Ga naar inhoud


Game VGA videokaart


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Hoe herken ik een videokaart die geschikt is om mee te gamen?

Ik wil een videokaart die goedkoop is en toch alle games zonder problemen en schokken kan draaien, maar ik weet niet hoe ik zo een kaart moet herkennen of aan welke eisen deze dan moet voldoen?

Kunnen jullie hier raad bij geven?

Of moet dit persé toch geld kosten?

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om je laatste vraag te beantwoorden: Ja, dat kost geld.

 

Een budget game kaart die de meeste spellen kan spelen zou bijvoorbeeld een Radeon 6870 kunnen zijn die je pakweg 190 euries gaat kosten. Of een Radeon 7750 die wat goedkoper is.

 

Voor high-end bijvoorbeeld een ASUS GTX670 van 460 euries.

 

Kijk dus eerst effe wat je wil spelen en bedenk dat je PC ook niet al te oud moet zijn voor dit soort videokaarten.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat het niet om internet games gaat?

 

Mijn ervaring is dat je gaming beter over kunt laten aan gameconsoles of je moet bereidt zijn telkens maar weer de boel te upgraden danwel te vervangen.

Een bodemloze put is dat pc-gamen. Ik ben daar gelukkig 7 jaar geleden mee gekapt. Helaas ingeruild voor een andere kostbare hobby...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat je gaming beter over kunt laten aan gameconsoles of je moet bereidt zijn telkens maar weer de boel te upgraden danwel te vervangen.

Wat je zegt klopt totaal niet! Het is jouw mening en dat mag maar ik laat toch even een ander geluid horen.

 

Gamen op een pc hoeft niet veel (meer) te kosten dan een console zolang je maar geen highend videokaart wil hebben en wat ook nergens voor nodig is. Een console kost ook geld en zeker in het begin en dat is op het moment dat die qua hardware nog goed is. Koop je de console later kan en doe je er ook minder lang mee doen.

 

Een pc hebben de meeste mensen toch al (wie kan nog zonder) en om die "game klaar" te maken of te houden heb je niet zoveel nodig als anderen soms denken. Het ligt ook helemaal aan het geen wat je wil/kan besteden en hoe je wil spelen. Kijk naar je budget en koop daar de beste kaart voor maar voor een kaart rond de 150-200 euro heb je een leuke game kaart. Dan is er ook nog welk spel je wil/moet kunnen spelen voor bv. Diablo 3 en WoW is minder GPU power nodig dan bv. Battlefield 3.

 

Dan heb je ook nog gamers zoals mij die een FPS met muis en keyboard veel beter spelen dan met zon joypad. Ja, je kan een muis en keyboard ook op je console aansluiten want daar zijn convertors voor echter veranderd dat de gelijke kansen voor console games en ben je eigenlijk gewoon aan het cheaten.

 

Een ATI HD6870 is een leuke en redelijk geprijsde kaart en daarmee kan je bv. Battlefield 3 zonder problemen spelen en zeker alles wat minder vraagt ook zonder problemen ;) Op tomshardware.com kan je goed vinden welke kaart je voor welk geld een goede aankoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...