Ga naar inhoud



DidierDB
Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

wij hebben een TV-Vlaanderen light. We hebben met de tv in huis geen problemen (noch ontvanger, noch schotel, TV-Vlaanderen werkt zoals het hoort)

Wij nemen het CI-kaartje ook mee met de motorhome. De schotel is ok (nieuw) de ontvanger zit ingebouwd in de TV (PHilips 22pfl2978h-12), de satellieten worden prima gevonden.

 

Probleem is dat TV-Vlaanderen niet lijkt te werken in de motorhome. Bvb VTMkzoom is geblokkeerd, vindt niet de één en canvas, etc. Bijkomend probleem: als ik wil wisselen tussen satellieten (bvb om naar BBC of zo te kijken) moet ik de hele boel opnieuw installeren (zogezegd als eerste installatie) met de andere satelliet. En dat telkens opnieuw. Ook de lijst van TV-Vlaanderen kan niet worden ingeladen.

 

Ik ben een absolute leek op gebied van satellieten en moet het allemaal zelf wat uitzoeken. We vertrekken zaterdag op vakantie en wil het graag tegen dan zeker in orde hebben (zoonlief wil toch af en toe wat naar tv kunnen kijken)

 

Volgens de vriendelijke man die onze schotel heeft verkocht, moeten de zenders worden "gelockt". Maar kan ik dat dan van alle satellieten doen?

 

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt,

 

Didier en Eva

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo DidierDB

Heb even op internet gekeken en volgens dat ik kan lezen zit er in die tv een dvb-t en dvb-cTuner en dat is verkeerd Dat moet een dvb-S tuner zijn.Die S staat voor satelliet.Dus zal het niet gaan met die tv.Je zal een aparte ontvanger moeten kopen.

 

Mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

moet je de schotel manueel uitrichten?

 

Vier, vijf en 2B zitten zoals eerder aangegeven op Astra 19°

 

Als je de andere TVV zenders ontvangt zoals eenHD, discovery...Hoe is dan de ontvangststerkte.

 

Welke LNB staat er op je schotel?

Is het een DUO LNB?

 

Volgens mij staat je schotel niet goed uitgericht.

 

mvg