Ga naar inhoud


Amiko Alien 2 en EMU/Softcam


Satterdam

Aanbevolen berichten

Ik heb helaas een probleem dat het scherm niet automatisch op hdmi scherm springt als de ontvanger aan gaat zoals bij scart. daarom ben ik vooralsnog noodgedwongen aangewezen op een scartkabel. en daar is het beeld toch ook prima mee. ik heb een goedkope hdmi kabel geprobeerd van de action en ook een duurdere van de mediamarkt. maar bij allebei hetzelfde probleem. mogelijk een bug in de fw. voor de rest moet ik me nog goed verdiepen in de amiko. wat mij betreft is het voor deze prijs een prima ontvanger.

Als het scherm niet automatisch op hdmi springt als je de Amiko aan zet, ligt dat toch in eerste instantie aan de instelling van je tv?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Satterdam

 

Mcas Zip uitpakken op je computer.

Lege USB nemen, map genaamd ""plugin"" aanmaken(kleine letters en geen aanhalingstekens).

Plaats nu uitgepakte bestanden in de map plugin.

Zet je box uit(schakelaar achterop), stop de usb-stick in de usb-poort en zet de schakelaar achterop

aan, na opstarten van de box krijg je vanzelf een melding ""plugin installeren ? "" te zien. Klik op oke.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satterdam

 

Mcas Zip uitpakken op je computer.

Lege USB nemen, map genaamd ""plugin"" aanmaken(kleine letters en geen aanhalingstekens).

Plaats nu uitgepakte bestanden in de map plugin.

Zet je box uit(schakelaar achterop), stop de usb-stick in de usb-poort en zet de schakelaar achterop

aan, na opstarten van de box krijg je vanzelf een melding ""plugin installeren ? "" te zien. Klik op oke.

 

Succes

Kun jij mij vertellen of ik dan ook met mgcamd kan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat zitten stoeien met verschillende EMU's. Oscam en Mcas. maar de softcams krijg ik maar niet aan de praat. Het installeren lukt. in Mcas kan ik in een menu komen waar ik o.a keys kan aanpassen. Daar staan dan ook allemaal keys. Bij Oscam opent zich geen scherm met evt opties. Als ik dan afstem zenders die open zouden moeten gaan dan gebeurt er niet. Ik heb in het tevens conditional acces op uit gezet en op aan. maar dat haalt ook niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je wat formaten noemen alstublieft en mij ook vermelden of de audio AC3 of DTS of PCM ook geowoon werkt?

AVI, MP4, MKV. Alle formaten staan genoemd in de handleiding en op de doos.Er zitten nogal verschillende audio's in allerlei apps in Spark, zoals YouTube. Uiteraard decodeert de Amiko ze allemaal.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVI, MP4, MKV. Alle formaten staan genoemd in de handleiding en op de doos.Er zitten nogal verschillende audio's in allerlei apps in Spark, zoals YouTube. Uiteraard decodeert de Amiko ze allemaal.

bedankt het lijkt voor het bedrag waar deze tuner voor te koop staat bijna te mooi om waar tezijn en ik heb al zo een desillusie van de AZbox
Link naar reactie
Delen op andere sites

na het zoeken van informatie lijkt mcas mij de beste plugin voor de kaartlezer en softcam. Ik krijg hem alleen niet aan de praat. Bij de laatste versie (1.0.12 ?) werkt de keyeditor in het menu niet. Ook met een meegeinstalleerd keydata.bin bestand krijg ik geen beeld. Hoe krijg ik mcas aan de praat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik heb al zo een desillusie van de AZbox

Dan is het niet moeilijk iets veel beters te vinden. Zeker qua updates staat de Amiko in zeer schril contrast met de AZbox.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het niet moeilijk iets veel beters te vinden. Zeker qua updates staat de Amiko in zeer schril contrast met de AZbox.

Helaas was het aantal updates bij de AZbox in het begin ook heel veel maar vielen we van de ene bug in de ander tot de support helemaal wegviel.

 

en gezien de berichten op Google bemerk ik de zelfde perikelen met deze spark tuner, elke update brengt weer een andere bug met zich mee of bemerk jij dat niet?

 

Het is een geluk dat deze tuner gemaakt is door fulan en fortis die dus meerdere merken leveren en in Nederland bijvoorbeeld de Sab unix triple tuner levert die standaard met de 3 tuners geleverd wordt en uiteraard met de zelfde firmware werkt.

 

Maar ik zal het nog even in de gaten houden hier op, het forum. waar kan er bijvoorbeeld een up to date settings lijst gvonden worden wanneer er niet met Enigma 2 gewerkt wordt?

 

Ik hoop op positieve vooruitgang in de ontwikkeling van deze tuners die, daar er dus onder verschillende merken geleverd wordt waarschijnlijk een langer leven krijgt als de AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...