magielsr Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 In mijn ontvanger kan ik een scherm oproepen waar in twee horizontale balken de sterkte en de kwaliteit van het signaal worden aangegeven. Nu heb ik een balk met 90% signaalsterkte en toch maar 30% kwaliteit. Nu dacht ik in mijn argeloosheid dat als je een geweldige signaalsterkte heb, je uiteraard ook een goede kwaliteit zult hebben. Niet dus, althans volgens mijn ontvanger. Is hier een uitleg over?
Moderator ceesv Geplaatst: 21 februari 2013 Moderator Geplaatst: 21 februari 2013 De signaal sterkte meter is niet selectief. Dat betekent dat hij een optelsom kan laten zien van de gewenste... en ongewenste signalen. Wanneer je op een transponder frequentie ook het signaal ontvangt van bijvoorbeeld een nabuur satelliet positie zal de signaal sterkte meter vrolijk uitslaan, maar kan de ontvanger maar met moeite het juiste signaal uit decoderen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Big fellow Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Zoals ceesv al schrijft is de signaalmeter (niveau dus) geen goede indicatie vanwege de manier hoe het gemeten wordt. Als je de LNB uit de schotel haalt en naar de zon richt zal je signaal niveau misschien wel 100% halen, maar de kwaliteit zal 0% zijn... Signaal kwaliteit wordt gemeten aan de hand van het signaal na detectie en decodering. (Niet de decodering van de encryptie, maar de decodering van de modulatie). Dus die indicator verteld veel meer.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen