Ga naar inhoud


5.1 systeem met maar 2 luidsprekers


Aanbevolen berichten

Ik kan een 5.1 systeem kopen, maar ik wil deze gebruiken als versterker voor mijn pc op aan te sluiten voor feestjes.

nu staat bij de specificatie uitgang : 2x 80W 8 ohm   of bij 5.1   5x80W.   40-20000 Hz

 

zelf heb ik 2 luidsprekers die zijn 4 ohm, dus dit gaat niet.

 

Nu kan ik 2 nieuwe luidsprekers kopen, hier staat bij de specificaties:

Power long term 50w / Short term 105 w

60-20000 Hz  impedance 4-8 ohm.

 

 

Kan deze combinatie zonder dat ik iets opblaas of kapot maak. (kunnen deze redelijk hard)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dus als ik deze versterker zou kopen moet ik speakers dit altijd groter zijn dan 80W

als je het maximum uit je versterker wilt halen dan wel.

als je de volumeknop onder controle kan houden kan je lichtere nemen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nu niet over welke receiver het hier gaat maar normaal gezien bij elke deftige receiver kan je instellen

welke boxen je hebt aangesloten met name SMALL SPEAKERS(4ohm) of LARGE SPEAKERS(8ohm)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag ook niet vergeten dat dit een av receiver is

in jou geval kan je beter gaan voor een gewone versterker je zal een vele betere

stereo geluidsweergave hebben omdat av receivers niet echt bedoelt zijn voor stereo.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodemieters. Zelden zoveel onzin bijelkaar gelezen. Gewoon aansluiten die speakers.

 

Vooral die over small en large speakers is leuk! Dat is niet voor de impedantie maar of de speaker het volledige audio spectrum kan weergeven of dat de late tonen via een subwoofer moeten.

 

En waarom moeten speakers lekker hard bij een feestje? Wat is er mis met een goed gesprek?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodemieters. Zelden zoveel onzin bijelkaar gelezen. Gewoon aansluiten die speakers.

 

Vooral die over small en large speakers is leuk! Dat is niet voor de impedantie maar of de speaker het volledige audio spectrum kan weergeven of dat de late tonen via een subwoofer moeten.

 

En waarom moeten speakers lekker hard bij een feestje? Wat is er mis met een goed gesprek?

 

Het gaat me gewoon erom als ik hem iets harder zet, dat ik hem niet opblaas. had iets gelezen als je speakers met lager ohm aansluit dat de eindtrap stuk gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort versterkers zijn niet bedoeld voor feesten ,dus als je hem er toch voor wild gebruiken zorg er dan voor dat hij niet overbelast raakt ,en zorg voor voldoende koeling ,zo dat hij het niet te warm krijgt.

 

voor feesten gebruik je meestal PA speakers,die hebben over het algemeen een hoger rendement,dus meer volume met minder vermogen,alleen klinkt het niet zo mooi als met een set  goede HIFI speakers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

je mag ook niet vergeten dat dit een av receiver is

in jou geval kan je beter gaan voor een gewone versterker je zal een vele betere

stereo geluidsweergave hebben omdat av receivers niet echt bedoelt zijn voor stereo.

 

grtz Philip

Inderdaad koop een oude versterker en je bent heel veel, echt veeeeel beter af voor stereo toepassingen.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh wat?

 (misschien die sony die genoemd werd)

 

je hebt slechte en goede, versterkers en AV-receivers dat lijkt me evident

maar om nu algemeen te stellen dat AV receivers geen perfect Hifi Stereo aan de luidsprekers leveren is kolder.

complete absolute onzinnige kolder :sick::grin:

 

kan men ook het allerslechtste antwoord waarderen?

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...