Ga naar inhoud


5.1 systeem met maar 2 luidsprekers


Aanbevolen berichten

Dan moet je toch echt je oren eens na laten kijken Tonski.

Het grootste deel van alle AV-receivers klinkt voor geen meter voor gewoon een CDtje te draaien.

De meesten hebben een akoestisch programma die de versterker instellen voor een filmpje te kijken, maar als je dan stereo gaat luisteren verandert je installatie en zou je andere instellingen moeten hebben en dan begint het gekloot.

AV-receivers hebben ook bijna altijd een veel kleinere voeding dan een gewone versterker zodat die veel minder reserve kan leveren.

Voor een filmpje mag het misschien allemaal bonken maar muziek moet mooi strak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan moet je toch echt je oren eens na laten kijken Tonski.

Het grootste deel van alle AV-receivers klinkt voor geen meter voor gewoon een CDtje te draaien.

De meesten hebben een akoestisch programma die de versterker instellen voor een filmpje te kijken, maar als je dan stereo gaat luisteren verandert je installatie en zou je andere instellingen moeten hebben en dan begint het gekloot.

AV-receivers hebben ook bijna altijd een veel kleinere voeding dan een gewone versterker zodat die veel minder reserve kan leveren.

Voor een filmpje mag het misschien allemaal bonken maar muziek moet mooi strak zijn.

zo is dat.

zet een versterker en een av receiver van dezelfde prijsklasse naast elkaar dan zal je merken dat  er wel

degelijk een hemelsbreed verschil zit in stereo weergave.

ik heb zelf een av receiver die prima stereo afspeeld, maar ik ga je dan ook niet vertellen hoeveel ik

voor dat ding heb neergeteld.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, welke referenties jullie dan hebben weet ik niet

maar als ik mijn AVR op direct schakel, heb ik briljant hifi stereo geluid.

 

ik wist natuurlijk ook wel dat er commentaar zou krijgen, eigenlijk ook gewild.

 

de zogenaamde High End gebruikers gaan voor PUURDER dan PUUR, logisch ten dele een fetisch.

die hebben ook een geschikt gemaakte luister ruimte en 2000 euro luidsprekers

 

zo een High End versterker naast een middenklasse AVR is geen vergelijk... al helemaal niet met een home-cinema all in one setje

 

Maar de betere Middenklasse AVR levert een erg goed stereo HIFI geluid.

dit discussiepunt gaat overigens verder dan de vraag zelf.

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat: welke heb je dan zo allemaal beluisterd?

Het is niet zo dat ik gisteren nog in de winkel ben geweest dus type nummers weet ik 123 niet meer.

Anderhalf jaar geleden heb ik diverse merken AV-receivers als NAD,Onkyo, Denon en Marantz beluisterd.

Allemaal konden ze het niet halen bij hun twee kanaals stereo broertjes.

Ik heb toen een Marantz NR1602 met B&W CM8 met CMC uitgezocht.

Die Marantz is perfect voor films maar niet voor muziek en gaat binnenkort waarschijnlijk vervangen worden voor een Rotel.

Ook een tweede er naast maar dan stereoinstallatie houd ik nog voor mogelijk.

Mijn portemonee was toen helaas niet vol genoeg om meteen de perfecte keuze te maken.

 

Het was zoeken naar een winkel waar ze nog geluidsapparatuur durven te verkopen.

Bij de grote dozenschuivers was het enorm schrikken wat voor enorme rotzooi er verkocht werd.

Zelfs vroeger gerenomeerde merken die nu door Koreanen opgekocht zijn om onder die naam low- budget troep te slijten.

Ook verbazingwekkend dat die prijzen in de jaren zo laag zijn geworden maar dat gaat dan wel ten koste van de kwaliteit.

Er zijn zelfs diverse receivers met 6 luidsprekerboxen en blurayspeler voor net iets meer dan €100,-

Hoe kunnen ze het er voor maken en ook nog geld aan verdienen.

Het klinkt natuurlijk nergens naar maar dit is wel wat de grote massa koopt.

Bij de echte hifi-winkel is nog wel kwaliteit te koop maar dat kost dan wel veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Maar dan wel met gouden interlinks en pijltjes erop voor de signaalrichting! :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heren, het komt op het netsnoer aan, wanneer je die verkeerd om in het stopcontact steekt is zelfs het geluid van de duurste mono versterker slecht.

En verder altijd eerst 1.000 uur inspelen met white noise op standje 10. :D

 

(Ik koop mijn (AV) versterkers altijd op het gewicht, hoe zwaarder hoe beter)!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ik koop mijn (AV) versterkers altijd op het gewicht, hoe zwaarder hoe beter)!

 

Dan heb ik nog een Yamaha DSP-A1 voor je in de aanbieding. Daar heb ik een apart meubel voor moeten maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

 

 En verder altijd eerst 1.000 uur inspelen met white noise op standje 10

 

Mocht je hier de band bedoelen. idd, An Electric Storm uit 1969   :laugh:  ...............

Maar denk dat jij hier iets anders bedoeld  :)

 

Muziek beluisteren in 5.1 is aan mij niet besteed, helaas is in het verleden Quadro niets geworden.

Dit laatste ooit in het verleden beluisterd met o.m. de LP van 10CC - The original soundtrack die perongeluk in Quadro is opgenemen toen het nog niet eens bekend was. Dit op een Sony versterker en een element van Philips ( volgens mij de GP 422 ) die als een van de weinigen dit aan kon.

 

Verder zou ik in het geval van Toppic Starter gewoon de boxen die je nu hebt eens aansluiten en kijken wat het geluid doet, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@groeselt,

 

 

 

nu staat bij de specificatie uitgang : 2x 80W 8 ohm   of bij 5.1   5x80W.   40-20000 Hz


zelf heb ik 2 luidsprekers die zijn 4 ohm, dus dit gaat niet.

 

 

 

:excl:  .............

 

Als ik mij goed herinner losten wij vroeger het impedantie verschil op met een autolamp, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de goden getart, met mijn stelling :cry:

de Denon AVR 1603 is na inhuizen kaduuk... (te hard gestoten tijdens verhuizing? )

tja een nieuwe uitzoeken ^_^

 

Denon avr x-2000 (airplayer - spotify) bekend model?

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...