Ga naar inhoud


Problemen met opstarten 7020 HD


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo Dreambox fans

 

Ik heb een probleem met opstarten van mijn 7020 HD.

Hier de gang van zaken. Ik zet de 7020 aan in de kamer en dan krijg ik te zien geen verbinding met de schotel. Er zitten 8 satellieten op de 7020 HD.

In mijn hobbyruimte heb ik een 800 HD se, deze heeft ook 8 satellieten. Maar nu komt het. Als ik de kamer geen beeld kan krijgen schakel ik de 800 se in de hobbyruimte aan en dan heb ik direct beeld in de kamer. Beide ontvangers zijn coaxiaal goed gescheiden, ik bedoel geen coax van de ene ontvanger per ongeluk verwisseld met de andere. Beide 8-voudige Digiality disecq schakelaars + nog 2 4-voudige disecq schakelaars zitten buiten in een kunststof Schneider kast waterdicht opgesteld en onderling geen contact.

Is dit een zwak punt in de software van Openpli, ik kan me niet bedenken waar het aan ligt. Heeft iemand dit probleem ook.

Ik ben benieuwd.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien zwak punt dreambox in combinatie met de digiality switches, ik heb de switches toendertijd vervangen voor betere(en duurdere (Spaun) en het probleem was opgelost en zappen ook sneller

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het even zonder de switch ,beide ontvangers aan sluiten op de zelfde lnb

kijk even hoe dat gaat , werkt het dan wel goed , dan heb je het probleem gevonden

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo metoo

 

Ik heb je verhaal gelezen. Mijn vrouw moppert als ze elke keer naar mijn hobbyruimte moet om de ontvanger in de kamer aan de praat te krijgen.

Nu ben ik van plan om de disecqschakelaars te vervangen. Wat ik heb uitgezocht is de Spaun SUR 420 WSG en de Spaun 411 WSG. Ik denk dan dat de laatste Spaun 411 ook door een ander merk vervangen kan worden of toch niet doen. Zijn dit de goede Spaun's. De digitaly heeft 8 aansluitingen in één behuizing. Nu heb ik de Spaun, maar dit zijn 2 behuizingen. Hoe sluit ik deze 2 Spaun behuizingen aan elkaar zodat ik 8 aansluitingen krijg om met één aansluiting naar beneden te gaan?

Laat even van je horen hoe en wat.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geuze,begrijp ik goed dat je 8 satellieten ontvangt met 2 verschillende boxen?

Is 't geen optie om gewoon voor elke box een 8/1 switch er neer te zetten?

Dus een 8/1 op de 800se,

en een 8/1 op de 7020HD.

heb je 2 satelliettuners in je 7020HD dan heb je voor deze box twee 8/1 switches nodig,

dus in totaal drie 8/1 switches.

 

je woont erg dichtbij mij,

kom anders es kijken hier,ik werk ook met vier 8/1 switches.

drie voor de Dm8000 en 1 voor de 500HD die boven staat.

nooit gedoe,werkt snel en probleemloos.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerard 76

 

Dat ik even bij je kan kijken hoe jij dat heb aangesloten zou ik zeer op prijs stellen.

Je kunt mij bellen op 06-18@@@@@@@@@ dan kunnen we deze situatie even bespreken.

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb nu besloten om mijn disecq schakelaars te vervangen voor Spaun. Om 8 satellieten met één coax naar ontvanger te brengen heb ik het volgende gevonden.

2x SAR 411 F en 1x SUR 211 F.

Ik heb ook de SAR 411 WSG en 420 WSG gevonden, wat is het verschil tussen de F- en de WSG-versie.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geuze

wsg staat meen ik voor Wasser Schutz Gehause, verder kan ik je er niet zo mee helpen heb met 4 sats een veel eenvoudiger opstelling als jij en ben niet zo in die diseq materie thuis, weet alleen dat meer dmm bezitters en ook ik problemen gehad hebben met die goedkope switches, maar weet ook niet of dat voor alle types dmm geld.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo metoo

 

Ik kreeg vanacht een ingeving wat mijn probleem kon zijn. Ik ben er om half vier uit gegaan om wat ik dacht wat het kon zijn toe te passen.

Ik ben er uit.

Hoe het zat. Aan tuner A hangen 8 satellieten met een 8-voudige disecq schakelaar. Deze schakelaar heeft uncommited en committed signalen nodig.

Tuner B heeft een 4-voudige Triax disecq schakelaar. Bij mij stond in de configuratie tuner B gelijk aan tuner A ingesteld. En dat was nu net de fout.

Ik heb tuner B apart geconfigureerd op 4 satellieten zonder uncommitted signalen. Nu werkt het perfect.

Ik zie nu ook dat de Dreambox schakelt tussen tuner A en B zoals het hoort als je de tuner-instellingen op automatisch zet.

Ik wou je dit verhaal je niet onthouden.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...