Ga naar inhoud


autobanden slijten als een gek


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mag ik eigenlijk zo brutaal zijn te vragen waarom je er hulpveren onder hebt laten zetten? Zoals je het zelf beschrijft kom je met dat wat je normaal in de wagen vervoert lang niet aan het maximale laadvermogen toe, en hou je zelfs veel over. 

 
Verder denk ik nu ik het hele verhaal zo lees dat de hulpveren c.q. de montage daarvan de oorzaak zijn, en dat de slijtage van de zomerbanden ook al begonnen was in de periode voordat je de winterbanden eronder hebt gehad, alleen dat het kennelijk op dat moment nog niemand opgevallen was omdat er overal nog profiel zichtbaar was. Het monteren van winterbanden is voor sommige bedrijven zo'n hectisch moment (iedereen wil ze er meestal tegelijk onder hebben) dat ze echt niet elk band nog eens even gaan bestuderen hoe het slijtagepatroon is, gewoon banden hop eronder, en volgende patiënt. 
 
T B
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De reden dat er hulpveren zijn onder gezet is omdat dit gewicht altijd in de auto zit dus gewoon 365 dagen per jaar en bij grote klussen moet er wat meer gereedschap mee en kan het gewicht incidenteel oplopen tot 3 a 400 Kg.

 

Mijn ervaring met vorige auto's is dat dit uiteindelijk toch ten koste gaat van de veren die er normaal onder zitten en dat de auto dan na de nodige jaren op zijn kont gaat zitten. 

 

Dat laatste wat je zegt klopt want incl. het op en af rijden doen ze daar 4 tot 5 auto's per uur.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je banden van het begin af al niet goed uitgelijnt zijn geweest

 

 

Banden uitlijnen? Kan dat ook al?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...