Ga naar inhoud


Zenders zoeken lukt niet


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


één HD en Canvas-HD hebben 82% signaal op 23°, kwaliteit is 66

Dus LNB aansluitingen zullen wel OK zijn zeker?

Alsook de uitrichting en diameter schotel(80cm)? Op andere receivers geen enkel probleem!

Dus antenne hardware staat buiten verdenking, de Vu+ geeft alles feilloos weer...

 

De Sab Ultimate super plus geeft ALLEEN bij de 8PSK zenders signaal 77% en de signaalsterkte zwabbelt heen en weer van 10% naar 66%

VTM-HD heeft zeer veel freezes....

Ik denk van ultimate super plus met zwarte kleefband af te plakken... :sick::(:/:mad:

Hoe zit het in NL met de ontvangst van de 8PSK zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inmiddels dat het een probleem van de tuner is naar wat ik elders tegenkwam. Er zijn meer mensen die met die tuner problemen met de 8PSK hebben, zou een hardware-probleem zijn. Ook de Titan 1 en 2 hebben deze problemen, mogelijk nog meer tuners, maar m'n VU duo heeft er bv. geen enkele moeite mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, is dat wat ik geleidelijk aan in het snuitje heb.

Ik heb de settinglijst van SabNed erin geprog en de transponder gegevens aangepast voor de desbetreffende zenders... en dan maar pinken van de kwalitietsmeter...

Dus die receiver is "waardeloos"!!!

 

Ik had graag contact gehad met andere Sab Ultimatum super neg gebruikers... :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog een stapje verder gegaan, en heb de TVV setting van SaBNL geëditeerd... met STBlink-v2.03

 

In de TVV lijst staan 105 transponders, in de CD lijst staan er 142 !!!

Dus die Ultimatum wil via de TVVlijst maar een beperkt aantal transponders scannen...

En die staan hopeloos door elkaar, als je een ontbrekende wil chekken is het een apenwerk!

 

Ik heb de TVV tansponderlijst geëditeerd vlg www.LYNGSAT.com....

Maar ik geraak maar tot 105TP, wil ik er nieuwe TP bijvoegen zegt ie TPlijst is vol...

Terwijl er 142 op de CDlijst staan!

Hoe kan ik de TVV-TP uitbreiden tot 142???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens gekeken of er niet een serie lege transponders in je Sab staan? M'n Maxplus heeft nl een maximum aantal. Dan hoef je alleen de lege TP's te verwijderen.

Is dat niet het geval dan zou ik zelf alle zenders en alle transponders eruit gooien en vervolgens zelf gaan scannen en dan vooral geen fastscan van TVV of CD.

Tenzij er al iemand regelmatig mooie lijsten voor de Sab maakt, dan kun je die nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inderdaad, is dat wat ik geleidelijk aan in het snuitje heb.

Ik heb de settinglijst van SabNed erin geprog en de transponder gegevens aangepast voor de desbetreffende zenders... en dan maar pinken van de kwalitietsmeter...

Dus die receiver is "waardeloos"!!!

 

Ik had graag contact gehad met andere Sab Ultimatum super neg gebruikers... :mad:

Zie mijn verhaal, de ontvanger is inderdaad waardeloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...