Ga naar inhoud


schotel plaatsen en uitrichten Ile Rousse noord corsica


hhh
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Maximum monoblock. Ja waardes behoorlijk omhoog. Het is nu prima weer hoop dat het bij slechter weer ook goed gaat. Merk wel dat ard hd bij 80% en 100% wel af en toe stokt. Percentages relatief neem ik aan elke ontvanger geeft andere waardes. Ben op zich tevreden en ARD is ook nog op sd en die geeft wel goed beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.., je hebt ook een andere ontvanger? Ja, dan is het grote verschil beter te verklaren.

Maar als ARD HD af en toe stil blijft staan, dan is de zaak toch niet goed afgesteld.

Heb je de schuinte van de duo-lnb wel goed staan? Deze moet 15 graden schuin staan, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager.

Gebruik de bijgevoegde hoek van 15 graden.

hoek van 15 graden.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ontvanger is wel dezelfde. Homecast 2100. Ik hou ARD HD even in de gaten of dit zo blijft. Gisteren alles geïnstalleerd. Klopt het dat maximum monoblock minder schuin hoeft te staan dan canal digitaal lnb? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dezelfde ontvanger, dan is het toch wonderlijk dat je signaalkwaliteit zoveel verbeterd is. Het zou dan moeten komen door de nieuwe coaxkabel.


Het maakt niets uit welke duo-lnb je neemt. De schuinstand wordt bepaald door de locatie waar de schotel staat en welke satellieten je moet ontvangen en dat is voor Ile Rousse op Corsica 15 graden als de kop van de Astra 23,5 in de klem staat.

 

Heb je de schotel opnieuw uit moeten richten op de Astra 23,5?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee schotel hoefde ik niet opnieuw af te stellen. Kop van astra 3 zit in de klem. Die 15 graden heb ik niet afgemeten 1 op het dak de andere bij de tv en dan kijken hoe het signaal is. Ben hier nog 3 weken dus nog tijd om fine te tunen. Vind het verschil in signaal ook erg groot. Had voor de zekerheid ook nog sab titan ontvanger meegenomen. Als ik die verbind met de homecast moet ik dan loop uit van homecast verbinden met de lnb in van de sab en is het dan zo dat je dezelfde zenders op de sab kunt zien als waar de homecast op dat moment op staat. Op die manier zou ik dan ook problemen met de ontvanger kunnen uitsluiten. Komende dagen monitoren en ik laat het weten hoe het gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 15 graden klopt echt 100% want dat heb ik uitgerekend. Als je een laptop hebt kun je een vel papier op het scherm leggen en de hoek van het scherm overnemen.
Ik zou de ontvanger niet doorlussen maar gewoon even in de plaats zetten van de Homecast 2100.
Denk er aan dat telkens als je de F-connectors los- en vast schroeft, de stekker van de ontvanger uit het stopkontakt is, anders maak je misschien kortsluiting en is het einde oefening.
Het klopt inderdaad dat de Homecast 2100 een erg hoog kwaliteitspercentage aan geeft. De SAB geeft een minder hoog kwaliteitspercentage aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank je komende week even kjken hoe het gaat. Ontvanger uit doe ik ook altijd! Had begrepen van degene die aantal jaren terug maximum block verkocht dat die minder scheef hoefde te staan. Ga binnenkort even weer het dak op om stand te controleren. Schotel was ook helemaal niet te verdraaien dus kan me niet voorstellen dat die verdraaid is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke lnb heeft een kleine afwijking. De afwijking is niet zo groot dat men geen signaal meer ontvangt. Dat de nieuwe maximum mono bloc xo-31 beter presteert, kan te maken hebben met betere/gevoelige elektronica onderdelen die verwerkt is in de lnb. Met een goede satelliet meter kan men dit meten. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er soms grotere verschillen aanwezig is. Zelfs bij de bekende Inverto Black Ultra lnb nieuw uit de verpakking. Het vernieuwen van een coax kabel levert echter een geringe bijdrage van eventuele verbetering in deze situatie. Wat wel soms een verschilletje uit maakt, is het vernieuwing van de aansluiting f-connector. De schuine stand (skew) van de lnb is alleen te optimaliseren met behulp van een satelliet meter. Wat ik al eerdere informeer, elke lnb heeft een kleine afwijking. Zelf bezit ik geen Homecast of Sab ontvanger. Helaas kan ik u niet informeren betreft kwaliteit aanduiding tussen deze twee ontvangers. Echter vind ik zorgelijk dat sommige forum leden u informeren van informatie van derde zonder dit zelf te onderzoeken/verifiëren en dit klakkeloos overnemen.          

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ventura

 

Ik weet niet of die laatste opmerking van je op mij slaat maar ik heb zelf ook een Homecast 2100 naast nog vele andere satellietontvangers. De homecast geeft voor NPO 1 op een Multytenne van slecht 45cm 100% signaalkwaliteit aan. Duidelijk een geval van een veel te optimistische kwaliteitsaanduiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...