Ga naar inhoud


TVV CI kaartje in televisietoestel werkt slecht bij starten


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Mijn 1e extra TVV kaart wordt in de zomer door mijn schoonouders in Spanje gebruikt. In hun appartement aldaar staat zo'n M7 ontvangertje van TV-Vlaanderen en voor wat het moet dienen doet het zijn ding prima.

 

Gedurende de tijd dat er niemand in dat appartement is, heb ik die kaart zelf in bezit. Om nu niet steeds te moeten wisselen met mijn "hoofdkaart" die in de VU+Ultimo zit, gebruik ik ze van tijd tot tijd in mijn televisietoestel. Echter hiervoor heb ik ooit van iemand een CI kaart van CanalDigitaal/TV-Vlaanderen overgenomen. Die combinatie heeft zo tot rond nieuwjaar prima gewerkt in mijn toenmalige Panasonic TX-P55VT30 tv.

Lang verhaal kortgemaakt: de coax van de tv naar de schotel is rond nieuwjaar beschadigd geraakt. Om de extra kaart nu zeker actueel te houden stak ik ze eens in de 14 dagen dan maar in de Ultimo. Sinds februari is de coax weer hersteld, maar die kaart in de TV-Vlaanderen CI module en dat geheel terug in de televisie heeft kuren; je moet de tv -tig keren van zender wisselen, aan-uit zetten enz. willen de gecodeerde zenders zichtbaar zijn. Telkens de melding: gecodeerde zender, uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal enz. Krijg je dan uiteindelijk beeld, blijft de boel de ganse avond perfect werken. Tot je de tv weer uit en dan aan doet.

 

Het gekke is als je de combinatie TV-Vlaanderen smartcard-TV-Vlaanderen CI module in de Ultimo ploft, dit wel van de eerste keer werkt. Dus dacht ik van ok, het ligt aan mijn tv, ik gebruik het toch weinig, dus who cares.

 

Inmiddels weer eens van tv veranderd en nu in het bezit van een Philips 55PFL8007K/12 welke evengoed een satelliet tuner aan boord heeft. Raar maar waar: exact dezelfde problemen als met de Panasonic tv. Kaartje uit de CI en er weer in doet bij de Philips tv nu weer wonderen.

 

Ga je in het menu naar de regel "gemeenschappelijke interface" zie je bij beide tv's alle info over de CanalDigitaal CI module, je ziet de geldigheid van het TVV kaartje (welke overigens nog loopt tot in mei) enz. Dus blijkbaar lijkt die CI toch te werken...

Het TVV kaartje an sich in de Ultimo of in de M7 ontvanger (beiden werken uiteraard ook zonder die CI module) werkt feilloos.

 

Iemand ervaring met dit fenomeen?

 

Ik hoor het graag.

bedankt!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

post-58433-0-53795700-1364294297_thumb.jpgpost-58433-0-41959000-1364294315_thumb.jpg

 

Snel even enkele foto's genomen. Zo ziet de CI module er dus uit.

 

Het maakt niet uit in welk apparaat ik de module steek, als ik vraag software-update's te doen, krijg ik steeds de melding dat de update mislukt is, of dat er geen software beschikbaar is. Welke error melding hangt al af in welk apparaat ik het geheel steek.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet ergens de nieuwere type module lenen om te proberen. Deze werkt beter met hd zenders.

Je moet die met de wereldbol hebben.

De module op de foto is een oude type.

 

Gr topie

aangepast door topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet ergens de nieuwere type module lenen om te proberen. Deze werkt beter met hd zenders.

Je moet die met de wereldbol hebben.

De module op de foto is een oude type.

 

Gr topie

 

Je hebt inderdaad gelijk Topie. Ik heb van iemand zo'n wereldbol kunnen lenen en daar gaat het prima mee. Kom nu wel tot het besluit dat ze VTM HD van mijn extra kaart geflikkerd hebben, maar das een ander verhaal.

 

Als je nu zo'n verouderd ding hebt, ruilt TVV die dan niet om voor een moderner exemplaar, of ben ik aan wishfull thinking aan het doen? :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

RaveMaus,

Heb 2 jaar geleden eens een oude canal digitaal module opgestuurd naar TV-Vlaanderen omdat deze blijven hangen was in een software-update en niet meer
werkte. Heb dan gewoon een nieuwe module retour gekregen (met wereldbol).

Zonder enige kosten, denk dat dit nog altijd kan, Anders eens via mail naar TV-vlaanderen deze vraag stellen om te ruilen.
Je kan een willekeurig probleem kiezen op de website en daarna aanklikken conctacteer klantendienst, in het formulier zet je dan je specifieke vraag...

Bij positief antwoord dan opsturen.

 

groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieter,

 

Bedankt voor de tip, ga ik eens proberen.

 

Wordt vervolgd...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gif20130326_113542.jpgattachicon.gif20130326_113551.jpg

 

Snel even enkele foto's genomen. Zo ziet de CI module er dus uit.

 

Het maakt niet uit in welk apparaat ik de module steek, als ik vraag software-update's te doen, krijg ik steeds de melding dat de update mislukt is, of dat er geen software beschikbaar is. Welke error melding hangt al af in welk apparaat ik het geheel steek.

 

 

Ik heb net het zelfde probleem in men LG nano led tv  47LM960V  en met dezelfde ci module dat de uwe met zelfde versie nr.,  deze is inderdaad niet te updaten deze versie.

 

Bij mij ook na 5 min. valt beeld weg, dan moet ik ofwel de module er even uittrekken en terug erin of tv opnieuw opstarten en dan werkt alles perfect voor de ganse tijd dat de tv aan blijft.

Dit is bv. heel lastig als ik iets wil opnemen op tv op ext Harde schijf en niet thuis ben, ik kan die dan niet programmeren want dan heb ik ook maar 5 min. beeld en de rest zwart aangezien dat hij na starten na 5 min. in zwart beeld valt.

 

Wel goed dat ik lees dat die met de wereldbol het niet heeft bij U, zeker dat je hem testte ?

 

Dan is het te overwegen deze aan te kopen.

Op vraag aan tv vlaanderen om module te wisselen kreeg ik geen antwoord.

De aston dual cam versie 2.26 zou ook perfect werken en wordt blijkbaar niet zo warm ? hier iemand ervaring ermee  ?

aangepast door robby-sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over het algemeen werkt de Aston beter in ontvangers met een CI slot als het CI module van TVV/CD.

 

Je zal dit echter per merk/type tv ontvanger moeten uitproberen.

 

Ikzelf heb een Aston CI module in een Panasonic scherm en heb daar goede ervaringen mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enkele dagen testen lijkt de wereldbol ci module goed te werken. En vooral snel.

Op de mail naar TVV ivm de omruilmogelijkheid nog geen antwoord gehad.

 

Enige gekke is dat op die tv VTMHD niet meer te ontvangen is. Heb hem even laten herscannen en alle zenders binnen die transponder staan gewoon niet meer in de lijst.

Via de VU+Ultimo gaat alles vlekkeloos.

Het deert me niet, maar de kriebels om te weten hoe dat komt zitten heel hoog...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

En warempel heb ik van TVV mail gehad dat ik de kapotte ci module mocht opsturen.

Eens benieuwd hoe dat afloopt...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

En warempel heb ik van TVV mail gehad dat ik de kapotte ci module mocht opsturen.

Eens benieuwd hoe dat afloopt...

 

 

 

Ik kreeg hetzelfde te horen na zeer lang wachten en al een nieuwe ci module gekocht te hebben.

Is al terug gestuurd hier de oude, nu wachten op een extra reserve    ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de nieuwe module thuis gekregen via post, ze was gewoon verpakt in een enveloppe onbeschermd.

Je raadt het al  ....   geblutst en gedeukt en zelfs nog niet eens een versie R1.2  maar R1.0

Natuurlijk dat ze niet werkte, werd niet eens herkend door men toestel, waar heeft die tussen gezeten ?

Sjonge toch, dan maar terug gestuurd naar Tv Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...