Ga naar inhoud


SMART Titanium > Inverto Black Ultra LNB


Raphie

Aanbevolen berichten

Ik heb nu nog 12 oude SMART Titanium LNBs (de oude met de metalen connector niet de gouden) en deze zijn nu zo'n 8 jaar oud

kan ik veel winst verwachten als ik deze vervang door de Inverto black ultra's

 

een paar LNB's zijn volgens mij ook niet helemaal 100% meer (misschien vocht?) en ze zijn ook heel geel verkleurd (hoewel dat natuurlijk de werking niet beïnvloedt)

 

maar gaat hoofdzakelijk dus ff om de signaalwinst, de moeite waard of niet?

aangepast door Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor een paar tientjes meer maar direct 12 besteld :D

allemaal verschillende LNB's op de Wavefrontier is ook zo'n zooitje

is de boel na 8 jaar weer netjes.

De reviews zijn overal goed, verwacht natuurlijk geen wonderen, maar zo tussen de 5% & 10% meer gain zou leuk zijn

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, de eerste 4 (28.2e, 23.5e, 19.2e & 16e) zitten erop,

gemiddeld toch zo'n 1% meer S/N en ber op Xsarius meter ook iets lager, ook lijkt het of deze LNB's een grotere sweetspot hebben, waardoor je eerder beeld hebt, zappen lijkt door een iets snellere lock ook sneller te gaan? (voelt allemaal net wat sneller met zappen, maar kan ook mijn enthousiasme zijn)

 

so far so good :D

 

Als iemand nog interesse heeft in 13 SMART Titaniums incl. verzenden voor €25,00 laat maar horen, wel hier en daar vergeeld maar bij connector alles nog als nieuw

aangepast door Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand nog interesse heeft in 13 SMART Titaniums incl. verzenden voor €25,00 laat maar horen, wel hier en daar vergeeld maar bij connector alles nog als nieuw


 

Kun je beter in "te koop" forum zetten. Heb je meer kans op slagen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Smart heb ik niet zo’n hoge pet op. Als je alleen al naar de PDF-file van Smart kijkt, dan schieten de tranen in je ogen. Open de bijgaande PDF-file maar eens en kijk op blz. 5-6 bij de Monoblocken.


Bij de Titanium Edition 0,1dB staan vier monoblocken afgebeeld, de eerste met een hals van 40mm, de overige met een hals van 23mm. In de tabel er onder staat doodleuk dat ze alle vier een hals van 40mm hebben.


Maar waar die monoblocken voor zijn, staat er helemaal niet bij. Is dit voor de Astra 19,2 en 23,5 of voor de Astra 19,2 en Hotbird? En voor welke schoteldiameter zijn ze dan wel geschikt? Dit staat nergens. Als kenner weet ik dat het duo-lnb’s zijn voor de Astra 19,2 en 23,5 voor een 80-85cm-schotel, maar het is toch belachelijk dat dit nergens staat?


Dan de monoblocken op de rechter zijde met 0,3dB ruisgetal:
Daar staan de halsdiameters wel goed vermeld maar waar zijn deze monoblocken voor? Staat ook weer nergens.

Als kenner weet ik dat dit monoblocken zijn voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird voor een 80-85cm-schotel. Belachelijk toch dat dit nergens vermeldt staat? En heeft de Hotbird nu diseqc-aansluiting 1 of de Astra 19,2? Ook dat staat er niet bij. Dat zul je bij Inverto niet meemaken. Dat staat allemaal netjes aangegeven. Dat merk straalt véél meer professionaliteit uit.


Door deze absoluut onvolledige informatie van Smart, zag ik op een website de Smart Twin Momoblock

SMB 22 staan. Die werd aangeprezen als een Astra 19,2-23,5 duo-lnb voor een 60cm-schotel. Niet te geloven terwijl die voor de Hotbird-Astra 19,2 is voor een 80-85cm-schotel.

De koppen moeten voor een Astra 19,2 - 23,5 lnb voor een 60cm-schotel 38mm uit elkaar staan. Bij deze Astra 19,2 - Hotbird monoblock staan ze 65mm uit elkaar. Daar kun je dus absoluut niets mee.


Nee, ik hou het wel bij Inverto. Dan weet je zeker dat je wat goeds in je handen hebt.

Smart_LNB-Katalog_2009.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik alleen single LNB's dus monoblok perikelen heb ik nooit gehad, de SMARTs hebben altijd goed hun werk gedaan, maar was weer tijd voor wat nieuws

dus hier nog maar ff de foto's van de oude LNB's en het eindresultaat

 

mind you, nog niet alle kabels netjes opgebonden want ben nog aan het afstellen.

post-32644-0-96736000-1371281522_thumb.jpg

post-32644-0-56191700-1371281530_thumb.jpg

post-32644-0-18241100-1371281544_thumb.jpg

post-32644-0-12470300-1371281554_thumb.jpg

aangepast door Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Raphie


Wat zie ik nu op die laatste foto? Heb jij de lnb’s aan de zijkant van de rail niet naar binnen gedraaid? Een

lnb die op positie R20 of L20 staat, moet ook 20 graden naar binnen gedraaid worden, zie de bijlage. Dan pas ontvang je optimaal signaal.

post-60869-0-79347000-1371284783_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, m'n T90 staat nog niet optimaal, gevolg is dat de LNBs staan ook nog niet exact op de positie staan.

ik heb op satlex een nieuwe lijst uitgedraait waarbij ik moet beginnen bij 4.8E op R1.7 uitrichten

ik heb nu wel prima beeld op oost,  28.2E > 4.8E 15W gaat ook nog goed maar tussen 5W & 15W is het prut

m'n Clark belt staat nog niet optimaal 

 

maar dat gaan we fixen als het ff een paar uur lang droog kan blijven zodat ik de boel ff rustig kan afstellen

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sjaak, er staat toch gewoon in bericht 4:

 

“Als iemand nog interesse heeft in 13 SMART Titaniums incl. verzenden voor €25,00 laat maar horen, wel hier en daar vergeeld maar bij connector alles nog als nieuw”


Nu €13,-, dat is €1,- per stuk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...