Ga naar inhoud


schotel 80 cm met 4 lnb's uitrichten, 1 LNB (Astra 28) krijg ik niet werkend (Italie)


rick8245

Aanbevolen berichten

Allen,

 

In NL heb ik een schotel van 80 cm met 4 lnb's (13,19,23.5 en 28.2) op een rail. Alles werkt perfect.

 

In Italie (Le Marche) heb ik exact dezelfde setup.
De eerste 3 lnb's krijg ik niet hoger dan tussen de 68% en 74% en op de 4e (28.2)met engelse zenders krijg ik helemaal geen signaal.


Ik heb vrij zicht en begrijp werkelijk niet dat ik niet boven de 74% uitkom.

Zo ver  ik weet heb ik alles geprobeerd, schotel iets verder naar achteren/voren/rechts/links , lnb;s steeds iets opschuiven, lnb draaien,  de rail iets naar boven/beneden stellen. 

Ook begrijp ik niet dat ik op de 28.2 helemaal geen signaal krijg, wat ik ook probeer.

 

Ik weet echt niet hoe ik het signaal beter kan krijgen.
Iemand ervaring met het afstellen van 4 lnb's vanuit Le Marche ?
Ieder idee of optie is welkom.

Indien meer info nodig is lever ik dat graag aan.

 

alvast hartelijk bedankt allemaal

 

rick8245

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat je je eens moet verdiepen in het fenomeen "footprint".

hier bvb de footprint van de UK beam van Astra 2 28.5 : https://www.lyngsat.com/maps/footprints/Astra-2E-UK.html

 

snap je nu waarom je die in NL wél kan ontvangen, en in Italië niet ?

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is er ook nog de europa beam van de astra 2 : https://www.lyngsat.com/maps/footprints/Astra-2E-Europe-Ku.html

die moet in Italië te ontvangen zijn met een 80 cm schotel. Je moet dus de transponders zoeken die op deze beam zitten, bvb 11836 H DVB-S 27500 5/6.

hierop zit "sky news ierland", "challenge tv" en "together tv" FTA, die moet je dus kunnen ontvangen.

de meeste Britse zenders zitten echter wel op de UK beam, of zijn vergrendeld.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen...richt je schotel uit op 23,5 en de lnb direct aan de ontvanger.

 

En ga dan aan de slag met de andere lnb's. En ook direct aan ontvanger. Bij mij werkte dat het beste. Ik was er een tijdje tussen uit geweest en kreeg geen signaal. Na jaren ervaring irriteerde me dat echt heel erg. Wat bleek ik had verkeerde coax..

 

Gelukkig hier door sprietje op geattendeerd...Ondanks dat er op de coax stond voor dvb-s-t-c schakelde de switch niet lekker en bleef het signaal weg. Na vervanging coax door coca 9 werkt alles als een tierelier.

 

Zie footprint KU beam europe, lukt ut niet probeer een betere lnb of ietsje grotere schotel..Signaal op de 28,2 moet goed te doen zijn.

Misschien niet alles maar zeker e.e.a.

 

 

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat staat helemaal niet goed afgesteld.
1e: waarom staat de lnb-arm tussen de Astra 23,5 en 28,2-lnb? Hierdoor komt de Hotbird-lnb wel erg ver uit het midden te staan.
2e: de rail staat een klein beetje linksom schuin terwijl hij rechtsom schuin moet staan.
3e: de lnb's staan veel te ver uit elkaar.

Wat is het precies voor een schotel? Is die 80cm breed of 80cm hoog? Is dat excl. of inclusief rand? Heb je een merk en type?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...