Ga naar inhoud


99% (16,2dB) signaal en toch nog storing op VTM HD (e.a. op 11856 V)


TiVe
Ga naar oplossing Opgelost door Henksat,

Aanbevolen berichten

Ik zou toch nog graag weten welke schotel je hebt. zelfs met zo'n sterkte van 16.8 dB kan een schotel niet goed uitgericht zijn. Je zal dit bvb vooral merken op de 8psk zenders. Heb je enkel 1 schotel met 1 lnb op de 23.5 gericht?

Docydoc

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou toch nog graag weten welke schotel je hebt. zelfs met zo'n sterkte van 16.8 dB kan een schotel niet goed uitgericht zijn. Je zal dit bvb vooral merken op de 8psk zenders. Heb je enkel 1 schotel met 1 lnb op de 23.5 gericht?

Docydoc

 

Triax 78 met GTSat duo LNB GT-MDQD43 voor Astra 19.2 en 23.5.

 

Ik weet echt niet hoe ik 'm nog beter kan uitrichten. 'k Heb een SatFinder gebruikt (zo'n eenvoudige met naald en pieptoon) en tegelijk naar de SNR-waarden op de ontvanger gekeken, zowel voor elevatie, draaihoek, afstand LNB tot schotel (verder naar voor/achter in de houder) en draaien van de LNB.

 

Dat van die 8psk kan kloppen, want vanavond nu ook, na een half uur kijken (voor de eerste keer in 3-4 weken sinds de installatie) een duidelijke storing op één HD gezien (die net naar 8psk omgeschakeld is). Op 8psk zenders in SD nog geen storingen gezien (maar ook nog niet veel naar gekeken).

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Triax 78 met GTSat duo LNB GT-MDQD43 voor Astra 19.2 en 23.5.

 

Mij zou het niks verbazen als de LNB het is. Ik hoor meer klachten over andere merken LNB`s, en de CDS Duo LNB geeft eigenlijk nooit problemen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijkaardig probleem sinds ik een wavefrontier T90 heb geinstalleerd. Hoge dB waarden en toch problemen met 8psk. Ik heb lnb's gewisseld, emp gewisseld, kabels gewisseld. Ik kan enkel vaststellen dat die 8psk zenders zeer gevoelig zijn. Op je 19 kan je nog perfect beeld hebben maar op de 23.5 met de 8pskzenders is afstellen zeer belangrijk. Ik heb geen satfinder en voor een schotel met 1 lnb is alles kinderspel. Ik bepaal eerst elevatie (ong 30° in Benelux) dan draai ik horizontaal tot ik vb 23.5 vind met maximale waarde. Daarna elevatie fijnregelen tot max waarde. En klaar . Bij zo'n merkloze 90 cm schotel haal ik 12db voor bvb vtmHD en perfect beeld. Op mijn wave haal ik meer dB (15 dB) maar beeld met sterk wisselende snr waarden. Dit kan volgens mij enkel het gevolg zijn van mogelijk bomen die waaien bvb. Of door minder goede afstelling. Mijn hypothese is dat die lnb's zo gevoelig zijn dat die wel snel signaal oppikken ,doorzenden en via allerlei algoritmes maakt je ontvanger hier wel iets van (zelfs met hoge signaalwaarden) maar is de ber daarom niet 'o' . Ik zou eerst trachten de 23.5 uit te richten zonder naar die 19 te kijken. Volgens mij kan je hier nog beter resultaat halen, misschien niet meer db maar wel beter afgericht. Ikzelf moet mijn wave ook nog verder uitrichten, maar ik wacht nog op beter weer.

 

docydoc

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook wel eens problemen gelezen met de ccam 2.30.ik gebruik nog altijd ccam 2.21,en ben er heel tevreden over.

over vtm hd,kan ik niks zeggen,ik kijk er nooit naar.

ps,ik gebruik ook nog pli 2.XX,en ik heb diverse plugins staan.maar ik weet nu niet of het de hardware is,ik heb een vu duo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij zou het niks verbazen als de LNB het is. Ik hoor meer klachten over andere merken LNB`s, en de CDS Duo LNB geeft eigenlijk nooit problemen.

 

@HenkSat

Ik zie dat je ook XTrend ontvangers hebt (ik heb een ET-6500) en een Triax 78 met de CanalDigital/TVVlaanderen duo LNB (die eigenlijk voor de 60 cm schotels bedoeld is). Deze combinatie werkt dus goed bij jou?

 

Ik ga nu stap voor stap een aantal dingen proberen om de oorzaak te vinden:

- stralingsbronnen uitschakelen (DECT-telefoon, GSM, babyfoon, spaarlampen,...)

- kabel naar satellietschotel vervangen (die hangt er al 4-5 jaar en is blijkbaar niet UV-bestendig... dus zowiezo best vervangen)

- wandcontactdoos TV/Sat/FM vervangen door Hirschmann/Niko/... (is nu iets goedkoops van de Gamma ofzo)

- coax van wandcontactdoos naar ontvanger en HDMI-kabel naar TV vervangen door iets van betere kwaliteit (betere afscherming tegen storingen)

- mijn oude single LNB in de plaats steken (dus even alleen op 23.5 gericht) -> indien OK is het de LNB

- mijn ontvanger op de installatie van mij ouders proberen (standaard TVVlaanderen kit met 60 cm schotel en TVV duo LNB) -> indien OK ligt het niet aan de ontvanger/openPli/CCcam

... zo zou ik toch de oorzaak moeten kunnen vinden ... alleen gaat het even duren omdat je toch telkens een tijdje TV moet kijken om te zien of er geen storingen meer zijn (want soms zie ik na een paar minuten al een storing, maar soms kan het ook 10-20-30 minuten duren).

 

Wordt vervolgd...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HenkSat

Ik zie dat je ook XTrend ontvangers hebt (ik heb een ET-6500) en een Triax 78 met de CanalDigital/TVVlaanderen duo LNB (die eigenlijk voor de 60 cm schotels bedoeld is). Deze combinatie werkt dus goed bij jou?

 

 

Yep, de Triax 78 werkt perfect met de CDS Duo LNB, ondanks dat op de doos staat dat deze voor de Triax 64 cm is. (60 cm bestaat niet)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, de Triax 78 werkt perfect met de CDS Duo LNB, ondanks dat op de doos staat dat deze voor de Triax 64 cm is. (60 cm bestaat niet)

ik gebruik ook een triax 78 cm zonder problemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechte ervaringen met een 78cm triax en een duo-lnb (standaard). Zelfs een aangepaste LNB (voor 78 cm schotels) geeft problemen niettegenstaande de signaalsterktes voldoende zijn, is er blokvorming en uitvallen op de besproken zenders (VTM, VT4 en verder).

Plaats ik de LNB op een 64cm triax, dan zijn de problemen weg......

aangepast door boarder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechte ervaringen met een 78cm triax en een duo-lnb (standaard). Zelfs een aangepaste LNB (voor 78 cm schotels) geeft problemen niettegenstaande de signaalsterktes voldoende zijn, is er blokvorming en uitvallen op de besproken zenders (VTM, VT4 en verder).

Plaats ik de LNB op een 64cm triax, dan zijn de problemen weg......

ik kan het niet weten,zie mijn handtekening.en mijn ouders toevallig bijna nooit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend heb ik m'n duo lnb (GTSat GT-MDQD43) tijdelijk terug vervangen door m'n oude single LNB (dus nu alleen op Astra 23.5 gericht) en deze ook weer gekanteld tot ik 99% ontvangst had ... en 2 avonden lang geen énkele storing!!

Dus toch een probleem met deze (nieuwe!) LNB, of incompatibiliteit met m'n XTrend... ik ga hem nog eens terugplaatsen en regelen (skew) ... als ik opnieuw storingen heb, gaat hij terug naar de winkel.

Hopelijk heeft het niets te maken met de vriestemperaturen die net gedaan waren op het moment dat ik de single LNB terugplaatste...?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Indien je niet aan je uitrichting van je schotel geweest bent is dit inderdaad de lnb. Indien je toch je schotel wat moest verdraaien kan het nog altijd je uitrichting zijn (mijn hypothese).

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Indien je niet aan je uitrichting van je schotel geweest bent is dit inderdaad de lnb. Indien je toch je schotel wat moest verdraaien kan het nog altijd je uitrichting zijn (mijn hypothese).

 

Ik ben niet aan de uitrichting van m'n schotel geweest. Alleen duo LNB eruit, single LNB erin en wat draaien in de houder tot max. ontvangst.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...