Ga naar inhoud


Dm800 duo lnb astra1 en 2


groeselt

Aanbevolen berichten

Is trouwens een lnb van Konig staat bij disecq 2.0. 0,6 db voor astra 1 en 3

 

Met respect, maar dat zijn gewoon rukdingen voor nog geen 2 tientjes, had er 2 meer uitgegeven en een CDS Duo LNB aangeschaft, want die zijn gewoon goed.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jawel, maar met dat goedkope spul moet je niet raar opkijken als ie gewoon kapot is.

 

Maar ter info, de CDS Duo LNB is ontworpen voor een Triax 64 cm schotel, maar werkt ook zéér goed op een Triax 78, want deze heb ik hier zelf ook staan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan hem testen door de instellingen aan te passen in het menu,

19,2 B en de 23,5 A als het goed is kun je de 19,2 op de kop van 23,5

ontvangen ,je zal de schotel wel even moeten draaien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satencom

Zo werkt dan niet. In de duo-lnb is de kop van de Astra 1 op ingang 1 van de diseqc-switch aangesloten en de kop van de Astra 3 op ingang 2. Dan moet je de ontvanger precies hetzelfde instellen anders krijg je helemaal geen signaal.

Je kunt de kop van de Astra 3 wel op een andere manier testen.

Stel, de schotel is uitgericht op de Astra 1. Je zet nu de kop van de Astra 3 in de klem. Nu moet je op deze kop gewoon de Astra 1 kunnen ontvangen als je dus de diseqc in je ontvanger goed hebt ingesteld, dus Astra 1 op 1 en Astra 3 op 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Astra 1 moet in Maastricht de elevatie op 30,4 graden staan. Jou schotel staat op 31,8 graden, een verschil van 1,4 graad. Dit kan wel verklaard worden door een kleine afwijking van je mast en een kleine afwijking van de lnb-arm.

Jij hebt een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel terwijl je een 70cm-schotel hebt (een Triax 78 is een 70cm-schotel). Dat kan wel maar dan moet je toch de kop van de Astra 3 in de klem zetten en de kop van de Astra 1 er rechts schuin omlaag bij laten hangen als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. De elevatie van de schotel moet je dan precies 1 graad lager zetten dus bij jou op 30,8 graden en dan uitrichten op de Astra 3.

Jij hebt een antennemast van rond 48mm zoals ik kan inschatten. Om hem dan van de Astra 1 naar de Astra 3 te verdraaien, moet de schotelklem precies 2,2mm over de buis verdraaid worden. Zet van te voren even streepjes voordat je gaat verdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sprietje, dankjewel voor al je hulp,

Maar de buis is een steigerpijp, ik heb hem gecontrolleerd en hangt waterpas, de lnb arm is vlgs mij ook helemaal uitgeklapt

Ik vind het inderdaad ook raar dat de elevatiehoek zo hoog is, heb hem diverse keren lager gezet zonder resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de kop van de Astra 3 wel op een andere manier testen.

Stel, de schotel is uitgericht op de Astra 1. Je zet nu de kop van de Astra 3 in de klem. Nu moet je op deze kop gewoon de Astra 1 kunnen ontvangen als je dus de diseqc in je ontvanger goed hebt ingesteld, dus Astra 1 op 1 en Astra 3 op 2.

 

Sprietje, je bedoelt het vast goed, maar wat je hierboven schrijft klopt niet.

Als je op de door jou genoemde wijze de kop voor A3 wilt testen werkt bovenstaande truc, maar je moet dan bij wijze van test Astra-1 op 2 zetten, en Astra3 op 1.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henksat

Ik ben het niet met je eens. Een duo-lnb is niet anders dan twee losse lnb’s met een diseqc-switch er tussen. Als de Astra 1 lnb op ingang 1 van de diseqc-switch is aangesloten en de Astra 3 op ingang 2 van de disec-switch (en dat is de standaard bij een duo-lnb) dan moet je de ontvanger precies hetzelfde instellen, dus de Astra 3 op 2 van diseqc 1.0. Vervolgens zet je de kop van de Astra 3 in de lnb-klem waarvan de schotel op de Astra 1 is uitgericht. Nu kun je dus controleren of de kop van de Astra 3 van de duo-lnb signaal krijgt van de Astra 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

Is toch niet waar wat jij schrijft.

Zodra de kop van Astra-3 in de houder zit en gericht is op Astra-1, krijg je geen beeld want de "loshangende" kop voedt op dat moment jouw ontvanger.

Daarom moet je 1 en 2 omdraaien om als test te controleren of het werkt.

 

Jij maakt echt een denkfout.....

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

Het ging mij er om dat topicstarter verder kan met testen en dus niet op het verkeerde been gezet werd, maar denkfouten maak ik ook hoor, zal de leeftijd wel doen.... ;) ;)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...