Ga naar inhoud


volume uitgangen


21twan

Aanbevolen berichten

Hoi.

Is het mogelijk om de uitgang van de Tulpstekker van de DreamBox DM7020HD niet met de volume knop te regelen, maar dat er een vast signaal uit komt dat naar de versterker gaat?
Dus de volume knop van de DreamBox regelt het geluid van de tv die is aangesloten via de HDMI, en de versterker regelt het geluid uit de stereo toren.
Nu werken/reageren ze alle bij op de volume knop van de DreamBox.
Ik heb dit al geprobeerd met AC3 maar dan werkt dat op alle bij de signalen, daar ben ik dus niet mee geholpen.

Kan iemand me helpen.

aangepast door 21twan
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het geprobeerd maar dan werkt op de volumeknop van de dream op de tv.(volumetoetsen doorlussen)

Ik bedien dan het volume van de tv zelf.

 

Wat ik bedoel is om de tv te bedienen zoals die was. dus harder en zachter door bediening van de dreambox zelf, maar dat er een vast signaal uit de tulpaansluiting komt.

 

Of is daar een andere plugin voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een gewone versterker of een av receiver?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de DVD zit dezelfde uitgang als op de dreambox.(tulp rood,wit,geel)


Als ik nu omschakel van dreambox naar DVD vliegen de ramen eruit, bij wijze van spreken dan.

 

Ik zou die uitgangen dus graag hetzelfde willen hebben, zodat er bij het omschakelen geen verschil in volume zit.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een av receiver is met hdmi aansluitingen is het de bedoeling dat je de box aansluit

op de receiver en niet rechtsstreeks op de tv.

daar dient een av receiver voor en kan je alles regelen via de receiver.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn TV geluid gewoon op 0 staan en gebruik de AB daar ook niet van. Ik gebruik alleen de AB van mijn DM8000 en kan daar de TV ook met aan en uit zetten. Verder heb ik mijn versterker aangesloten met tulpstekker en zet gewoon de volume van de DM 8000 harder of zachter.dat gaat uitstekend. Ik heb verder ook niks aangesloten op mijn versterker omdat wat ik gebruik allemaal uit mijn DM8000 komt Muziek, Dvd's, Films, Foto's, MP3, Radio, Internetradio, YouTube, noem maar op.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...