Ga naar inhoud


Internet oplichting uit China


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Internet oplichting vanuit China,

 

ik heb een paar merkschoenen die mij uitstekende passen, maar zijn echter grotendeels versleten.

 

In enige winkels gekeken. Niet meer voorradig.

 

Op internet gezocht en ja hoor een web-site met allerlei kwaliteits merken schoenen. Was gewoon Engelstalig en .com website en zag er professioneel uit.

 

Bovendien was het een aanbieding voor een aantrekkelijk prijs inclusief verzending.

 

Via Paypal de betaling gedaan. Waarbij ik op de afschrijving tot mijn verbazing zag, dat ik niet aan genoemde firma had betaald, maar aan een particulier in China.

 

Dit wekte mijn argwaan. Een zoekactie op internet gaf aan, dat er al eerder fraude was gepleegd via genoemde web-site. Derhalve contact opgenomen met Paypal in verband met het tijdig claimen van de garantie.

 

Er is wel een trace nummer aangeven op verzoek van Paypal. Verder geen enkel bericht van de verkoper.

 

Paypal heeft de claim toegewezen en de aankoopsom teruggestort.

 

Dan plotseling toch nog het bericht dat er een pakketje was aangekomen uit HongKong. De schoenen zijn toch nog gekomen dacht mijn vrouw.

 

Pakketje bleek slechts een enveloppe, aangetekend verzonden, dat wel.

 

De inhoud ? Een plastic douche kapje van generlei waarde.

 

Van belang is bij twijfel direct contact op te nemen met Paypal omdat men binnen een bepaalde tijd moet reclameren, anders vervalt het recht om een claim.

 

Door verzenden van de enveloppe met een waardeloze inhoud wekt men de suggestie dat de order inderdaad onderweg is.

 

Goed om dit te weten. Want als men te lang wacht vervalt de Paypal garantie en heeft de malafide verkoper het geld binnen.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Hoe ging het ook alweer?

 

Als het te mooi is om waar te zijn, is het 9 van de 10 keer.......te mooi om waar te zijn.

 

De prijs zal toch vast wel zo laag geweest zijn dat het eigenlijk te mooi om waar te zijn was of niet?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
ik heb een paar merkschoenen die mij uitstekende passen

 

Bovendien was het een aanbieding voor een aantrekkelijk prijs inclusief verzending.

 

En uit china? Het land dat alles kopieert? Dan kan je er toch van uitgaan dat dit niet klopt want het gaat dan voor 99% om een illegale kopie of een oplichting.

 

Als het om een echt merk gaat dan kan je de verkoper vragen of ze bij de importeur/fabrikant nog een voorraad van die schoenen hebben liggen.

Meestal lukt dat wel (als het geen special editions zijn) maar dat heeft uiteraard wel zijn prijs.

Zo heeft me vriendin eens een keer schoenen besteld die ook uit de productie waren. Ze heeft ze nu wel maar daar hing wel een aardig prijskaartje aan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was geen enkele indicatie dat de aanbieding uit China kwam. De gratis verzending had hier mogelijk wel op kunnen duiden. Daar heb ik niet bij stil gestaan.

 

Ik kwam er pas achter toen de betaling naar een particulier adres was gegaan in China en niet naar genoemde firma.

 

De website is overigens nog steeds in de lucht:

 

www.$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.com. Dan krijg je een indruk hoe men de spullen adverteert.

 

Als ik wist dat het uit China kwam dan had ik dit zeker niet gedaan.

 

Paypal garantie is correct verleend en ik heb er nu nog een gratis douche kapje aan overgehouden.

 

Enige tijd geleden bij een Canadese firma een Linksys Voip router gekocht. Pakket komt uiteindelijk uit

HongKong. Ook hier was geen enkele aanduiding dat het om een Chinese levering ging.

 

Ja, het was in beide gevallen wel een aantrekkelijke aanbieding.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door Michel
webshop link verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er staat nergens een vestigingsadres, BTW nummer of wat dan ook op die site. Het gaat verder om een merkartikel tegen een (veel) te lage prijs. Beetje eigen schuld dus.

 

Je krijgt helaas wel een waarschuwing vanwege het plaatsen van een link naar een webwinkel. Onze reclame regels zijn duidelijk.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

 

3. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PM "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PM's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam er pas achter toen de betaling naar een particulier adres was gegaan in China en niet naar genoemde firma.

Overigens dit ter zijde, het is bij een betaling via PayPal niet ongebruikelijk dat het e-mail adres (dus PayPal account) waarop wordt afgeschreven afwijkt van het adres / naam / e-mail adres van de firma waar het artikel is gekocht.

De eigenaar van de firma kan heel gebruikelijk zijn particuliere e-mail adres voor deze transacties gebruiken.

 

Dus dat is in 1e instantie geen indicatie dat het misschien wel fout zou kunnen zitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkele sprake van kritiek of aanbeveling van een website.

 

Het gaat hier 100% over een poging tot oplichting. En om te zien hoe professioneel dit men doet heb de details vermeld. Dit om sat4all leden te behoeden voor dit soort praktijken.

 

Met een trace nummer wordt men aan het lijntje gehouden. En als de claim bij Paypal te laat wordt ingediend ben je opgelicht en heeft de oplichter het bedrag binnen.

 

Dat men kan betalen met de garantie van Paypal geeft mijn inziens aan dat de verkoper aan bepaalde eisen voldoet. Paypal moet deze figuren beter weren.

 

Uiteraard heeft een buitenlandse verkoper geen BTW nummer.

 

Ik heb geen enkele schade geleden. Helaas de schoenen niet ontvangen. Maar vanavond ga ik, met een tevreden gevoel, onder de douche met mijn gratis douchekapje.

 

Dit is het einde van mijn bijdrage.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil even melden dat ik een bijna gelijk soort geval heb meegemaakt, en ben ook nog met pay maatje bezig, deze site waar ik ook een paar sportschoenen heb gekocht voor mijn zoons zag er ook proffessioneel en nederlands uit, totdat je betaald hebt. Ik heb er gelijk een claim van gemaakt en loopt nog, tot op heden nog geen reactie van de verkoper, loopt 25 augustus af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...