Ga naar inhoud


Hoe het makkelijkst PLI 3.0 uploaden naar Dreambox


stuk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hoe kan ik het beste PLI 3.0 uploaden naar m'n Dreambox? Ik ben al even bezig geweest maar kan nergen een driver vinden voor m'n laptop (windows 7). met de 3.0 hoop ik dat het vastloopprobleem als ik van een vrij kaneel naar een betaalkanaal heeft gezapt is opgelost.

Groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Hoe kan ik het beste PLI 3.0 uploaden naar m'n Dreambox? Ik ben al even bezig geweest maar kan nergen een driver vinden voor m'n laptop (windows 7). met de 3.0 hoop ik dat het vastloopprobleem als ik van een vrij kaneel naar een betaalkanaal heeft gezapt is opgelost.

Groet,

 

Ik zou het via browser doen. Box in stop mode zetten -----> ip box in browser balk intikken -----> firmware upgrade -----> Openpli 3.0 selecteren en gaan met die banaan!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Neem aan dat je de browser op m'n laptop bedoeld? en wat bedoel je met "box in stop mode zetten" ? En als ik "ip box" in browser intik, is dat dan voldoende om de firmware upgrate te kunnen doen?

Sorry, het zijn allemaal veel vragen maar hoop dat ik er zo uit komt.

Alvast dank,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stopmode voor de 7020HD is volgens mij icm met de aan/uit knop. Het is enig tijd geleden dat ik gespeeld heb met de 7020HD box van m'n ouders. Dus schakelaar aan achterzijde uitschakelen -----> aan/uit knop ingedrukt houden tegelijkertijd schakelaar achterzijde aanzetten en als het goed kun je van het display aflezen dat ie in stopmode staat. En dan vervolgens ip box (wat ook op het display verschijnt) in je browser balk tikken. Dan kom je op een pagina waar je naar beneden moet scrollen. Daar staan 2 opties. Een ervan is Firmware upgraden. Vervolgens zoek je je opgeslagen image op en dan kun je je box flashen. Duidelijk toch?

 

Volgens mij is er hierover idd veel te lezen via de zoek functie. Probeer het maar.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik de tuner in inschakel terwijl ik de pijltjestoets (onderste van links naast display) houd ingedrukt kan ik wachten tot ik een ons weeg maar ik krijg geen STOP en/of IP-adres te zien. de dreambox start gewoon op zoals altijtijd.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal gaat goed tot en met het noteren van het IP adres. Echter, bij de volgende stap, zodra het IP-adres in de browser wordt ingevoerd, lukt het niet om Dreambox Web Control te openen...en dus gaat het niet verder.

Wat doen we verkeerd????? (p.s. de te uploaden nieuwe firmware staat al op de PC)

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Hoe kan ik het beste PLI 3.0 uploaden naar m'n Dreambox? Ik ben al even bezig geweest maar kan nergen een driver vinden voor m'n laptop (windows 7). met de 3.0 hoop ik dat het vastloopprobleem als ik van een vrij kaneel naar een betaalkanaal heeft gezapt is opgelost.

Groet,

 

Laat openPli nu een geweldige wiki te hebben.

Benodigheden: computer met webbrowser, en computer & enigma tuner(bv dreambox) op zelfde -thuis-netwerk.

 

klik hier. (bij dreambox is http methode snelste)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...