Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Heb van de week mijn eerste schotel aangeschaft : een CD recreatie set  : een M7 SAT801 box , een schotel met duo LNB (Astra1 en Astra3 geloof ik) en een smartkaart voor NED 1/2/3 in HD en de overige Nederlandse zenders in SD.  Op de M7 alles werkend gekregen, maar met die box kan ik verder niets : geen boeketten,  alleen maar favorieten. Ook onhandige afstandsbediening. Op de Spark Triplex werkt het ook in Spark mode, maar  ook daar kan ik niet aan wennen: krijg het niet voor elkaar om favorieten lijsten te maken. In HDMU mode krijg ik alleen de Astra1 actief via tuner B, dat werkt dus. Maar Astra 3 krijg ik niet actief, dus geen NED 1/2/3 in HD . Ook tuner C krijg ik niet te zien bij scannen naar zenders, staat nu in doorlusmode naar tuner B (daar is de schotel op aangesloten), maar wat houdt dat in ? Gaarne wat hulp bij mijn eerste satelliet ervaring.  Wat Ziggo betreft : die heb ik vaarwel gezegd per 19-09, dus geen inspanning meer om Ziggo kaart werkend te krijgen in HDMU mode. Groetjes: Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vervolg: heb inmiddels bestand satellite.xml gevonden en daaruit Astra 3B in de satellite.xml in HDMU geplakt. Ik lijk nu ook de Astra 3B te scannen, maar heb nog steeds geen NED1/2/3 HD gevonden. We zoeken verder. Groet : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel  11.307 maar 11.361 ligt al klaar. Ik heb de file satellite.xml ook gegenereerd bij 2 sites : gekozen voor Astra 3B op 23.5E en Astra 1KR/1L/1M/2C  (nog geen idee wat dat allemaal betekent ) op 19.2E , maar dan krijg ik nog minder zenders bij scannen. En nog steeds geen Ned 1/2/3 HD en Fox SD

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel de disceq goed staan..19.2 op A en 23,5 op B

 

en weet je zeker dat je 23,5 hebt,want er is ook een 23,3 en dan werkt het niet.

 

Ik heb de xml bijgevoegd,die ikzelf gebruik Die kan je volledig kopieren naar je receiver via ftp

 

staan alleen 19.2 en 23.5 in.

 

grtjs stef

 

 

satellites.xml

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stef. Bedankt voor de bijlage. Geeft bij scannen op Astra 3B 305 zenders, maar geen Fox in SD  of NED 1/2/3 in HD.

Ik wist inderdaad niet of ik 23.3 of 23.5 moest hebben, maar volgens nl.kingofsat.net moet het 23.5 zijn. En in Spark mode ontvang ik die zenders wel .(in Spark mode kan ik trouwens satellite.xml niet vinden via FTP)

Wat disceq betreft : daar kon wel eens wat fout zitten bij mij. Ik stel tuner B in op Astra 3, LNB 2 (1 lijkt ook te werken) , Disecq  op geen (ook 1.0 en 1.1 geprobeerd, resultaat eender : 305 zenders)

LNB op A en B zetten kan ik niet terugvinden.

Daarna scan ik handmatig : tuner B, satelliet Astra 3B 23.5 , netwerk ja, alleen FTA nee , zenders wissen ja .

Tuner C had ik eerst op doorlussen staan, nu op inactive. Maakt allemaal niets uit, ik zie nergens tuner C terug bij scannen . Groet : Cor  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik zojuist gedaan, maar tuner C is bij mij niet op een kabel aangesloten, alleen tuner B en tuner A (Kabel). Ik heb een LNB met 4 uitgangen, waarvan ik er maar 1 gebruik .  Bij het scannen van tuner C nu dus 0 kanalen gevonden.  En ik heb mij misschien niet goed uitgedrukt : Astra 3B 23.5E  werkt wel bij mij, ik zie genoeg zenders, waarvan velen niet gecodeerd zijn, die kan ik dus gewoon bekijken. Maar ik zie in de lange lijst van kanalen geen NED 1/2/3 HD of Vox staan. Als ik de Spark Triplex in Spark mode opstart, kan ik daar wel genoemde kanalen bekijken. Groetjes : Cor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stef, het werkt nu. Door het experimenteren met tuner C werd de Spark ineens erg traag en reageerde pas na vele seconden op de pijltjes toetsen. Daardoor een paar keer teveel gedrukt, en stond ineens tuner B op eenvoudige modus (had ik nog niet ontdekt). Nu kon ik tuner B instellen op 2 satellieten , nieuwe scan op Astra 3B met jouw xml file, nu 100 zenders minder, maar wel NED 1/2/3 HD.  Tuner C weer op inactive gezet, en alles lijkt te werken. Opnames gaan ook goed (op 32gb USB stick). Mis alleen nog Fox SD , maar dat lukt mij nu ook wel, denk ik. Wat weerstandplug betreft : CD leverde de LNB met 3 plastic bescherm kapjes, ik heb de 4e aansluiting gebruikt. Volgens de gebruiksaanwijzing maakt het niet uit, welke aansluiting ik gebruik. Er staat ook niets in over weerstandpluggen.  

Ik ga nu de M8-SAT801 box aanluiten op de uitgang van tuner B, eens kijken of dat werkt. Heb alleen geen 2e CD kaart, dus dat worden hooguit FTA zenders.

En misschien ga ik in de toekomst eens kijken naar een Dreambox 8000 of 7020HD, ze lijken zo ongeveer hetzelfde te kunnen.

Groet: Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou goed te horen dat het werkt.

 

heb net een openbox s10 aangesloten,ccam erin en werkte meteen..

 

en die kost geen drol haha..

 

Maar met mijn triplex spark heb ik wel problemen.Op een of andere manier werkt de oscam niet goed meer.

 

Maar ook daar komen we wel achter..lol

 

dreambox vindt ik te prijzig,voor wat ik doe.Ik wil alleen tv kunnen kijken,zelf opnemen doe ik niet.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Openbox kost inderdaad weinig, zeg.  cccam werkt daar dus goed in, op de Spark lukt mij dat niet, maar dat compenseer ik door Oscam te gebruiken, al is Oscam kennelijk gestopt met herkennen van de Ziggo smartcard bij mij.  Die Openbox, herkent die wel Ziggo en CD kaarten ?  Is die gemakkelijk in het gebruik ? (boeketten aanmaken vind ik wel een must)  Draaien daar ook alternatieve images op ? Groet : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...