Ga naar inhoud


XP naast Windows 8


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag!

 

Ik heb sinds kort een Asus laptop met touchscreen en W8. Dank zij Classic Shell werkt alles prima. Behalve dan "Kies" waarvan ik de USB driver nodig heb om in de opslag van mijn Samsung Galaxy Pad te komen. Dit blijkt incompatibel te zijn met W8. Compatibiliteits opties werken ook niet..

 

Ik heb nog wel een XP en misschien een bruikbare W7 licentie (OEM) die ik eventueel op een aparte partitie zou kunnen installeren. Maar ik ben bang dat ik daarvoor de juiste drivers niet heb en vraag me ook af of ik dan automatisch een dual boot opstart optie mag verwachten. Ik wil mijn huidige W8 niet compromiteren.

 

Een soort "Virtual Box" zou mss nog een optie zijn, maar bestaat die voor W8?

 

Ik houd mij aanbevolen voor suggesties!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedenmiddag!

 

Ik heb sinds kort een Asus laptop met touchscreen en W8. Dank zij Classic Shell werkt alles prima. Behalve dan "Kies" waarvan ik de USB driver nodig heb om in de opslag van mijn Samsung Galaxy Pad te komen. Dit blijkt incompatibel te zijn met W8. Compatibiliteits opties werken ook niet..

 

Ik heb nog wel een XP en misschien een bruikbare W7 licentie (OEM) die ik eventueel op een aparte partitie zou kunnen installeren. Maar ik ben bang dat ik daarvoor de juiste drivers niet heb en vraag me ook af of ik dan automatisch een dual boot opstart optie

Goedenmiddag!

 

Ik heb sinds kort een Asus laptop met touchscreen en W8. Dank zij Classic Shell werkt alles prima. Behalve dan "Kies" waarvan ik de USB driver nodig heb om in de opslag van mijn Samsung Galaxy Pad te komen. Dit blijkt incompatibel te zijn met W8. Compatibiliteits opties werken ook niet..

 

Ik heb nog wel een XP en misschien een bruikbare W7 licentie (OEM) die ik eventueel op een aparte partitie zou kunnen installeren. Maar ik ben bang dat ik daarvoor de juiste drivers niet heb en vraag me ook af of ik dan automatisch een dual boot opstart optie mag verwachten. Ik wil mijn huidige W8 niet compromiteren.

 

Een soort "Virtual Box" zou mss nog een optie zijn, maar bestaat die voor W8?

 

Ik houd mij aanbevolen voor suggesties!

 

Ciao, Henk

mag verwachten. Ik wil mijn huidige W8 niet compromiteren.

 

Een soort "Virtual Box" zou mss nog een optie zijn, maar bestaat die voor W8?

 

Ik houd mij aanbevolen voor suggesties!

 

Ciao, Henk dat heb je nu met die voorgeinstaleerde windows.

ik raad je aan met active bootdisk eerst een backup te maken van je laptop.

en zoek naar een instal cd van win 7 en 8 en deze appart te instaleren.

want upgraden gaat wel maar downgraden weer niet.

dus eerst je xp of win7 instaleren daarna je harde schijf partitioneren en daarna op die nieuwe schijf wind 8 er op.

zou er iets verkeert zijn heb je nog altijd die backup die je had gemaakt met active boot disk er terug opzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhhh, dat quoten is redelijk overbodig met het bericht er zo boven. Maakt het ook lekker leesbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens de laatste versie van Kies bij Samsung downloaden? Besturingssysteem Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8**

** Windows 8 met Windows Mediaspeler benodigd.

Wat ik wel zie: Eerst de driver updaten dan pas inpluggen! maar deze waarschuwing zal wel te laat komen ben ik bang voor. In dat geval moet je de driver handmatig in apparaatbeheer updaten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor alle suggesties. Ik heb de laatste versie van Kies gebruikt en dat wil dus niet. Ik heb W Media player. Overigens kan me die hele Kies gestolen worden; het gaat om de USB driver.. De oplossing van swa is me eerlijk gezegd te ingrijpend bij mijn nieuwe laptop, die nu net helemaal geconfigureerd is zoals ik graag wil.

 

Ik zal eens gaan uitzoeken of VMware compatible is met W8.

 

Nogmaals vriendelijk dank! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMWare 9 is de workstation variant. Die is niet gratis. Om even wat uit te proberen zou ik VMWare Player nemen. Die heeft alle mogelijkheden voor de beginner.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpeler is... zoek naar de driver voor Windows 8 parkeer deze ergens. Zorg dat de Galaxy NIET is aangesloten. Ga naar apparaatbeheer en verwijder de nu geïnstalleerde driver en installeer de zojuist gedownloade versie. Dan zou het moeten werken zonder een extra os te hoeven draaien.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ winwiz: Er schijnt geen W8 driver te zijn voor de oude Galaxy Tab. Althans na lang zoeken niet gevonden.. Samsung is fantastisch in hardware, maar de software laat te wensen over.

 

@ Psychosammie: VMware Player 5.0.1 had ik inmiddels ook al gevonden en daarmee is alles inmiddels 100% gelukt.

 

Hartelijk dank voor alle tips! Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi!

 

Als je nou eens een schone W7 of W8 installatie maakt onder VMWare. Wel een virusscanner in de virtuele machine installeren. Dan kan je die directory gewoon kopieren en toevoegen aan de VMWare player. In die kopie kan je dan lekker rommelen met software die je wil uitproberen. Ik gebruik dat nog wel eens met software die ik niet helemaal vertrouw :grin:

 

Als je uitgerommeld bent gooi je de map gewoon weg.

 

Ook leuk om eens Linux te proberen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik jaren geleden wel gedaan. "Sandboxing" heet dat, geloof ik. Met die VMware Player gaat het nu wel veel gebruiksvriendelijker dan toen :-) Echt een super (gratis) toepassing!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bij sandboxing ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld. Dat is met VMWare niet zo. In je netwerk zie je gewoon de virtuele server.

Daarnaast kan je mappen delen met je host computer. Dus 100% veilig zou ik dat niet willen noemen. Maar nog nooit problemen gehad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een belachelijk idee,maar kan je bvb geen tweedehandse laptop van ong 100€ kopen en daar win xp op zetten?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...