Ga naar inhoud


opnemen op externe USB harddisk


Armageddon

Aanbevolen berichten

Dit weekend een DM7020HD gekocht, bewust zonder een interne harddisk. Om de voeding te ontlasten wil ik n.l. op een externe USB harddisk gaan opnemen. Nadat ik de USB HD had aangesloten, herkende de dreambox de schijf en heb ik deze via het menu ext3 geformatteerd. Afspelen gaat wel, maar opnemen niet.

 

Ik krijg het pad naar de opneem locatie niet gewijzigd; er staat dus nog steeds /media/hdd/movie i.p.v. /media/usb/movie. Met DCC heb ik het pad gewijzigd, maar deze wijziging komt niet aan op de dreambox. Wat doe ik fout?

 

Alle hulp is welkom.

Dreambox 7020HD + OpenPli 3.0

Humax 5400 + loader 1.37 + ToH3.4_HoT11.1

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb geen ervaring met dreambox, echter zou ikeens proberen dit pad aan te maken op de stick.

ook bestaan er programma's die een bit in de stick kunnen omswitchen zodat een stick zich voordoet als een gewone harddisk.

het programmatje is van lexar, speciaal voor hun sticks echter werkt het ook met sommige andere stick's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend een DM7020HD gekocht, bewust zonder een interne harddisk. Om de voeding te ontlasten wil ik n.l. op een externe USB harddisk gaan opnemen.

Vanwaar deze keuze? De DM7020HD is voorbereid op een interne schijf, en kan dit voor zover ik weet ook prima aan.

 

Wat betreft de opname locatie, die kun je in het menu ook wijzigen toch..? Ipv. via DCC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via DCC moet je eerst een directory /movie aanmaken op je USB-stick.

Dan ga je op je dreambox via het menu naar: standaard opname lokaties

kies hdd/movie en druk op enter.

Druk op de menu toets van je AB.

Ga naar bestandenlijst en kies je USB-stick

Blader verder naar de directory /movie

Sla deze keuze op met de groene toets.

De overige instellingen drie instellingen zoals: