Ga naar inhoud


astra3 met een motor


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een rotor geinstalleerd icm een 80cm triax schotel en een DM500S.

alle satellieten ontvangt hij beeld, behalve op astra3.

Aangezien de receiver SD is, moet hij bv. voor de regionale zenders op 23,2 een HD zender hebben, heeft dit te maken met transponder

waarop deze uitzenden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dit heeft te maken of de zenders in MPEG 2 of MPEG4 worden uitgezonden. Voor MPEG4 heb je een HD-ontvanger nodig ook al is het SD-signaal.

Of een Nederlandse gecodeerde zender in MPEG4 wordt uitgezonden kun je terug vinden op de zenderlijst van CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen verklaart dit het niet ontvangen van Astra 2 nog niet.

 

Ik denk dat Sprietje's vermoeden nog niet zo gek is.

 

Het instellen van een draaibaar doe ik altijd vanuit 5gr oost en dan steeds een satellietpositie erbij zoveel mogelijk gelijk op aan weerskanten ervan: dus vervolgens 9O en 8W, 13O en 12,5 W, enzovoort. Als de slinger van een klok. Bij 28,2 O (Astra 2) en 30W (Hispasat) heb je de schotel al aardig in de baan als je nog steeds in de buurt van het maximaal mogelijke signaal zit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sprietje,

 

dankjewel, maar dit heb ik al heel vaak gedaan en ook altijd met succes, alleen nu lukt het gewoon niet.

foutje in de satellite.xml, want Astra 3 zit op 23.5 en NIET op 23.2 , dit bedoel ik ook heb een standaardlijst erin gezet van henksat.

 

 

waarom heb ik dan zowel op 23,5 en 28,2 goeie kwaliteit van 80% en een BER van max. 50.

misschien eens proberen uit te ricten op 23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...