Ga naar inhoud


hulp bij spotify op linux


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

kan natuurlijk ook zoeken op google

en vind ook erg relevante zaken

 

maar ik moet een debian pakket met (opensuse) alien script voor Perl omvormen tot een opensuse rpm

 

de uitleg is eigenlijk kort en helder

 

helaas lukt me dat niet daar er fouten gemeld worden

 

is er iemand die daarbij kan helpen

http://pvdm.xs4all.nl/wiki/index.php/Installing_spotify_on_openSUSE_12.2

 

ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ah, soms eenvoudiger dan zelf veel linux kennis vergaren

maar met een kennis die er meer van af weet wel heel handig

-playonlunix gaf die kennis me als link > daar stond een en ander, en zag "wine" erbij staan

-via de mappen naar m'n windows directory documents&settings / applicationa data / user /spotify

starten met wine

voila

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgens mij wordt dat lastig. Ik ken nog geen airplay voor spotify onder whine. Er is wel een airplay plugin voor totem, maar die kan dan alleen weer lokale muziek afspelen. Voor zover ik weet is er geen spotify plugin voor totem. Of Airplay 5.1 sowieso ondersteunt...? Ik maak op mijn AV receiver van stereo 5.1, wat opzich aardig klinkt.

 

Misschien kun je beter naar andere opties zoeken, zoals spotify via xbmc of vlc streamen naar welk apparaat daar ook iets mee kan. Maar wellicht zijn er meer alternatieven, ik heb er nog niet echt naar gezocht.

 

Edit: even snel gekeken: lijkt een vaker voorkomend probleem: http://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux/Spotify-desktop-Linux-to-XBMC-with-Airplay/td-p/181316

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ja :D : me listen me happy

of het porteren van het pakket op OpenSuse 12.2 zou eens moet werken.

zal je vertellen ik heb er wat uren mee doorgebracht

(ook niet na aanleiding van de provider zijn uitleg die mij spotify nu in het abo levert)

 

jou link is echter ook een oud bericht uit 2010 ~ beiden werden vernieuwd intussen, dus bij beiden is weer iets niet heel eenduidig fout.

(enkel voor spotify ga ik geen Debian of Ubuntu erop zetten- dan maar effe truken ) (ook niet na aanleiding van de provider die mij spotify nu in het abo levert)

 

ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

das nou linux, houd je scherp. Bij Suse wat minder. Wat ik zei: hapklare brokken.

wees blij, vroeger moest je kernels zelf maken om je sat- en/of tv kaart geporteerd te krijgen met b.v. ALSA sound.

Koste je paar uurtjes dan. Ooit een Caldera met een Redhat gekruist om Redhat met KDE 1.0 op scherm te krijgen lol.

Die BT848 en Skystar 2 heb ik daar wel altijd aan lopen gekregen voor de sport.

 

Kijk in windos compile je zelden in terminals. Maar met zo'n Logitech squeezebox heb je nog betere muziek.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...