Ga naar inhoud


op welke datum staat de astra1 - 3 voor de zon


fransken

Aanbevolen berichten

op welke datum staat de astra1 3 voor de zon

ik heb de zoek functie geprobeerd maar kan nergens de deatum vinden

het zou wel makkelijk zijn kan ik eens precies kijken als die boom nou wel of niet in de weg staat

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar er zijn toch ook andere manieren om daar achter te komen?

Sprietje op dit forum kan het zelfs uitrekenen door de afstand tussen schotel en boom, de hoogte van de boom en de invalshoek van de satelliet in een driehoek te zetten.

Daarbij is het natuurlijk wel van belang te weten waar de schotel staat t.o.v. de boom. Zeker bij een draaibare opstelling zou de boom daardoor (deels) in de weg kunnen staan.

 

Welke satellieten wil je ontvangen, en met wat voor schotelinstallatie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er zijn toch ook andere manieren om daar achter te komen?

Sprietje op dit forum kan het zelfs uitrekenen door de afstand tussen schotel en boom, de hoogte van de boom en de invalshoek van de satelliet in een driehoek te zetten.

Daarbij is het natuurlijk wel van belang te weten waar de schotel staat t.o.v. de boom. Zeker bij een draaibare opstelling zou de boom daardoor (deels) in de weg kunnen staan.

 

Welke satellieten wil je ontvangen, en met wat voor schotelinstallatie?

 

gewoon een makelijke controle bij mij eigen en bij de familie die schotel heeft als er in de toekomst een boom/tak in de weg komt te hangen

en daarbij de bewuste datum is binnenkort

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn lokatie was dat vorige maand 7 t/m 16 oktober. Half jaartje wachten dus...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welke datum staat de astra1 3 voor de zon

ik heb de zoek functie geprobeerd maar kan nergens de deatum vinden

het zou wel makkelijk zijn kan ik eens precies kijken als die boom nou wel of niet in de weg staat

Gebruikelijk staat de zon rond 21 maart en 21 oktober voor ons op de evenaar, en dus ook op de clark-belt waar de satellieten hangen.

Afhankelijk van waar je woont is er dan wel een tijdstip te berekenen waarop de zon precies voor de satellieten voorbij schuift.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikelijk staat de zon rond 21 maart en 21 oktober voor ons op de evenaar, en dus ook op de clark-belt waar de satellieten hangen.

 

Sorry hoor maar dat is totale nonsens, die 2 hebben niets met elkaar te maken als je niet op de evenaar woont. En het 'zou' ook nog eens 21 september moeten zijn

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met dishpointer Apps. Bekijk het filmpje rechts boven op deze site om te zien hoe het werkt : http://www.dishpointer.com/

In plaats van deze betaalversie zijn er ook gratis apps via internet te downloaden.

Je moet je mobiel dan wel voor de schotel houden om precies te zien welke takken er eventueel in de weg zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikelijk staat de zon rond 21 maart en 21 oktober voor ons op de evenaar, en dus ook op de clark-belt waar de satellieten hangen.

En bovendien is de zon op weg naar het winter solstitium niet op 21 oktober recht boven de evenaar, maar op 23 september.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...