Ga naar inhoud


Toch weer terug naar de satelliet?


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Na twee jaar via de kabel (ziggo) te hebben gekeken ( en internet en telefonie te hebben gehad), ben ik Ziggo nu beu. Ik overweeg weer terug te gaan naar kijken via de satelliet. Hoe we internet en telefonie gaan doen, dat weet ik nog niet.

 

We hebben nog een schotel op het dak staan en de bekabeling ligt er nog, dus het is alleen een kwestie van een ontvanger kopen en kijken ( mijn Topfield 5500 PVR is niet al te best meer)

 

Nu heb ik een paar vragen:

 

1) Als ik op de site van Canal Digital kijk bij tv-abo, dan zie ik activeringskosten staan voor 99 euro. Klopt het dat als ik nu een ontvanger koop met smartcard dat ik dan 99 euro moet betalen om te kunnen kijken? Zo ja, weet een van jullie dan een ander alternatief voor de satelliet?

 

2) als ik weer via de satelliet ga kijken, welke ontvanger kunnen jullie dan aanraden? Ik wil dan graag een twin (of triple-) tuner met HD. Liefst met een goede zapsnelheid en een user-friendly-bediening.

 

3) hoe is jullie ervaring met het alles-in-een van Canal Digtal? Hoe is de kwaliteit? hoe is de internetsnelheid ( volgens de postcodecheck zou ik op mijn adres 35 Mb halen. Ik heb nu 120 van Ziggo en ik ben dol op downloaden)?

 

4) overige tips zijn uiteraard zeer welkom!! ;-)))

 

Bedankt,

 

Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je alleen maar een tip geven voor het internet.

Wij zitten hier via telfort ik heb nagenoeg nooit storing hebben een abbo 20 euro voor 25 mbit even de postcode checker doen en je weethoeveel snelheid je hebt.

Je kan dit uitbreiden met telefonie en tv.

Kijk voor de actuele prijzen op hun site

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Als ik op de site van Canal Digital kijk bij tv-abo, dan zie ik activeringskosten staan voor 99 euro. Klopt het dat als ik nu een ontvanger koop met smartcard dat ik dan 99 euro moet betalen om te kunnen kijken? Zo ja, weet een van jullie dan een ander alternatief voor de satelliet?

belachelijk 99 euro zou nooit een abo nemen

2) als ik weer via de satelliet ga kijken, welke ontvanger kunnen jullie dan aanraden? Ik wil dan graag een twin (of triple-) tuner met HD. Liefst met een goede zapsnelheid en een user-friendly-bediening.

de vu+ solo2

3) hoe is jullie ervaring met het alles-in-een van Canal Digtal? Hoe is de kwaliteit? hoe is de internetsnelheid ( volgens de postcodecheck zou ik op mijn adres 35 Mb halen. Ik heb nu 120 van Ziggo en ik ben dol op downloaden)?

een verkapte koppelverkoop, ga liever bij een echte internet provider lezen

4) overige tips zijn uiteraard zeer welkom!! ;-)))

 

tips, tja dan ben je een maand of 6 verder en wordt toch geaaid door de echte prijzen en slechte verbinding

Bedankt,

 

Remo

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Als ik op de site van Canal Digital kijk bij tv-abo, dan zie ik activeringskosten staan voor 99 euro. Klopt het dat als ik nu een ontvanger koop met smartcard dat ik dan 99 euro moet betalen om te kunnen kijken? Zo ja, weet een van jullie dan een ander alternatief voor de satelliet?

 

Het klopt, die 99 euro dienen om de kosten van de ontvanger te dekken. Het is weliswaar een leenontvanger, maar Canal Digitaal moet toch op de één of andere manier de investering terugverdienen, dus rekenen ze dat bedrag. Ik proef uit jouw verhaal dat je een koopontvanger in gedachten hebt. Dat is heel terecht, want er zijn veel betere ontvangers te koop dan die je van Canal Digitaal "krijgt".

 

Je hebt dus een koopontvanger nodig en een losse chipkaart. Die worden niet door Canal Digitaal zelf verkocht, maar wel door dealers, even Googelen en je vindt een aantal winkels.

 

http://www.google.nl/search?q=canal+digitaal+startpakket

 

Ik raad je aan de chipkaart niet via het internet te kopen, maar daadwerkelijk een satellietwinkel binnen te stappen. Zo'n dealer kan namelijk een abonnement voor je afsluiten en heeft meer mogelijkheden dan als je het zelf afsluit. Bijvoorbeeld, als je voor 2 jaartjes tekent de eerste 3 maanden gratis kijken is een instappromotie die veel dealers in het verleden voor je konden regelen. Dit soort dealtjes drukken de investeringskosten die je maakt en zorgen dat je tegen schappelijke kosten klant kan worden.

 

2) als ik weer via de satelliet ga kijken, welke ontvanger kunnen jullie dan aanraden? Ik wil dan graag een twin (of triple-) tuner met HD. Liefst met een goede zapsnelheid en een user-friendly-bediening.

 

Een open Linuxontvanger is de beste koop van het moment. De Vu+ Solo-2 die hierboven genoemd werd is een optie die je serieus moet overwegen omdat deze ontvanger de eerste is van een nieuwe generatie Linuxontvangers. De snelheid en mogelijkheden zijn groter dan al de rest. Maar in Linuxontvangers is er veel meer keus dan dat. Voor een kleine portemonnie zou een Amiko Alien of Maxdigital XP1000 een goede keus zijn. De Xtrend 9500 is weer een een goede ontvanger met verwisselbare tuners. En de Vu+ Ultimo is met zijn 3 tuners en grafisch display de meest luxe ontvanger van het moment.

 

3) hoe is jullie ervaring met het alles-in-een van Canal Digtal? Hoe is de kwaliteit? hoe is de internetsnelheid ( volgens de postcodecheck zou ik op mijn adres 35 Mb halen. Ik heb nu 120 van Ziggo en ik ben dol op downloaden)?

 

Ik heb geen ervaring, maar kies ervoor om mijn internet te laten verzorgen door een internetaanbieder die veel verstand heeft van internet. Ik doe het bij Tweak. Canal Digitaal besteed het uit aan KPN en dat maakt de lijntjes erg lang. Het financiële voordeel dat je behaalt door alles-in-1 is mijns inziens maar zeer gering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een 2e handse kaart via onze 2e hands hoek bijvoorbeeld.

kost geen 79 euro maar max 35.

 

1malig 30 euro activeringskosten ivm op naam zetten

en 3,95 voor het online bestellen van het zenderpakket wat op de kaart komt.

Voor nog geen 70 euro helemaal klaar met de kaart,ipv een dikke 100 euro.

 

Als decoder adviseer ik er 1 uit de Xtrend serie.

Goede prijs/kwaliteit verhouding en een uitstekende ondersteuning

van zowel de hardware als de software.

 

Vwb de hardwareondersteuning,dit is bij dreamboxen en VU+ wat minder,maar nog steeds prima.

't is dat ik hier 2 dreamboxen heb,maar als ik weer moest kiezen werd 't zeker Xtrend!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik het zo lees, dan wordt het geen alles-in-een-pakket. Ik ga op zoek naar een snelle en betrouwbare internetaanbieder.

 

Ziggo ben ik beu, dus die gaat er in zijn geheel uit. Jammer dan dat CD iets minder goed beeld heeft in HD (mijn plasma is een SD-scherm, dus tot ik een andere tv heb maakt het niets uit).

 

Ik ga zeker voor een "koop"-ontvanger, want dan kan ik zelf kiezen welke ik wil. De VU vind ik een mooi apparaat en ik zal me eens verdiepen in de XTrend. Heeft Topfield helamaal afgedaan?

 

Nog een voordeel als ik overstap naar de satelliet en waar ik nog niet aan had gedacht, is dat wij sinds vorig jaar met de caravan op vakantie gaan en dat ik met het CD-kaartje ook op vakantie kan kijken ;-))

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo vind ik toch stukke beter dan CD ,beeld en ook vooral geluid,het voordeel van satelliet is wel dat je veel meer fta zenders hebt,ik wil ziggo niet kwijt voor de NL zenders vandaar dat ik en schotel en kabel heb,ook mist CD een hoop film en sportzenders en hbo maar 1hd zender en ziggo alle drie de kanalen...ook heeft CD op veel zenders 2.0 geluid en ziggo 5.1,ik ben super tevreden over ziggo beeld geluid internet en de telefoon

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...