Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans, 22 januari 2013


hro

Aanbevolen berichten

Kanalenlijst Hans, 22 januari 2013

Belangrijkste mutaties sinds 19 december 2012:

- (19/12) 19 oost, Sky Radio en Veronica verdwenen van 19 oost, nu enkel op 23 oost;

- (20/12) 13 oost, HRT-TV4 (Kroatië), code;

- (27/12) 13 oost, KBS World HD (Zuid-Korea), fta;

- (31/12) 23 oost, Deluxe Music HD, code;

- (01/01) 19 oost, Mediaspar TV 2 (Teleshop), fta;

- (01/01) 19 oost, La Deux en La Trois (Wallonië) en diverse Waalse radiozenders nu op 12721 H (08/01 weg van oude frequentie), code;

- (01/01) 13 oost, CBS Action (Polen), nwe freq, code;

- (04/01) 28 oost, The Active Channel, nwe freq, fta;

- (08/01) 13 oost, Religia TV (Polen), nwe freq + S2, code;

- (08/01) 19 oost, SES Launches, fta;

- (08/01) 28 oost, World Network (Reli), nwe freq, fta;

- (08/01) 19 oost, TLC nu 24/7. Animal Planet verhuisd naar 23 oost, einde Discovery Science, code;

- (09/01) 19 oost, Sat1 Gold (Duitsland), fta;

- (15/01) 19 oost, SyFy HD en 13TH Street HD (Duitsland), code;

- (15/01) 23 oost, drie testkanalen via CanalDigitaal (einde boeket Nederland), ipv AXN;

- (16/01) 28 oost, BBC 1 Scotland HD, fta;

- (16/01) 19 oost, LTC (Spaans/shop), fta;

- (16/01) 19 oost, Sol Música (Spaans), code;

- (21/01) 13 oost, Action24 (Griekenland), code;

- (22/01) 23 oost, transponder 12187 H (o.a. Nederland 3 HD) is van QPSK naar 8PSK van FEC van 5/6 naar 2/3.

 

TOEGEVOEGD: STREAMS

Aan Kanalenlijst Hans (van 22 januari 2013) is een nieuwtje toegevoegd: streams. Een stream is een via internet verkregen radio- of tv-zender of webcam. Hiervoor moet je receiver verbinding hebben met internet. Enigma-2-receivers kunnen doorgaans goed overweg met de streams. Uitzondering: boeket ‘Nederlandse TV nationaal’, deze gaan open op moderne Xtrend/ET-receivers. De streams zijn ‘geleend’ van internetfora. Let wel: het kan soms enkele seconden duren eerst een stream daadwerkelijk beeld geeft. Kost het meer dan tien seconden: pech, je kunt er van uit gaan dat die stream niet werkt.

 

Soms lopen beeld en geluid niet helemaal synchroon. We hebben hier geen oplossing voor met de huidige stand der techniek.

 

Mocht je een werkende stream hebben dan kun je die als verzoek e-mailen. Dus niet een website (url) mailen met een stream maar de streamregel zelf.

 

Test deze regel zelf met een ftp-programma (zoals DCC) in de map etc/enigma2/ bijvoorbeeld in het streamboeket regionale tv: userbouquet.stream_nederlandse_tv_regionale_omroep.tv. Vervolgens receiver herstarten.

Voorbeeld werkende regel:

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3A//edge01.bbvms.com/live/omroepwest_tv_high:ZH%3A%20RTV%20West.

 

Als de regel werkt dan mag je die mailen (adres in zenderlijst).

e2_hanssettings_19e_23e.rar

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.rar

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou hier niet iig ga die troep er meteen vanaf gooien.

 

"die troep"... beetje respect voor alle mensen die de streams gevonden hebben en de maker van de lijst graag. Dat het bij jou niet werkt en bij anderen wel maakt het nog geen 'troep'.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor de lijst Hans.

Toch nog vraagje. Heb ik een speciaal programma nodig op mijn VU+ DUO om die streams te kunnen afspelen? Als ik nu op een stream ga staan krijg ik de bekende spinning wieltjes en daar blijft het bij.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf deze lijst!

FF in LA kijken of NewYork of de Eifeltoren op z'n zijkant, maar wel verlicht en bewegende lichtjes af en toe(!), leuk!

 

Doet het hier goed op mij dm8000.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor de lijst Hans.

Toch nog vraagje. Heb ik een speciaal programma nodig op mijn VU+ DUO om die streams te kunnen afspelen? Als ik nu op een stream ga staan krijg ik de bekende spinning wieltjes en daar blijft het bij.

Alvast bedankt

 

Geen idee... andere gebruikers van de VU+ DUO melden dat er geen problemen zijn. Heb je wel een recent image en software-update's gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...