Ga naar inhoud


Dm800 duo lnb astra1 en 2


groeselt

Aanbevolen berichten

ik zal vanavond maar weer eens proberen voor de 5e dag op rij.

hoop dat ik eindlijk eens signaal krijg.

zelfs zoals gisterenavond met 1 enkele lnb geprobeerd niks.

nieuwe schotel genomen op ca. 30,5 gr. gezet, redelijk beeld op astra1, niet meer dan 40% haalbaar.

en astra3 natuurlijk niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een schotel plaatst en uitricht, moet je op een paar punten letten.

Montage buis moet loodrecht staan, d.w.z. links rechts, vooraan, achteraan eender waar men de waterpas zet moet die vlak staan.

Maak geen beginnersfout : Gebruik altijd satelliet coax en geen coax kabel uit een doe het zelf zaak, die is meestal voor kabel tv en dempt het signaal zeer sterk.

Bij het afrollen en vastleggen van de coaxkabel wees voorzichtigheid, een knik in de coaxkabel is uit den boze.

Controleer de F connector(s) er mogen geen manteldraadjes meer aanwezig zijn die tegen de middelste draad kunnen komen.

De schaal verdeling op de schotel (elevatiehoek) is een hulpmiddel voor het vinden van de satelliet hoogte, staar er u niet blind op, dit moet altijd bij geregeld worden.

Afregelen van hoogte, links of rechts verdraaien van de schotel,doe dit zeer langzaam, dit is mm werk.

Bij het vastzetten, de vijzen aan de linkse en rechtse kant altijd gelijk op laten gaan, dus niet een kant vastzetten en daarna de andere kant, zo trekt men de schotel uit positie.

Bij ontvangst van een satelliet, hou er rekening mee dat er 4 posities naast elkaar zitten, controleer aan de hand van een FTA zenders of je wel de juiste satelliet te pakken hebt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je die instellingen nu zo gezet gelijk ik jou aangaf ???

en de rechtse lnb in de houder gericht naar de schotel astra 1 =a

astra 3A =b en zet hem wat schuin desnoods

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een schotel aan het uitrichten dm800 icm met een universele lnb voor astra1 en astra3.

Heb aangegeven in configuratie eenvoudig disecq A/B. Poort A 19,2. Poort B 23,5

Gebruik voltage. Ja.

Verstuur disecq bij wijziging. Nee. Zet deze eens op ja

en is ook niet zo pertoeval dat je signaal hebt langs de 2é lnb alleen ??? astra3A zogezegt uitgericht hebt op 19,2°

het kan natuurlijk ook zijn dat jou lnb stuk is hoor maar dan doe je hem terug naar je winkel he

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet ook je gragen een lager he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gelooft het nooit. Ik heb een 2e tv naast schotel gezet met nieuw stuk kabel.

Dm600 heb ik ook, deze aangesloten en weer beeld op astra1, astra3 wil dus ook niet lukken,

dit alles met een enkele lnb. Alle hoeken geprobeerd, op en neer bewogen niks.

 

Ik begrijp er niets meer van, begin er een beetje genoeg van te krijgen, een dm800 gekocht en nog geen hd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wordt er helemaal gestoord van waarom het niet lukt, heb al 20 schotesl uitgericht, maar deze lukt niet.

zie bijlage.

 

heb al eenvoudig gepakt disecq A/B, toneburst A/B, geavanceerd enz.

net alsof astra3 niet reageerd in lnb

Misschien heb ik even wat gemist, maar ik vraag me het volgende af bij jouw zoektocht:

Waarom toneburst, en geen committed voorop bij de instelling van Astra 3?

Op welke transponder probeer je Astra 3 te vinden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een verkeerde instelling van MPEG (2 of 4).

Uit alle info die groeselt tot nu toe heb gegeven, vermoed ik in ieder geval dat hij in de box iets verkeerd heeft ingesteld voor Astra 3.

Terwijl hij kennelijk bij Astra 1 wel de juiste instellingen heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...