliteit niet gebruikt wat voor andere merken gezien werd als een probleem..

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik van V1.10.57 moet denken:

- Octagon trekt hem terug (of preciezer, brengt hem niet uit maar op een forum wordt hij gelekt) vanwege het feit dat het terugzetten van zenderlijsten soms problemen zou leveren;

- Atevio/Atemio heeft hem al een tijdje officieel beschikbaar. Tot dusver weinig klachten op de fora;

- Icecrypt slaat V1.10.57 over en heeft nu V1.10.67 als laatste versie. Bij mij is die overigens niet helemaal stabiel en op één ontvanger ben ik teruggegaan naar V1.10.32;

- Rebox komt na zoals gebruikelijk een redelijke wachttijd met deze versie. Merkwaardig in deze context is dat Rebox al jaren verbiedt een zenderlijst terug te zetten na een update, en daarmee is de reden van de terugtrekking door Octagon meteen omzeild.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat er een behoorlijke vrijheid is voor het kiezen van de versienummers (helaas). Dit maakt verschillende FW's met eenzelfde nummer vergelijken quasi onmogelijk...

 

Langs andere kant: ze houden er toch nog een beetje leven in door toch nog releases vrij te geven.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald, ik vermoed dat je 2 mogelijkheden hebt: of je probeert via de 'channel up' (of CHUP) methode; of je probeert via seriele verbinding.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Na het installeren van de nieuwe FW update v.1.10.57 heb ik nog steeds geluidsfouten,t.w. onderbrekingen in het geluid v.d. div. HD zenders,vooral de Ned. en Duitse zenders,die uitzenden in Dolby/Digital 3/21.

Wanneer ik in het menu,UI instellingen,Dolby en Dolby default uitzet (ik heb ook combinatie,s hierin uitgeprobeerd) is de onderbreking wel minder hinderlijk, maar dat komt alleen omdat mijn Dolby-AV reciever de Dolby processor niet hoeft te schakelen, maar de geluids onderbreking is er nog wel, dat is hoorbaar.

Trouwens, waar heb ik een complete Dolby 5.1 audio home installatie voor als in de Rebox Dolby is uitgeschakeld?

Ook de radio-zenders,welke zender dan ook,hebben last van geluidsonderbrekingen,dat zijn geen Dolby zenders,het gaat m.i. dan ook gewoon om onderbrekingen in de audio-signaalstroom v.d. TV cq Radio zenders.

Dit probleem speelt trouwens al jaren,sinds ik mijn Philips DSR 7005 met,jawel Dolby 5.1 processor,heb moeten vervangen voor een HD ontvanger.Die had geen last van beeld (nog SD) en geluidsfouten,terwijl de Duitse TV zenders al in DolbyD 3/21 uitzonden en ook voor het beeld met een veel grotere bitrate wat het beeld zichtbaar mooier maakte.

Wie herkent deze fouten?

Ik heb uitgebreid mijn audio reciever,en LCD TV uitgetest met mijn Blu-Ray player,met muziek en films in HD 1080p en Dolby-D 5.1 of in DTS. Perfect in beeld en geluid.

De UI instellingen moeten wel in Dolby aan staan en natuurlijk gebruik maken van een Dolby reciever.

Het geluid alleen via mijn TV geeft geen problemen,maar dat is dan ook gewoon stereo.

Ik hoor,lees,het wel.

Gr. Malisat.

 

Hjm.W.

aangepast door Malisat

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt mij beter dat je voor dit dolby probleem een eigen topic opent, want dit heeft niet direct iets te maken met de software versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv .. ja je hebt gelijk over topic en ja commenter heeft ook gelijk dat ondanks firmware update [waar het om ging] de fout van de audioglitch/drops/onderbreking_in_stream nog altijd aanwezig is.

Het is te zot voor woorden dat je om de haverklap je box moet resetten om een beetje normaal naar geluid te mogen luisteren tijdens je hd EN/OF sd uitzending; want dat maakt niet uit.

 

reden van comment is dus dat ook dit in deze firmware nog altijd niet gefixed is ondanks de vele firmwareupdates en meldingen hierover die tot op heden niet opgelost zijn.

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste allemaal,

 

Ik heb pas geleden FW versie 1.10.57 op mijn RE-8000 geinstalleerd.

Eigenlijk ben ik tamelijk tevreden. Niet alle vervelende bugs zijn opgelost, maar met de opname mogelijkheid voor series ben ik (voorlopig) erg blij.

 

Toch valt me wel iets vreemds op: sinds de nieuwe FW, gaat de RE-8000 niet meer op stand-by. Bij uitschakelen gaat hij altijd in "deep-sleep" en heeft dus veel tijd nodig om weer op te starten. Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit ook niet ergens in te stellen.

Is dit meer gebruikers opgevallen en heeft misschien iemend de oplossing hiervoor?

 

Alvast dank voor de hulp,

Frank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...