Ga naar inhoud


Sites met informatie i.v.m. zenderlijsten sattelieten (op thema, taal, land,...)


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar meer informatie op het net over de vrij te ontvangen zenders (FTA-kanalen) en dit voor alle sattelieten die in West-Europa te ontvangen zijn...

 

Lijsten gerangschikt per satteliet (bv. Astra1, hotbird, ...) en/of de taal (bv. in het nederlands, frans, spaans, pools, thais, ...) en/of op thema (bv. muziek, documentaire, sport, ...).

 

Bij voorkeur in het nederlands, maar in het engels is uiteraard ook goed.

 

En met de uitzendprogramma's erbij zou nog leuker zijn...  :)

 

De volledige FTA-lijst doorlopen zou een werk van lange adem zijn waar ik liever niet aan begin  :( . Bovendien staan er veel kanalen in die lijst die niet (meer) uitzenden.

 

Wat weet raad of heeft leuke tips?

 

 

Hartelijk dank bij voorbaat!

aangepast door hanky-panky
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou ook een topic kunnen openen over thema's die jou speciaal interesseren.

Wellicht zijn er meer belangstellenden voor dergelijke inhoud, los van de technische kant van de ontvangst.

 

Allen kunnen elkaar dan op de hoogte houden en bouwen aan een lijst voor hun interessegebied.

Lijkt me ook een nuttige aanvulling voor dit forum (dat ideeën zoekt, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/346154-wat-kunnen-we-voor-jullie-doen-ideeënbus/).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan kan ik je enkel kingofsat aanbevelen

per satelliet

per fta

per radio of tv

snel gelezen met links naar de desbetreffende zender > dus programma's / programmering te vinden

Is inderdaad een goede en zeer uitgebreide site, maar een beetje te technisch voor mij. Hieronder een goede site die ik nog heb gevonden en in het Nederlands !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede site en in het Nederlands die ik heb gevonden: 

 

http://www.onastra.nl/16960939/zender-zoeken#!/channels

 

Eén nadeel: is enkel voor de 5 astra-satellieten aangezien dit de site van astra zelf is.

 

Voor de Vlaamse bezoekers / leden: de site vraagt automatisch naar uw locatie en indien je die vrijgeeft krijg je ook de Tv-Vlaanderen-lijst met alle zenders te zien... Of je kan bovenaan direct het land selecteren (Nederland, België, Frankrijk, Spanje, ...) en ga daarna naar "Zender zoeken".

aangepast door hanky-panky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook een topic kunnen openen over thema's die jou speciaal interesseren.

Wellicht zijn er meer belangstellenden voor dergelijke inhoud, los van de technische kant van de ontvangst.

 

Allen kunnen elkaar dan op de hoogte houden en bouwen aan een lijst voor hun interessegebied.

Lijkt me ook een nuttige aanvulling voor dit forum (dat ideeën zoekt, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/346154-wat-kunnen-we-voor-jullie-doen-ideeënbus/).

Ok, doe ik, maar dan onder de rubriek algemene vragen in de plaats van de nieuwsberichten.

Eigenlijk was ik op zoek naar maar algemene informatie / sites en wou daarom niet meteen een vraag naar specifieke onderwerpen stellen, maar dit doe ik later zeker nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het volgende wat voor u is, maar beter ga je het niet vinden.

In mijn zenderlijst heb ik naast de gewone Canaaldigitaal/TV Vlaanderen lijst, nog een aantal boeketten (lijsten) aangemaakt met Franse, Engelse, Zweedse, Spaanse , Poolse, Portugese kanalen.

Aan die info is gemakkelijk te komen via kingofsats, op die site kan men gaan sterk gaan filteren.

Zo heeft men vertrekkende vanuit het hoofdmenu, een overzicht van alle satellieten en dit per satelliet positie.

Na een satelliet positie gekozen te hebben kan men bovenaan de pagina, indien gewenst gaan selecteren tussen, show encrypted channels / Free to air channels only.

Wanneer Free to air channels only wordt aangeklikt krijgt men enkel de FTA kanalen te zien.

Daarna kan men gaan selecteren op taal, staat een taal er niet tussen, dan is ze voor die satelliet niet beschikbaar.

Jammer genoeg worden ondertittels daar niet meegenomen, het gaat uitsluitend over audio kanalen.

Als men een taal selecteert worden enkel de zenders met die specifieke taal getoond.

Dan nog de laatste stap, klikken op SID, zet de zenders op volgorde volgens hun SID nummer.

Dat is zeer handig wanneer men zelf een zenderlijst wil samenstellen met dreamset of dreamboxedit.

In die programma’s kan men elke satelliet apart oproepen, en eveneens gaan rangschikken volgens hun SID nummer, op die manier zijn de zenders die men zoekt snel terug te vinden.

En dan is het een kwestie van de bewuste zenders te verslepen in het daarvoor voorziene boeket dat men aanmaakt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870

 

Bedankt voor de informatie maar ik denk dat ik toch maar bij de site van Astra zelf ga blijven.

 

Op de site van Kingafsat kan je ook maar 1 satelliet per keer selecteren. De link naar de website van de zender vind ik goed en ook de technische gegevens voor eventuele manuele ingave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...