Ga naar inhoud


Vitaya verkeerd formaat?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Deze week heeft TVV Vitaya en VIJF omgeschakeld van MPEG2 naar MPEG4. (op 19.2)

 

Bij staat echter Vitaya in een verkeerd formaat. Het wordt samengedrukt weergegeven in 4:3 terwijl de uitzending wel degelijk 16:9 is. Dit is te zien op de Vitaya versie op 23.5

 

Na dit gemeld te hebben bij TVV kreeg ik hetvolgende antwoord:

 

 

 

 

Ik raad u aan van een fabrieksreset uit te voeren van de decoder.

Na de fabrieksreset word al de foute informatie vewijderd van het toestel en zal de storing opgelost zijn.

Als u niet weet hoe u dit moet uitvoeren dan kan u mij het merk en type doorgeven van uw decoder en geef ik u de instructies graag door.

 

Volgens TVV ligt het niet aan hun, maar aan mijn ontvanger. Ik heb deze transponder al eens opnieuw gescand - met wissen van de oude zenders op die transponder - maar geen enkele verbetering is vastgesteld.

 

Mijn vraag dus nu:

 

Hebben meer mensen deze verkeerde beeldverhouding op Vitaya (MPEG4)?

En als het aan mijn ontvanger ligt, hoe kan ik dit dan corrigeren?

 

Dank bij voorbaat.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mja, op het moment een 4:3 uitzending met de juiste flag 4:3. En ziet er dan normaal uit idd...

 

[Vitaya] [19.2E|12722(hi)|H|DVB-S|QPSK|22000|5/6|31e9h/12777d|TV Vlaanderen|sec,via,ngr]

[Vitaya (MPEG4)] [19.2E|12722(hi)|H|DVB-S|QPSK|22000|5/6|3212h/12818d|TV Vlaanderen|sec,via,ngr]

[Vitaya] [23.5E|12129(hi)|V|DVB-S2|8PSK|27500|2/3|5280h/21120d|TV Vlaanderen|sec,via,ngr]

 

Er zijn er nu 3, allemaal hetzelfde beeld en goede verhoudingen. Maar ff afwachten dan.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nu reclame en het gaat fout.

De 1e en 3e flag 16:9 en goede verhouding. De 2e gaat fout met de flag 4:3. Dus het ligt niet aan je ontvanger :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch stel ik mij de vraag:

 

Ik heb 2000 kanalen die in goede verhouding weergegeven worden. En één is verkeerd, en dat zou dan aan mijn ontvnager liggen volgens TVV!!!

 

Kan natuurlijk. Maar mij lijkt het onwaarschijnlijk.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nu reclame en het gaat fout.

De 1e en 3e flag 16:9 en goede verhouding. De 2e gaat fout met de flag 4:3. Dus het ligt niet aan je ontvanger :)

 

Help je mij dan een beetje AUB en reclameer ook bij TVV please.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het graag voor je doen, maar ik ben unnu 'ollander met kaart voor CDS ;) Zie die zender voor het eerst, mogen andere belgen doen...

Succes hoor! (Was toch laatst ook een keer zoiets met een andere belgische zender? Ff dit topicje doormailen en het kan helpen gjheh)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bon, ook nog eens gekeken, wel bizar : vitaya op astra1 en astra3 zenden beiden in 16:9 uit, vitaya mpeg-4 op astra1 in 4:3. Op alledrie zie ik echter hetzelfde beeld, zonder zwarte banden dus. Aan de positie van het logo te oordelen (vrij kort tegen de rand) is dit terug een 4:3 uitzending (film 9 1/2 weeks) ......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is misschien de bedoeling dat tvv vitaya mij helpt aan het kapot helpen is,want sinds de vmma deze heeft overgenomen,willen ze blijkbaar hetzelfde tegenkomen als vitaliteit.dat het niet opbrengt en de zender opdoekt.

tip om een zender kapot te helpen?onderbreek de programma's massaal voor dezelfde reclame,succes gegarandeerd.

sinds vmma deze heeft overgenomen,heb ik deze zender verlaten.pech voor hen,maar de reclame onderbrekingen zijn er teveel aan.

sorry voor het te top offic,maar wilde dat even kwijt.

massale reclame onderbrekingen en verkeerd formaat prachtig toch om te zien :D:P:D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...