Ga naar inhoud


16-17 switch of quad met 8 uitgangen en diseqc


henk@antwerpen

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een 5 in 8 uit switch met 1 quattro lnb en 3 quad. Er zijn twee ontvangers met een diseqc die dus 4 sat kunnen ontvangen.

Nu ik door Tvv genoodzaakt ben om op alle ontvangers astra 1 en 3 te ontvangen moet ik ofwel een switch 19 in 6 uit kopen,plus 3 quattro lnb en extra kabel trekken.

Ofwel 4 quad lnb met 8 uitgangen en 6 diseqc (ik heb er al 4) op het plat dak. Ik hoef dan geen kabel te trekken.

Is het laatste betrouwbaar,minder stroomverbruik doordat de switch wegvalt ?

Ik heb twee schotels naast elkaar staan 88cm en 110cm. Ik kan de lnb's hierover verdelen zodat ze niet tegen elkaar komen.

 

En de moeilijkste keuze de Topfield 7710 vervangen (gaat naar slpk) door een Linux ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu een 5 in 8 uit switch met 1 quattro lnb en 3 quad. Er zijn twee ontvangers met een diseqc die dus 4 sat kunnen ontvangen.

Nu ik door Tvv genoodzaakt ben om op alle ontvangers astra 1 en 3 te ontvangen moet ik ofwel een switch 19 in 6 uit kopen,plus 3 quattro lnb en extra kabel trekken.

Ofwel 4 quad lnb met 8 uitgangen en 6 diseqc (ik heb er al 4) op het plat dak. Ik hoef dan geen kabel te trekken.

Is het laatste betrouwbaar,minder stroomverbruik doordat de switch wegvalt ?

Ik heb twee schotels naast elkaar staan 88cm en 110cm. Ik kan de lnb's hierover verdelen zodat ze niet tegen elkaar komen.

 

En de moeilijkste keuze de Topfield 7710 vervangen (gaat naar slpk) door een Linux ontvanger.

dus je vraag is?

advies wat wij zouden doen?

 

afdanken is dus ook geld uit het raam gooien

opwaarderen is slimmer

een nieuwe multiswitch / matrix nemen die je posities aan die receivers doorgeeft met je huidige quattro's en een nieuwe positie

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henk@antwerpen

 

Ik begrijp dus dat je het liefste 4 satellieten wilt ontvangen. Maar hoeveel aansluitingen wil je nu hebben?

Verder heb je nog ontvangers zonder diseqc. Ja, dan zul je daar alleen de Astra 1 mee kunnen ontvangen als je die satelliet tenminste op positie 1 aansluit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met een 5. / 8 switch op Astra 1, om de 5 ontvangers waarvan een dual tuner is te verbinden. Later is daar uit interesse en de HD mogelijkheid de uitbreiding met de 3 Quads gedaan. De 7710 is op alle 4 de lnb aangesloten.de tweede hdontvanger enkel op astra 1 en 3 . De overige enkel op astra 1Alle ontvangers hebben diseqc maar slechts 2 zijn hd. Doordat Tvv VT4 in mpeg4 zal verdelen zijn deze 3 ontvangers niet meer te gebruiken . Het goedkoopste is om. 4 quad met 8 aansluitingen te nemen tov een 19/6 switch,dan hoef ik ook geen 8 extra kabels te trekken van 33m per lengte.

Ik had indertijd ineens voor een installatie met 4 Quattro moeten kiezen.wat is het verbruik van een 19/6 switch of is dit te verwaarlozen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henk@antwerpen

 

Als ik het goed begrijp heb je momenteel 3 Quad-lnb’s, dus lnb’s met 4 uitgangen en je hebt een Quattro-lnb die natuurlijk ook 4 uitgangen heeft.

 

Ik adviseer je om tocht een 17/8 multiswitch te nemen, bijv. deze:

http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=14&id=249

Hier kun je zowel Quad als Quattro-lnb’s op aansluiten. Quattro-lnb’s zijn goedkoper.

Het verbruik is in standbij 4,5 watt en in bedrijf 6,5 watt plus het verbruik van de lnb’s maar dat heb je natuurlijk ook met diseqc-switches.

Ik zie die EMP-switch al voor 136 euro te koop in Duitsland.

Tja, je hebt dan wel 16 coaxkabels van je schotel naar binnen lopen.

Maar Octo-lnb’s aanschaffen, dus met 8 uitgangen is ook niet goedkoop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de emp switch 17/8 gekozen,de kabels heb ik al gelegd. Ineens een degelijker schotel genomen een big bisat. De 4 lnb met16 kabels aan de triax arm is van het goede teveel vrees.

Nu nog de schotel monteren en aansluiten. Als nieuwe onvanger heb ik een DB 7020hd gekocht. Ik ben benieuwd,heb geen enkele ervaring met een linux ontvager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er aan wat voor lnb je er op aangesloten hebt.

Is het een quatro-lnb, dan zijn de vier uitgangen van de lnb al gescheiden in:

Lage band verticale polarisatie = LV

Lage band horizontale polarisatie = LH

Hoge band verticale polarisatie = HV

Hoge band horizontale polarisatie = HH

En heb je ze dus al in de juiste volgorde op de 17/8-switch aangesloten.

Dat hoeft de satellietontvanger dus niet meer te doen. Bij dit type lnb moet de switch dus uit staan.

Betreft het echter een quad-lnb, dan zijn de vier uitgangen precies hetzelfde en moet de satellietontvanger dus commando geven aan de lnb of hij de hoge band of lage band en horizontale of verticale polarisatie moet ontvangen. In dit geval moet dus de 22kHz aan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...