Ga naar inhoud


Hulp bij keuze aanschaf (i)Printer


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Ook zo'n E-prineter van HP hier. werkt aardig mar te gammel.

Printer geeft problemen met installaties op Vista en Win 7. Kan alleen driver aan. Net als die andere HP -printers

Zag dat Epson er nu ook een bied voor smalle beurs. Mijn I-pad HP vreet zich vast als er minder dan 10 vel papier in de intake tray zit.

Er is een share ware utility om via een bep PC any printer te laten werken met die I-pad. Goed getest.

echter een echte airprinter is leuke.

Kun je op printen van waar ook ter wereld je bevind. Dus je maakt een foto in Maleisie die je in NL meteen afdrukt paar sec later......

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nu een Canon, wat primitiever maar geen gezeik als bij HP. Software installeert vlot en snelnder problemen

65 euries bij die kleinere witgoed retailer. Drukt netjets op 2 zijden A4 en accepteert opdrachten van elke Pad Sam of Apple of phone. Op android een app daarvoor halen. Echter op een HP5510 zijn er 3 voordelen: Hij update zichzelf heeft display SD gleuven en je kan hem over het internet benaderen!! Dus van school uit thuis printen Of vanuit Canada via email truuk. Maar die HP software drivers deugen al jaren niet.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat schoolgaande kinderen wordt je meestal niet zo vrolijk als ze weer eens een werkstuk af moeten drukken.

Met intjet blijf ik gewoon cartridges kopen, vandaar dat ik al enkele jaren gebruik maakt van een samsung laserprinter.

Mooi compact toestel en tevens voorzien van kopieerfunctie, scanfunctie en fax, niet dat je die laatste veel gebruikt maar moet snel even een formuliertje ergens naar toe dan is het wel handig.

 

Een voordeel is dat de kosten per afdruk een stuk lager liggen, en is blauw op dan vervang je alleen blauw, een nadeel is wel dat als zo'n cartridge leeg is je wel meteen ruim 30 euro kwijt bent en koop je even een complete set met alle kleuren dan ben je 130 euro kwijt.

De afdruk kwaliteit is wel een stuk minder dan van een inktjet maar wie druk nu nog foto's af oid? Dat is goedkoper om te laten doen met ook nog eens een betere kwaliteit en ze maken er meteen een compleet boek van. 

 

Ander nadeel is wel dat als je 4 a 5 keer de cartridges hebt vervangen de printer het nog wel doet maar Samsung een teller mee heeft laten lopen die vindt dat de beeldeenheid vervangen moet worden en dat ding is met 160 euro best aan de prijs.

Vervang je hem niet dan kun je nog wel gewoon doorprinten maar knippert er telkens een rood lampje (ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dit zelf kunt resetten)

Het opvang bakje met resttoner vervangen is onzin, dat is gewoon een plastic bakje en schudt je ook simpel leeg in de afvalbak (wel met regenachtig weer doen ivm. fijnstof)

Andere dure kostenpost kan zijn dat de aandrijfriem breekt en dat is ook weer ruim 150 euro. 

Ook dan kom je weer op het punt dat het goedkoper is een nieuwe printer te kopen (je kunt er vrijwel geen vinden waar je oude cartridges in passen) want ga je de beeldeenheid en aandrijfeenheid vervangen dan is een nieuwe printer met half gevulde cartridges weer ruim 60 euro goedkoper.

 

Ik zou er dan ook voor pleiten dat de leveranciers meer verplicht worden machines te ontwerpen waar ook de vorige cartridges in passen en dat er een soort van inruilsysteem komt voor oude cartridges want je maakt mij niet wijs dat zo'n ding na 1000 afdrukken compleet aan gort is (zwart kan ik wel bij laten vullen, kleur niet en zo'n nagevulde werkt ook na 3 a 4 keer nog steeds goed) 

 

suc6

 

Gerrrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gewoon met mijn foto´s op een USB stick naar de supermarkt en print ze daar uit. Kwaliteit is goed...het is goedkoop en geen gezeik met cartridges die altijd leeg zijn op het moment dat je ze nodig hebt.

Het interesseert mij de rozen niet dat als ik in China ben en ik kom thuis dat mijn foto´s al gedrukt zijn. Die printer/router moet altijd in standby aanstaan en dat kost onnodig stroom.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn idee, na gebruik gaat hier de schakelaar om en is alles spanningsloos, geen mogelijkheid voor hackaanvallen oid. en geen stille stroomvreters die de energierekening omhoog stuwen.

 

@ The future

Voor mijn inktjet deed ik dat ook altijd, maar met cartridges voor een laserprinter schijnt dat geen gezonde hobby te zijn. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me meest ergert dat basischolen en voortgezet onderwijs ouders chanteren voor kleurenafdrukken en dure software.

De schoolhuiswerken zijn zelf slechte zwartwitjes uit hopeloos verouderde boeken waar Joegoslavie nog bestaat.

 

Nog even en is voordeliger alle kids pad in de klas. Laptops is niks, duurt te lang en te zwaar. Nu nog even alle lessen digital maken. Projekt loopt al en dan op z'n australisch naar school. Fotos op kleurenprinter loont zich niet. 4000 fotos op een stick op je smarttv, valt je ladekast ook niet uit elkaar.

 

Ga ik toch niet allemaal afdrukken.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik ook al regelmatig op school heb aangegeven en heb ze zelfs gevraagd of ze soms aandelen hadden in leveranciers van printers. 

Want het is toch complete onzin dat alles op papier aangeleverd moet worden, elke leraar heeft tegenwoordig wel een computer op zijn werk en thuis en alles kan dus volledig papierloos worden ingeleverd.

Maar ja....... leraren en ambtenaren.

Ik zeg altijd "ga er niet mee in duiscussie, ze weten het toch altijd beter en iets veranderen duurt toch minimaal 5 jaar".

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrukt papier dat de dag erna in de prullebak gaat. Zeer milieubelastend. Elke klas heeft tegenwoordig zo'n smartboard.

Ik hoop we snel van die printers afkomen want die gooien we massaal weg rap. In het I-pad concept zat eerst dat we geen afdrukken meer op papier zouden maken. 20 jaar geleden moet ik constateren dat hangmappen met papieren dossiers zinloos waren. Op wat z.g. getuigschriften voor gezien na wegens inspectie van b.v. een drukhouder. In kleur afdrukken bestond toen geeneens.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...