Ga naar inhoud


Samsung ue46f8000, opnemen en ander kanaal kijken


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds 2 weken een Samsung UE46F8000 aan de muur hangen. Het is het net nieuwe model van Samsung. Dit toestel heeft 2 tuners aan boord, en ik heb het toestel met 2 coaxkabels aangesloten aan de LNB in de schotel. Bij ons ligt namelijk geen kabel.....

Heb Canal Digitaal via de CI-S2 module. Sinds gisteren heb ik ook een harde schijf aangesloten op een usb aansluiting. Opnemen lukt, maar ik wil ook graag opnemen op een kanaal terwijl ik naar een ander kanaal kijk. Dit lukt mij tot nu toe niet, heeft iemand een idee wat je moet instellen om dit wel te laten lukken?

Groet van Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


wel, dat zal niet werken,

a ) omdat die samsung geen twintuner ingebouwd heeft

b ) omdat je in het toestel van een CI-module gebruik maakt voor de smartcard

c ) omdat dat niet voor een dergelijk gebruik geconcipieerd werd door de samsung makers

 

uiteindelijk had m'n broer een separate twintuner receiver ernaast gezet omdat dat de oplossing is voor die behoefte opnemen en wat anders kijken.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch,

 

dank voor je reactie.

Er zou wel een twintuner in moeten zitten, zie de specs die ik kopieer van de samsung site:

Systeem

2 x DVB-T / C / S2 DTV Tuner

Analoge tuner aanwezig

CI +(1.3)

 

 

uhm neen dat is een MULTI tuner niet een twin tuner

dvb-s2 + dvb-c + dvb-t = Multituner

dvb-s2 + dvb-s2 = twintuner

dvb-c2 + dvb-c2 = twintuner

snap je, er zijn twee tuners voor een en dezelfde soort broadcast nodig.

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm neen dat is een MULTI tuner niet een twin tuner

dvb-s2 + dvb-c + dvb-t = Multituner

dvb-s2 + dvb-s2 = twintuner

dvb-c2 + dvb-c2 = twintuner

snap je, er zijn twee tuners voor een en dezelfde soort broadcast nodig.

ciao

Verhip,

je hebt gelijk Mark111, het is een twintuner!

ik had het verkeerde typenummer bekeken op de samsung site.

sorry.

 

Dan moet het aan dat CI+ module liggen zoals meteo boven reeds schreef.

Er waren lang geleden ook issues met de dure >Loewe twin tuner TV... en nog steeds niet opgelost.

Dat zou men enkel met Samsung kunnen bespreken of het apparaat wel CI+ gecertificeerd is conform de canalDIGITAAL voorwaarden.

 

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze op de beurs gezien en deze vraag ook gesteld. Je kunt maar 1ding doen met de kaart. Dus 1. Gecodeerde zender kijken en een vrije zender opnemen. Of anders om. Helaas gecodeerde zender kijken en opnemen gaat niet. Dit heeft te maken met de certificering door canal digitaal..

 

Gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch

 

Bij de nieuwe loewe individual is dit opgelost door middel van 2 ci sloten waar 2 dezelfde kaarten van 1 provider in kunnen. Dus men moet 2 kaarten gebruiken en dan kun je opnemen en kijken naar iets anders.

 

Gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en de volgende stap is een triple tuner en heb je 3 kaarten nodig, moet niet gekker worden, jammer dat canal dig. Zo zzijn beperkingen oplegd aan zon mooie tv. Bevalt de samsung tv? Hoe is beeld, zwart is zwart ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg deze mail van een nederlandse leverancier,

 

 

Beste,

 

Houd u er rekening mee dat op het moment dat u een “ buitenlands” model op internet connect, u ook alleen maar de apps en software van dat land kunt inladen.

 

 

Ik kan de tv kopen bij  "  ik ben toch niet ... "   in polen voor 1575,-- euro. de winkel heeft veel vestigingen en geeft ook in ned garantie maar ik twijfel nog.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...