Ga naar inhoud



Incognito

Aanbevolen berichten

weet je Incognito,

het is pervers,

dat men wel zonnepanelen voor zonneboilers kan plaatsen op een dak en een simpel wokje niet.

ik zag dat bijvoorbeeld op het dak van het beroemde van Gool woningbouw Project in Amsterdam noord.

 

men meet hier met twee maatstaven, dus zeker de moeite waard om die argumenten te gebruiken als weerwoord / pareren van een verbod.

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

weet je Incognito,

het is pervers,

dat men wel zonnepanelen voor zonneboilers kan plaatsen op een dak en een simpel wokje niet.

ik zag dat bijvoorbeeld op het dak van het beroemde van Gool woningbouw Project in Amsterdam noord.

 

men meet hier met twee maatstaven, dus zeker de moeite waard om die argumenten te gebruiken als weerwoord / pareren van een verbod.

ciao

dit is inderdaad een hele goede, dit argument wordt eigenlijk nooit gebruikt terwijl het waarheid is.

Zou het misschien komen doordat de schotel wordt gelinkt aan allochtonen. Dus moeten "we" niet willen dat "zij" naar eigen programma's uit eigen land kijken ? 

Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom een schotel op een dak niet mag terwijl zonnepanelen wel, terwijl de bevestiging van die laatste meer schade teweegbrengt.

 

Nogmaals, scherpe opmerking/vergelijking van jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het misschien komen doordat de schotel wordt gelinkt aan

allochtonen. Dus moeten "we" niet willen dat "zij" naar eigen

programma's uit eigen land kijken ?

nee,

dat is enkel leesblindheid inzake de wetgeving van desbetreffende en doof zijn voor klant vriendelijke oplossingen of wensen om te overwegen van de desbetreffende.

discriminatie is per wet verboden.

echter;

Makkelijk is Neen nooit toestaan / moeilijk is Ja toestaan mits.

 

communiceren met de desbetreffende gaat in eerste instantie via de organisatie structuur bottum up naar de beleidvoerende

 

diegene die de brief opent en / of de email leest maakt een schifting in prioriteit en dat, aan de hand van opgelegde procedures

-je belandt dus snel in de prullenbak en krijgt nooit antwoord

-je eerstvolgende is, één echelon hoger te komen met je brief.

-je slimmere aanpak is aangetekend - aan de directeur van die woningcorporatie

delegeren om te antwoorden kan hij maar lezen moet hij zelf.

 

-de daarop volgende is het Bestuur en de raad van commissarissen die rapporteert aan de aandeelhouders van de corporatie.

 

het vreemde is dat subsidies en financieel voordeel wel een toon aanslaat dat gehoor vindt en wensen en argumenten de verkeerde toon aanslaat...

dat is intrinsiek aan de organisatie structuur voor wie ze bedoeld was of is.

 

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Incognito en Tonskidutch,

 

Op zich begrijp ik jullie mbt de stelling dat het geen mag maken of er nu een schotel, zonneboiler oid wordt geplaatst. Echter het probleem in deze is dat het dak onder het eigendomsrecht van de verhuurder valt. Het zal waarschijnlijk niet lukken om in een procedure het eigendomsrecht en het vrijebeschikkingsrecht ondergeschikt te maken aan het belang van vrije nieuwsgaring ic art 10 EVRM.

 

Op het moment dat een woningbouwvereniging wel aan een individu wel toestemming verleent om een zonnecollector te plaatsen maar geen toestemming om een schotel te plaatsen, dan zal het mogelijkerwijs wel lukken om via een procedure de schotel op het dak te krijgen. Want dan kan worden gesteld dat de verhuurder met 2 maten meet. Want dan zou gesteld kunnen worden dat verhuurder oneigenlijke argumenten aanwendt om de schotel te weren.

 

Dus zou Incognito een balletje kunnen opgooien door toestemming te vragen om een zonnecollector oid op het dak te mogen plaatsen. Vervolgens reactie afwachten. Als de reactie positief is dan zou bijv na 2 maanden oid de vraag om een schotel te mogen plaatsen de deur uitkunnen. Waarbij het dan voor de verhuurder wel lastiger is om een nee redelijk te kunnen onderbouwen.

 

Maar hou er rekening mee dat de zonnecollector wordt geweigerd met een argument zoals wij zijn momenteel bezig om de mogelijkheid voor een collectieve installatie te plaatsen aan het onderzoeken oid. Wat bij meerdere partijen momenteel speelt is dat gebouwenbeheerders de daken verhuren aan exploitanten van zonnecollectoren of daar zelf meerdere collectoren willen gaan exploiteren. Het idee is dat de daken momenteel onbenutte vierkante meters vloeroppervlakten zijn en op deze wijze die vierkante meters een te gelde gemaakt kunnen worden. Als deze ontwikkeling hier ook speelt, dan zal het een lastig verhaal worden naar ik aanneem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer nuttige inhoudelijke reacties, waarvoor dank. Merendeels ben ik het volledig met jullie eens.

Ik betwist ook niet dat het dak iets anders is dan een voorgevel. Gezien de recente rechterlijke uitspraken plaats ik de schotel zo aan de voorgevel, wat de verhuurder ook mag roepen. Voor het dak wil ik wel toestemming vragen. Ze geven echter bij voorbaat aan op de site dat het dak veboden terrein is. Op de site geldt dat verbod echter niet voor zonnepanelen e.d.: er staat dat je een verzoek moet indienen, vergezeld van een offerte van een erkende installateur, waarna de verhuurder wel of geen toestemming geeft.

Het is dus raar dat ze het ene wel bij voorbaat verbieden en het andere niet. ik heb eerlijk gezegd geen tijd en zin in gerechterlijke procedures en dergelijke. Ik heb de verhuurder anoniem een goed gemotiveerd verzoek gemaild voor het plaatsen van een schotel op het dak. Ze reageerden dat ze mijn adres nodig hebben om het verzoek te verwerken. Ik lees dat als: zodat we officieel nee kunnen zeggen en dat ook gedocumenteerd staat in geval van een overtreding, en we komen binnenkort controleren ;)

Ik heb ze verteld dat mijn adres nu niet relevant is. Als ze bij voorbaat nee zeggen en daar nooit van afwijken dan bespaar ik jullie het papierwerk. Als er een kans is dat jullie ja zeggen, dan wil ik die gegevens verstrekken. Tot nu toe nog geen reactie, maar we zijn pas 3 dagen verder.

 

Ik ben om de hoek gaan kijken met mijn blik omhooggericht. Ik zag op een afstand van 20 meter 5 coaxkabels uit het dak naar beneden bungelen, dus bijna iedereen heeft een schotel op dat dak en wordt er dus niet gecontroleerd, haha.

Ik ga mijn schotel gewoon plaatsen en wacht ondertussen de reactie van de verhuurder. Een tegelvoet met rubbertjes is inderdaad een goede, zo beschadig ik niets voor het geval er later gezeik van komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er speeld nog een rol voor de verhuurder om geen JA te zeggen.

 

Als je toestemming hebt voor de schotel en je verlaat de woning kan je

tegen de verhuurder zeggen "Ik heb met toestemming geplaatst ,het is een

verbetering van de woning en wil een vergoeding ,ik laat de verbetering bestaan (schotel)".

 

Het recht heeft meerdere kanten

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-68088300-1366359025_thumb.jpgNog een tip,ipv die rubber tegels kun je beter een grote mat  van rubber of kunststof of zo'n schoonloopmat,losse rubber tegels gaan gauw verschuiven.

tappijttegels kan ook ,die rotten ook niet weg.

 

Overigens heb ik bij mijn verhuurder gewoon aangevraagd om een schotel  plaatsen,daar in mijn huur overeenkomst ook staat dat het verboden is om een schotel te plaatsen.

Ik heb toestemming gekregen,en een aantal voorwaarden waaraan de installatie moet voldoen,oa deugdelijke matt.gebruiken die niet roesten,en de inst.moet dus zo gemonteerd zijn dat deze geen gevaar kan opleveren bij storm,  geen gaten in het kozijn boren en niet aan de voorgevel,en geen schade aan het gehuurde toebrengen,bij het opzeggen van de huur overeenkomst dient u de desbetreffende instal. weer te verwijderen.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom toestemming vragen ? dat zijn problemen uitlokken.

 

Als ik op de autosnelweg rijd vraag ik toch ook niet aan de

politie of ik 130 km/u mag rijden .

Ik rijd gewoon 130 omdat ik weet dat het mag

 

het zelfde voor het plaatsen van een schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dat klopt inderdaad. Ze kunnen een schotel niet verbieden, zelfs als je dat in het contract hebt getekend. Het gaat hier echter om het dak van het appartement (telt 4 verdiepingen, ik zit op de 2de). Dat is dus wat anders dan plaatsen op de voorgevel/tuin/balkon.

 

Ik heb besloten om het gewoon op het dak te plaatsen zonder toestemming te vragen. Ik kan er makkelijk op via het terras van de buurman op de 4de verdieping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm , Dat verhuurders of woningverenigingen in NL CanalDigitaal willen benadelen !!

Mag dat ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een van de overwegingen in de EU regelgeving mbt schotel ontvangst

Je mag de vrije handel binnen de EU niet verstoren door nationale regelgevingen.

 

Maar het probleem is je hebt het appartement geheurd maar niet het dak

je kan ook zeggen je hebt het dak meegehuurd want als je het dak er niet bij

hebben zou hebben zou je natte voeten in je woning hebben.

 

En met de door jou betaalde huur wordt ook het onderhoud van het dak betaald.

 

 

mmmm , Dat verhuurders of woningverenigingen in NL CanalDigitaal willen benadelen !!

Mag dat ??

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...