Ga naar inhoud



DidierDB
Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

wij hebben een TV-Vlaanderen light. We hebben met de tv in huis geen problemen (noch ontvanger, noch schotel, TV-Vlaanderen werkt zoals het hoort)

Wij nemen het CI-kaartje ook mee met de motorhome. De schotel is ok (nieuw) de ontvanger zit ingebouwd in de TV (PHilips 22pfl2978h-12), de satellieten worden prima gevonden.

 

Probleem is dat TV-Vlaanderen niet lijkt te werken in de motorhome. Bvb VTMkzoom is geblokkeerd, vindt niet de één en canvas, etc. Bijkomend probleem: als ik wil wisselen tussen satellieten (bvb om naar BBC of zo te kijken) moet ik de hele boel opnieuw installeren (zogezegd als eerste installatie) met de andere satelliet. En dat telkens opnieuw. Ook de lijst van TV-Vlaanderen kan niet worden ingeladen.

 

Ik ben een absolute leek op gebied van satellieten en moet het allemaal zelf wat uitzoeken. We vertrekken zaterdag op vakantie en wil het graag tegen dan zeker in orde hebben (zoonlief wil toch af en toe wat naar tv kunnen kijken)

 

Volgens de vriendelijke man die onze schotel heeft verkocht, moeten de zenders worden "gelockt". Maar kan ik dat dan van alle satellieten doen?

 

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt,

 

Didier en Eva

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo DidierDB

Heb even op internet gekeken en volgens dat ik kan lezen zit er in die tv een dvb-t en dvb-cTuner en dat is verkeerd Dat moet een dvb-S tuner zijn.Die S staat voor satelliet.Dus zal het niet gaan met die tv.Je zal een aparte ontvanger moeten kopen.

 

Mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

moet je de schotel manueel uitrichten?

 

Vier, vijf en 2B zitten zoals eerder aangegeven op Astra 19°

 

Als je de andere TVV zenders ontvangt zoals eenHD, discovery...Hoe is dan de ontvangststerkte.

 

Welke LNB staat er op je schotel?

Is het een DUO LNB?

 

Volgens mij staat je schotel niet goed uitgericht.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel zoekt de satellieten zelf, daar moeten we niet aankomen. Gewoon intikken welke satelliet we willen en die neemt hij dan.

Ik denk dat we de schotel niet zelf kunnen uitrichten (is op motorhome)

 

Gezien ik er niet veel van ken: waar kan ik de ontvangststerkte per zender vinden? 

Gr. Didier

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: de ontvanger  (technisat) van uit het huis aan de schotel van de motorhome gehangen, toen ging alles prima. Maar met de ontvanger van de tv ingebouwd niet. Als ik kijk op de lijst van TV-Vlaanderen dan staat daar bij symb 23500, terwijl bij de tv dit 22000. En die kunnen we niet handmatig veranderen.

 

Groeten Didier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je TV heeft geen satelliet ontvanger je zal er een satelliet decoder bij moeten plaatsen.

De Tv is geschikt voor DVB-T en C, de S voor satelliet ontbreekt.!

http://www.philips.nl/c-p/22PFL2978H_12/2900-series-ultraslanke-draagbare-full-hd-led-tv-met-digital-crystal-clear/specificaties

 

Tuner/ontvangst/transmissie

Digitale TV DVB-T/C MPEG-ondersteuning
  • MPEG2
  • MPEG4

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe komt hij dan aan de instellingen voor de symbolrate?

 

Klopt het typenummer wel?

 

Kan jij de kabel die van de schotel komt aansluiten aan de tv, of moet je er een andere stekker aanzetten?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

ik denk dat ik het typenummer van mijn tv niet correct heb doorgegeven, heb het nu niet meteen bij de hand.  Feit is dat alle andere zenders wel lukken, behalve die 3. Kan het aan de symbolrate liggen?

CI-module in tv steken, kabel van schotel zit rechtstreeks in de tv, ik moet er niets voor uittrekken!

 

Groeten, Didier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ja je moet je symbolrate aanpassen naar 23500.

 

Kan je anders de zenders een, canvas... verwijderen uit de lijst en ze daarna terug inlezen.

Met wat geluk leest hij dan automatisch de goede waardes in.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogmaals een update: het lag idd aan de symbolrate. Na veel proberen en vloeken en bellen met de technische dienst van Philips is het ons dan voorlopig toch gelukt. Hopelijk blijft het er nu op staan...

 

Alvast bedankt voor de vele suggesties en hulp.

Didier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...