Ga naar inhoud


Opnames Technistar S2 naar andere schijf kopiëren


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Ik heb een receiver Technistar S2, met daaraan een Western Digital-hardeschijf gekoppeld. Ik kan hier perfect programma's mee opnemen.

 

Echter, als ik ze terug wil afspelen en dan bijvoorbeeld via de scart naar een DVD-recorder wil overzetten (om ze dan naar een schijfje te branden), geeft de DVD-recorder (Philips) aan dat een deel van het programma beveiligd is tegen kopiëren (wat m.i. onzin is want ik heb er al een kopie van op mijn harde schijf staan).

 

Is er een manier om dit op te vangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ga even mijn eigen topic uppen.

Omdat ik nogal wat opnames op mijn harde schijf (Western Digital) heb staan die ik zou willen omzetten naar dvd of zo wil ik graag mijn bestanden omzetten. Als ik de harde schijf op een computer aansluit, vind ik een hoop .ts files. Sommige daarvan spelen af, andere dan weer niet. Zowel tussen diegene die afspelen als diegene die niet afspelen zitten er SD als HD opnamen bij. Zit hier een soort van beveiliging op die ik over het hoofd zie of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongecodeerde zenders zul je kunnen bekijken, gecodeerde zenders slaat hij ook zo op, de sleutel staat dan zogezegd op je ontvanger/harde schijf, wanneer je de schijf aan een ander medium hangt heb je geen beeld meer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer die 2 ts bestanden,te achterhalen,hoe ze staan op deze schijf.Als je die hebt gevonden,kijk je dan met bvb VLC player als je beeld hebt.

Indien ja,dan kan je die 2 ts'en overzetten op je pc,en dan via freemake video omzetten naar een dvd en deze laten branden.

Desgewenst kan je een simpel menuutje maken,en de titels aanpassen.

Bepaalde ontvangers (zo heb ik hier gelezen) hebben een optie om een gecodeerde opname te decoderen en terug te zetten naar die schijf.echter heb ik hier ook gelezen,dat je niet te lang mag wachten omdat de gegevens van de kaart veranderd zijn,en dat je deze niet meer kan decoderen op de ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer die 2 ts bestanden,te achterhalen,hoe ze staan op deze schijf.Als je die hebt gevonden,kijk je dan met bvb VLC player als je beeld hebt.

Indien ja,

... maar het is nee. Het zijn overigens twee opnames van de VRT.

Ik had nu het volgende gedacht: er zit een scart-uitgang aan de satellietreceiver. Als ik een modulator zou kopen om scart om te zetten naar coax, dan het met een oude videorecorder opnemen, en die opname vervolgens weer digitaliseren, zou dat werken? Ik heb al geprobeerd om de scart-uitgang van de satellietreceiver met een scartkabel aan de scartingang van de video te hangen, maar die neemt niets op.

 

Een ander experiment lukte wel: als ik met de scart-uitgang van de satelliet naar de scart-ingang van een dvd-recorder ga, dan kan ik wél opnames maken, maar blijkbaar alleen maar van FTV kanalen zoals ZDF en ITV.

 

Even als zij-opmerking: het is toch van den dwaze dat ik verdorie met mijn eigen opnames niet meer mag doen wat ik zelf wil, zelfs al is dat puur voor eigen gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg je wel beeld als je die bestanden speelt op je tv?

indien ja,dan zal er waarschijnlijk een decodering gebeuren en als je beeld hebt op tv met hdmi,moet je toch ook beeld hebben via scart?Soms kan je beiden niet gebruiken,(hier gelezen) oftewel scart oftewel hdmi.

Indien zo is,kijk even naar de instellingen.Zo kan het zijn,dat je dan wel beeld hebt op je scart uitgang.

En het zou me verbazen,dat op dit signaal macrovision zou opzitten.

Als je beeld hebt via scart,zou je dit  normaal kunnen opnemen,ik zou bij mij niet weten waarom er macrovision zou zitten op een programma van de vrt.

Indien je via hdmi en scart geen beeld is,dan zal het een gecodeerde opname zijn,en zijn de sleuteltjes in je kaart niet meer geldig om deze opname te decoderen.Dan is de opname hoogstwaarschijnlijk verloren.

Kijk eens in het menu,als je geen functie hebt,om gecodeerde opnames te decoderen tijdens rusttijden van de ontvanger.

Indien dit kan,activeer dat,en het zal je een hoop ergernis besparen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou doeleinden heb je een Linux ontvanger van doen, op de manier dat je bezig bent zal het alleen maar ellende blijven opleveren.

Ijdele hoop dus, maar er is een oplossing voor dus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zal inderdaad op termijn eens moeten overschakelen op een Linux-ontvanger. Niet dadelijk want er zal eerst moeten gespaard worden. Toch enkele vraagjes om me al een beetje te kunnen oriënteren. Sorry als het stomme vragen zijn maar ik ben op technisch gebied niet thuis in de materie

 

1) Ik heb eens rondgekeken en die ontvangers van VU+ lijken me wel wat. Kan ik daar zonder fout eender welke opname mee omzetten naar een brandbaar formaat?

 

2) Ik zie daar Vu+Solo, Vu+Solo2, Vu+Duo en Vu+Duo2 staan, het laatste het meest recente model zijnde. Welk van die modellen moet je minimaal hebben om programma 1 op te nemen terwijl je programma 2 bekijkt? Zijn daar beperkingen op? Kom je dan toe met 1 TVV-kaart?

 

3) In het verlengde van de vorige vraag: op termijn overweeg ik MISSCHIEN eventueel 2 smartcards aan te schaffen, 1 van CDS en één van Telesat met een extra TVV-pakket, zodat ik de best of both worlds heb. Welke van die toestellen zijn daarvoor geschikt? Ik merk dat je er 2 tuners zelf nog moet (laten) inbouwen. Ik heb geen andere bron van televisie dan satelliet (dus geen kabel, IPTV of iets dergelijks...) Moet ik dan 2 DVB-S2 tuners hebben? 2 DVB-S2 dual tuners? Ik kan er even allemaal niet meer aan uit

 

4) Een ander vraagje dat me stoort: mijn kennis van Linux is zéér beperkt. Ik heb laatst op dit forum gelezen dat er enkele gebruikers mot hebben gehad met TVV omdat ze zogezegd aan cardsharing zouden hebben gedaan (terwijl dat blijkbaar niet het geval is). Ik ben zoiets illegaals uiteraard helemaal niet van plan, maar wil me er wel voor behoeden dat ik geen instellingen verkeerd zet zodanig dat er een dergelijk vermoeden zou kunnen ontstaan. Waar moet ik op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit hier in het forum 'Overige merken' en de topic 'Opnames Technistar S2 naar...' en je stelt nu uitgebreide vragen over de VU+.

De kans is niet erg groot dat je hier een bevredigend antwoord op jouw vragen krijgt en daarnaast is het ook niet handig om die vragen hier te beantwoorden.

Ik stel voor om deze specifiek aan de VU+ gerelateerde vragen dan ook in het betreffende forum te plaatsen zodat ik daar een reactie kan plaatsen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...