Gast catw Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Dubbelbeeld RTL4 HDTussen 19:30 en 20:00 uur (14-06-2013) had ik een dubbel beeld op RTL4 HD, in de rechter bovenkant leek het net of het logo van Ned 1 (1,2,3) er licht in stond, ingebrand zeg maar. En aan de linkerkant op de momenten dat het beeld lichter werd kreeg ik heel duidelijk dit logo te zien (ongeveer nagemaakt) welk mij onbekend is. Daarvoor blokvorming op de zender, windstil, BNT world als test te ontvangen zonder storing op de triax 110 met de MTI.BNT kan wel beter maar dan moet de LNB wel 2,5 cm omhoog en naar links op de rail. Later op de avond geen last meer gehad dus vraag ik mij af wat dit geweest kan zijn. Foto schotel is niet optimaal, niet recht ervoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Beste catw Je schrijft dat de lnb van de Astra 23,5 omhoog moet. Dat klopt ook. Ik zie dat je de rail gemonteerd hebt zoals is voorgeschreven echter dan kan de rail niet schuiner ingesteld worden dan 7 graden en voor Nederland moet die 10 à 11 graden schuin staan. Het beste is dan ook om de rail om te draaien zodat het gat door het scharnierpunt niet in de bovenstegroef zit maar in de onderste groef, zie de foto’s die ik gemaakt heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast catw Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 (aangepast) Beste catw Je schrijft dat de lnb van de Astra 23,5 omhoog moet. Dat klopt ook. Ik zie dat je de rail gemonteerd hebt zoals is voorgeschreven echter dan kan de rail niet schuiner ingesteld worden dan 7 graden en voor Nederland moet die 10 à 11 graden schuin staan. Het beste is dan ook om de rail om te draaien zodat het gat door het scharnierpunt niet in de bovenste groef zit maar in de onderste groef, zie de foto’s die ik gemaakt heb. Buiten even nagekeken, zie hieronder 6.6’, dus ik kan aardig wat werk tegemoet zien en alles opnieuw in- en afstellen. Maar daar kwam die storing niet vandaan denk ik, dat dubbele beeld. 15 juni 2013 aangepast door catw Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Oh, jij hebt ook zo’n mooie digitale waterpas. Hartstikke handig als je schotels en multirails af moet stellen. Maar hoe zit dat nu? Op de foto in bericht 1 staan de lnb’s van de Astra 19,2 en 23,5 een stuk van elkaar af. Bij de foto die je nu laat zien staan ze tegen elkaar? Voor een optimale afstand op een Triax 110 moeten ze 2mm van elkaar af staan. Maar hoezo veel werk? Je meet toch de afstanden van de lnb’s aan de voorzijde even op en dan kun je ze toch zo weer op dezelfde afstanden terug zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast catw Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Oh, jij hebt ook zo’n mooie digitale waterpas. Hartstikke handig als je schotels en multirails af moet stellen. Maar hoe zit dat nu? Op de foto in bericht 1 staan de lnb’s van de Astra 19,2 en 23,5 een stuk van elkaar af. Bij de foto die je nu laat zien staan ze tegen elkaar? Voor een optimale afstand op een Triax 110 moeten ze 2mm van elkaar af staan. Maar hoezo veel werk? Je meet toch de afstanden van de lnb’s aan de voorzijde even op en dan kun je ze toch zo weer op dezelfde afstanden terug zetten. Voor de schotel instelling heb ik dat even verplaatst, dubbele beeld blijft dus hier wel staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 16 juni 2013 Moderator Delen Geplaatst: 16 juni 2013 Krijg geen harde schijf meer aangesloten,[ hij geeft voortdurend de melding geen of verkeerde USB drager aangesloten] Schijf is geconverteerd naar fat 32 weet iemand wat er mis zou kunnen zijn? Heb je een 2e bron aangesloten via bijvoorbeeld een scart kabel? Heb je een antenne aangesloten op je tv voor DVB-T? Lijkt op overspraak van signalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast catw Geplaatst: 16 juni 2013 Delen Geplaatst: 16 juni 2013 Heb je een 2e bron aangesloten via bijvoorbeeld een scart kabel? Heb je een antenne aangesloten op je tv voor DVB-T? Lijkt op overspraak van signalen. Alleen de ET900 staat spanning op de rest, DVD clarketech hd 5000 c staat geen spanning op en dvb t ook niet aangesloten. Had al wel nagekeken of de tv tuner aangeweest was maar dat bleek ook niet zo te zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen