Ga naar inhoud


IP-TV


Sverige

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over IP tv... er bestaat niet een echt forum waar ik dit in kan plaatsen, dus hou ik het maar bij "off-topic".

 

Je ziet vaak reklame op de tv over IP tv uit Servie/Balkan, Rusland, de Arabische landen etc.

Ook heb je aanbiedingen over tv voor expats uit bijvoorbeeld Engeland, die graag Engelse zenders willen ontvangen, maar dat niet kunnen ivm de footprint van de Astra satelliet op 28 oost.

 

Het gaat NIET om gecodeerde zenders, dus volgens mij heeft het niets met cardsharing te maken... Blijkbaar worden FTA signalen van de satelliet omgezet naar IP tv formaat en aangeboden via indernet via een IP box.

Deze oplossingen worden via normale gerenommeerde satelliet handelaars aangeboden... dus geen achteraf satboeren in duistere steegjes oid. Ik heb dit al bij een aantal satshops in Zweden gezien...

Je koopt de ip box, met daarbij meestal 1 jaar abonnement... je kan ook verlengingen kopen na het eerste jaar... het is vaak niet echt heel erg duur, maar het is dan ook geen pay-tv, het zijn gewoon vrij te ontvangen zenders die aangeboden worden... de dienstverlening moet worden betaald... dat begrijp ik.

 

Nu vroeg ik mij af, of dit gewoon legaal is...  niet dat ik heiliger wil zijn als de paus, maar als ik iets 'zou' kopen/abonneren, is het altijd goed om te weten of het legaal is of niet :)  want als je de boel aansluit via internet, dan ben je "bekend" en als het illegaal is, en iemand wil je vinden, dan is dat relatief eenvoudig te doen, en dan hoeft het voor mij zeker niet.

 

De verkoper vertelde dat het helemaal legaal was... maar goed, die kan waarschijnlijk niet anders.

 

 

Wat ik me ook afvraag, is hoe het met de beeldkwaliteit zit...  ik heb dit nog niet werkend gezien. Gewone IP tv van Telia heb ik al wel gezien, en dat is wel "wolliger" dan satelliet tv... 

Ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien het om FTA kanalen gaat hoef je je denk ik geen zorgen te maken, de (sat)aanbieder loopt geen inkomsten mis aangezien anderen ook gewoon gratis via de satelliet kijken, lijkt mij daarom wel legaal. Extra kijkers is voor hen misschien alleen maar beter i.v.m. inkomsten door reclame.

 

Ik denk dat het wel van belang is dat de kosten die je betaald inderdaad puur voor het faciliteren van IP-TV moeten zijn, ik denk niet dat de (IP-TV) aanbieder winst mag maken op iets wat hij via een ander gratis van de sat-aanbieder heeft verkregen (die denk ik wel weer rechten heeft moeten betalen om het uit te mogen zenden).

 

Wat betreft de beeldkwaliteit moet je denk ik bij de aanbieder zijn..ik denk dat dat nogal kan verschillen, ook afhankelijk van jouw internetverbinding, maar ook afhankelijk van de bandbreedte van de aanbieder. Wellicht dat de IPTV-box daar meteen op afstemt (kwaliteit afstemt op beschikbare bandbreedte) om het beeld vloeiend te houden. Denk niet dat je daar algemene uitspraken over kunt doen.

 

Maar goed, tot zover even wat ik denk, misschien dat iemand anders er echt verstand van heeft :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou dus kunnen dat een deel van het abo geld bestemd is voor de "rechten"...

 

Bij de meeste aanbieders staat dat het goed werkt vanaf een snelheid van 2 Mb/s,  bij een enkele zie je vanaf 0.5 Mb/s. Die laatste kan je beter vermijden denk ik...  Niemand vermeldt hoehoog de stream is die gemiddeld per zender beschikbaar is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na e.e.a. te hebben getest hebben loopt het perfect met SD kanalen (in Turkije, servers in Arabische Emiraten en Cyprus) en een download van minimaal 0.8 MBs.

 

Ik ben goed bevriend met iemand in Turkije die IPTV doorgeeft aan ongeveer 200 mensen en dit tot nog toe zonder problemen (ook niet met belangrijke evenementen).

 

En het is zo illegaal als de pest.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Illegaal....  hmm, dat had ik niet gedacht, omdat het gewoon open aangeboden wordt in Zweedse satelliet shops... en dan heb ik het niet over achteraf-zaakjes die zich richten op immigranten.

Als het illegaal is, heb je waarschijnlijk ook garantie tot je de winkel uit bent... net als vroeger in de tijd van de Sky kaarten (al was dat wel een leuke tijd ;) )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat in Turkije is zo illegaal als de pest omdat zij betaal zenders doorgeven. Ik vind het alleen boeiend, maar heb er verder niets mee te maken.

 

Alleen FTA durf ik niets over te zeggen.

 

Maar kijk uit zou ik zeggen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige "illegale" aan zulke constructies (FTA) is dat men niet beschikt over de uitzendrechten van films en series en dergelijke.

Als bijvoorbeeld ZDF een film koopt, kopen ze die rechten uitsluitend voor de Duitse taal en Duits grondgebied.

Als je dan die film 'uitzend' naar bv. Zuid-Amerika, is dat niet toegestaan.

 

Nu zal dit natuurlijk geen ophef opleveren met justitie of een uitzendgemachtigde.

Want dit is natuurlijk te kleinschalig om echt tegen op te treden.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen de EU zal dat geen probleem opleveren als je voor 1 EU land de

rechten hebt dan heb je automatisch de rechten voor geheel EU.

 

Verder zijn er juristen die beweren dat streamen vrij is omdat aan een

voorwaarde voor auteursrecht niet voldaan is nl. het opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autersrechten zijn volslagen onbegrijpelijk. Google wilde geen Youtube app voor de Windows phone maken. Dus maakt Microsoft er zelf een. Moet kunnen zou je zeggen, iedereen kan uiteindelijk gewoon Youtube filmpjes zien.

 

Echter, nu wil Google een ban op de MS Youtube app want die zou niet voldoen aan de gebruiksvoorwaarden oa. omdat de app filmpjes afspeelt die helemaal niet op sommige platformen afgespeelt mogen worden.

 

Snap jij het nog?

 

Ik zou zeggen, gewoon doen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... ik ga er eens verder achteraan, en me er eens wat verder in verdiepen.

Bedankt voor de reacties!

 

@Sjattuh, ik wist niet dat het bij die turkse aanbieder om pay tv ging... dat is inderdaad helemaal illegaal, maar daar gaat het hier niet over.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goede  avond

 

Waar  kan  ik  die  box  vinden   ???  heb  je  een  adres  voor  me  e- mail--telefoon ????

Graag  een  vlug   antwoordje

 

Van uit  tenerife nog  warme  groeten

 

roger

 

romt@telefonica.net ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

larossa, er zijn diverse shops die deze boxen aanbieden...  Ik heb ze gezien in de buurt van Stockholm, maar ook in andere Zweedse plaatsen (Göteborg en Sundsvall, ...) waar je sat shops hebt. Ik mag geen reklame maken, en overigens denk ik dat je vanuit teneriffa niet even naar Zweden afreist om er eentje te halen ;)  Let wel op dat je geen illegale boxen neemt die pay tv streamen... daarmee kan je eventueel in de problemen komen...

 

Google gewoon even op IP tv eventueel met toevoeging van UK of arabiska of srbija  of wat dan ook... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je  kunt  me  wel  even  een  prive  e-mail  sturen    als  je  een  goed  adres  weet  mijn  e mail  staat  op  mijn  bericht  waar  op  je  me  geantwoordt  hebt... meschien   komt  ge  eens  naar  tenerife  naar  de  zon  en  kan  je  er  een  mede  brengen  vanuit  zweden  ( zweedse  vlag) dank  in  alle  geval

larosa :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...