Ga naar inhoud


99% (16,2dB) signaal en toch nog storing op VTM HD (e.a. op 11856 V)


TiVe
Ga naar oplossing Opgelost door Henksat,

Aanbevolen berichten

Na het opnieuw goed uitrichten van schotel en LNB heb ik SNR 99% (16,2 dB) op alle Astra 3 zenders.

Voordien had ik regelmatig storingen/blokvorming op VTM HD, Ned1 HD en Discovery HD showcase (blijkbaar allemaal op freq. 11856 V ?!).

Maar nu, met max. signaal, heb ik toch nog af en toe (om de 5-10 minuten) een korte storing op VTM HD (voorlopig op Ned1 HD en Discovery HD showcase nog niets gezien, maar naar deze zenders heb ik nog niet lang genoeg gekeken om zeker te zijn).

 

Wat kan nu nog de oorzaak zijn: slechte F-connectors? (vocht denk ik niet want de coax-kern was nog mooi blinkend :), slechte coax-kabel ? (is nochtans Koka799), slechte HDMI-kabel?, fout in de ontvanger (XTrend ET-6500)?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij nog steeds last hebt dat bepaalde gecodeerde zenders om de zoveel tijd storing geven (of even stilstaand beeld) terwijl je de veel moeilijker te ontvangen en ongecodeerde zender Planeta HD probleemloos ontvang, dan zit het probleem toch echt in de decoderen en niet in de ontvangst.

Heb je misschien een andere ontvanger die je tijdelijk aan kunt sluiten op je schotel?

Het lijkt me sterk dat die hetzelfde probleem geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was nu het antwoord dat ik niet wou horen... ik heb net "geïnvesteerd" in een nieuwe XTrend ET-6500 (omdat de ingebouwde ontvanger in m'n TV alleen DVB-S was, geen HD/MPEG4).

Die is door de dealer voorzien van OpenPli 2.1 en CCcam 2.3.0 (ik ken er zelf nog niet veel van).

Ik heb uitgerekend zo'n Linux-ontvanger gekocht wegens veel klachten en weinig mogelijkheden van de gecertifieerde ontvangers!

Als het in het decoderen zit, wil dat dan zeggen in die CCcam?

2 bedenkingen:

- dit is toch een veelgebruikte setup (OpenPli/CCcam), dus dat zou toch OK moeten zijn?

- op andere gecodeerde zenders, zoals één HD, heb ik (gedurende 3 weken) nog niet de minste storing gezien!

 

Ik zou eventueel de ontvanger van mijn ouders (gecertifieerde Philips) bij mij kunnen proberen, of omgekeerd, mijn ontvanger op hun installatie... als ze dat zien zitten...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou al eens beginnen met OpenPli 3.0 te installeren. Die 2.1 is zwaar verouderd.

Die 99% moet je trouwens helemaal niet geloven, indien ik mij niet vergis is dat een bug in de drivers waardoor hij 99% aangeeft ook al is het veel minder.

Het kan dus best zijn dat jouw uitrichting toch nog altijd niet helemaal goed staat.

 

Ik had dit antwoord ergens wel verwacht, maar die 2.1 is van september 2012 ... zo lang geleden is dat nu ook weer niet hé :lol:

 

Omdat ik nogal wat verhalen lees over dingen die niet meer werken na upgrade van 2.1 naar 3.0, ben ik niet geneigd om dit even snel te proberen. Ik ben een beginneling in heel dit linux-ontvanger gebeuren, en weet (nog) niet hoe zo'n update werkt en wat ik nog eventueel allemaal qua setup moet doen om terug alles goed werkend te krijgen (CCcam, interne HD mounten,...). De dealer van wie ik de ontvanger kocht heeft de hele setup gedaan. We zouden niet graag een week zonder TV zitten omdat ik het niet in orde krijg...

 

Daarom wil ik eerst alle andere mogelijke oorzaken uitlsuiten (uitrichting schotel, kabels, connectoren, mogelijke stoorzenders (DECT telefoon, babyfoons, GSM,...),...) en zou ik 100% zeker willen zijn dat 3.0 dit oplost.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat je de fout in pli 2.1 moet zoeken en de 3.0 gaat dit dus niet oplossen ik denk eerder dat je het bij de hardware moet zoeken

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een linux ontvanger koopt is het misschien wel handig als je zelf ook een beetje kan zoals zenderlijsten inladen het updaten van pli het installeren van pli met al zijn settings dat heb ik ook moeten leren maar om elke keer naar de dealer te gaan lijkt mij ook geen optie

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De dealer van wie ik de ontvanger kocht heeft de hele setup gedaan".

Heb je hem al gevraagd wat het kan zijn?

 

Er zit wel een kaartje in de ontvanger?

 

Nee, ik heb de dealer nog niet gecontacteerd, maar dat zal ik nog wel doen als ik er niet uit kom (met de hulp van de forum-leden :) ).

Tuurlijk zit er een kaartje in ontvanger. Ik kan alle zenders (FTA en gecodeerd) goed ontvangen, alleen op enkele zenders af en toe een storing.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een linux ontvanger koopt is het misschien wel handig als je zelf ook een beetje kan zoals zenderlijsten inladen het updaten van pli het installeren van pli met al zijn settings dat heb ik ook moeten leren maar om elke keer naar de dealer te gaan lijkt mij ook geen optie

 

Het is niet mijn bedoeling om telkens naar de dealer te gaan, maar het was wel handig dat hij de initiële installatie gedaan heeft!

Ik heb al aan heel wat settings 'geprutst', een nieuwe zenderlijst ingeladen (fastscan), enkele plugins geïnstalleerd,... maar voor een nieuwe OpenPli enzo wil ik wachten tot ik eens wat meer tijd heb om me in die materie te verdiepen...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Schotel staat dus goed gezien de ontvangst. Van sharen (onbewust) is ook geen sprake. Hoe staat de lnb in de houder? Zit die kaarsrecht of een beetje naar rechts of links gedraaid?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Schotel staat dus goed gezien de ontvangst. Van sharen (onbewust) is ook geen sprake. Hoe staat de lnb in de houder? Zit die kaarsrecht of een beetje naar rechts of links gedraaid?

 

Ja, die is gedraaid. In het begin had ik op sommige Astra 3 zenders 90% ontvangst en op andere 99%. Bij het opnieuw uitrichten van de schotel heb ik de LNB beetje bij beetje nog wat verder gedraaid om uiteindelijk 99% te krijgen op alle Astra 3 zenders (en, afhankelijk van de zender, tot 85% voor Astra 1).

Dus ik denk dat de schotel nu wel goed staat.

Ondertussen ben ik op andere plaatsen in dit forum gelijkaardige problemen tegengekomen (bvb. de onderwerpen "een aantal zenders blokken" en "freezes alleen op hd zenders" in het XTrend forum) en een andere OpenPli of CCcam versie was niet de oplossing. In een bepaald geval was het vervangen van de LNB door één van een ander merk de oplossing (hoewel hij niet stuk was?). Dus ga ik binnenkort een aantal dingen uitproberen (mijn decoder bij mijn ouders thuis proberen, stoorzenders (DECT telefoon e.a.) uitschakelen, kabels/connectoren nakijken/vervangen), en het resultaat op dit forum zetten...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft er misschien niks mee te maken maar, let op met het installeren van plug-ins, teveel geïnstalleerde plug-ins kan een negatief effect op de werking hebben.

Een volledige herstart van de box doet soms ook al eens wonderen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft er misschien niks mee te maken maar, let op met het installeren van plug-ins, teveel geïnstalleerde plug-ins kan een negatief effect op de werking hebben.

Een volledige herstart van de box doet soms ook al eens wonderen.

 

'k Heb voorlopig maar 2 plugins geïnstalleerd, moviecut (om stukken uit opnames te kunnen knippen) en CCcamInfo (om info over de kaart te kunnen zien). Niets ingrijpend denk ik?

De box wordt elke dag volledig herstart... ik ben zo iemand die niets in 'stand-by' laat staan (één knop en alles gaat uit).

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...