Ga naar inhoud


Muursteun met bodemplaat van 25 x 25 cm


illusion1234

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een specifieke muursteun om mijn schotel te kunnen bevestigen in m'n nieuwe woonst.

Eigenlijk is het een klassieke muurbeugel met L-vormige buis erop. Alleen moet de bodemplaat 25 x 25 cm groot zijn en de gaten op 20 x 20 zitten.

De muurbeugel komt namelijk op de zijkant van een houten balkon te zitten en we mogen niet boren in de houten planken die iets minder dan 20 cm breed zijn.

Tussen de houten planken zit ongeveer 1 cm tussenruimte, net genoeg om bouten te kunnen doorsteken.

 

Weet iemand waar ik zo'n muurbeugel kan kopen? (de meeste muurbeugels hebben een basisplaat die net iets kleiner is, bv. 15 x 15, da's te klein)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste illusion1234,

 

Je kan toch ook een plaatje multiplex nemen van 25 x 25 x 2,6

De bovenste gaten van de voetplaat zet je dan vast met bouten door de 1 cm. tussenruimte.

De onderste gaten van de voetplaat zet je vast met korte houtdraai bouten.

Onder de voetplaat zet je het plaatje multiplex vast met 2 bouten.

 

Gr., Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar een klassieke muurbeugel met een plaat van 25 x 25cm kun je lang zoeken. Die zijn er eenvoudigweg niet. Je kunt het beste antenne muurbeugels nemen, zie de afbeelding. Die kun je verbuigen zodat de gaten precies op 20cm afstand zitten, eventueel op 30cm afstand. Je hebt wel een bankschroef en zware hamer nodig om de beugels te verbuigen.

post-60869-0-39166200-1349948491_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt twee stuken multiplex van 30 x30 18 mm dik ,die schroef je op elkaar

en daar monteer je de muur beugel op

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben klever schrijft:

“De onderste gaten van de voetplaat zet je vast met korte houtdraai bouten.”

Dat wordt helemaal niets. Als je met multiplex platen werkt, dan moet je korte slotbouten nemen. De platte kop aan de achterkant van de multiplex plaat en de moeren bij de L-beugel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die steun nooit aan één plank bevestigen, zo'n plank tordeert te veel waardoor er beweging zit in de schotel.

 

Koop een normale muurbeugel, en twee stukken watervast multiplex ter breedte van de breedte van de muurplaat van de muurbeugel, en ongeveer met de lengte zoals de hoogte van zijkant van het balkon.

Boor in één van die stukken multiplex gaten die corresponderen met de gaten van de muurplaat. Sla aan één kant van het multiplex inslagmoeren in de gaten. Aan de ander kant van het multiplex kun je nu de muurplaat bevestigen met normale RVS bouten. Denk er aan dat de bouten niet te lang zijn, ze mogen niet uitsteken uit de slagmoeren.

Het andere stuk multiplex gebruik je aan de binnenkant van het balkon. Je boort in beide stukken multiplex gaten voor (RVS) bouten, zodat je er eenzelfde constructie van maakt als je al van plan was. Omdat je nu de hele hoogte van het balkon gebruikt is de constructie veel stijver.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit rvs bouten gebruiken rvs is taai en breekt daardoor als er wat beweging inkomt altijd verzinkte bouten gebruiken

 

Huh? Taaie staalsoorten breken juist niet makkelijk. Een brosse staalsoort wel, als je er een flinke klap op geeft. En waarom een bout zou breken als er beweging in komt is mij niet duidelijk. Bovendien is het de bedoeling dat je de bouten strak aandraait en borgringen gebruikt zodat ze niet los komen. Eventueel kun je borgmoeren gebruiken.

 

Bovendien bestaan er vele soorten RVS met verschillende eigenschappen.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

die topicstarter illusion1234, heeft al in de gaten ;) dat een houten balkon plank geen deugdelijke constructie is voor montage van een schotel.

a ) als je niet aan de balkon balustrade mag monteren wegens huur moet je dat niet doen

b ) als je een tegelvoet neemt ben je wellicht beter af

een fotootje zou veel kunnen verhelderen

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tot op heden geen tijd meer gehad om deze topic te checken wegens de drukke verhuis, vandaar dat er van mijn kant geen reactie meer kwam.

 

In mijn geval is een montage op het houten balkon perfect.

Het betreft een stevig balkon (typisch duits), de schotel staat uit de wind/regen/sneeuw en de schotel zit mooi weggestoken.

Ondertussen met de verhuurder overeengekomen dat de schotel mag gemonteerd worden.

 

Bedankt voor alle suggesties en reacties.

Waarschijnlijk ga ik de klassieke muursteun uitbouwen tot iets dat past voor ons balkon, ik heb al iets in gedachten.

Het resultaat post ik hier als het klaar is!

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...