Ga naar inhoud


Advies aanschaf 2 receivers


Incognito

Aanbevolen berichten

Hallo beste leden, graag jullie advies. Voor een familielid op zoek naar een satelliet oplossing. Hij wil 2 satellietontvangers met deze eisen:

- 1 DVB-S2 tuner is voldoende, hij neemt toch niets op of iets dergelijks

- 1 DVB-C tuner

- hij heeft een SmartCard en die wil hij binnenshuis sharen tussen de 2 receivers, via het netwerk.

 

Uiteraard zo goedkoop mogelijk met zo veel mogelijk kwaliteit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


uiteraard zo goedkoop mogelijk.

Roxxs HD1 de nieuwste cloon op de markt

 

maar als je het mij vraagt en ik zou een geteste receiver voorkeur geven dan twee amiko alien (zie de reviews)

zou je me de keuze toestaan, dan twee VU+ Solo

 

zie de prijzen en de support op dit en andere fora.

ciao

 

ach ja overigens de support...

goedkoop en dus elke avond in een of ander forum naar oplossingen zitten lezen is ook zijn keus

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor je suggestie. Het gaat niet alleen om de prijs, maar ook redelijke degelijkheid. Hij wil er 2 kopen, dus het totaalbedrag moet niet overdreven veel zijn, zo rond de 300-350 euro.

Die roxxs en vu solo hebben geen dvb-c. Het moet een receiver zijn met dvb-c en dvb-s.

De Amiko Alien draait op spark en enigma. Is dat in principe dezelfde enigma wat op de "echte enigma" receivers draait ? werkt alles wat bv op de vu+ receivers en dreamboxes daar ook op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag over gebruik Enigma is al in de rubriek Reviews & Previews besproken, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/332481-editie-16-amiko-alien2/ maar dat heb jij natuurlijk al lang gelezen. ;)

 

...en natuurlijk heb jij deze thread ook al gelezen http://www.sat4all.com/forums/topic/316292-is-er-een-stabiele-goed-werkende-enigma2-versie/?hl=%2Bamiko+%2Balien

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag over gebruik Enigma is al in de rubriek Reviews & Previews besproken, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/332481-editie-16-amiko-alien2/ maar dat heb jij natuurlijk al lang gelezen. ;)

 

...en natuurlijk heb jij deze thread ook al gelezen http://www.sat4all.com/forums/topic/316292-is-er-een-stabiele-goed-werkende-enigma2-versie/?hl=+amiko++alien

 

op de eerste topic is de huidige vraag niet echt besproken. In de 2de topic gaat het inderdaad om die vraag, maar het is een topic uit 2011 en gaat over de amiko1. Misschien zijn er inmiddels enigma-images die wel goed werken voor de amiko2, dat weet ik niet. Ik heb hier en daar wat opgezocht, maar het schijnt moeilijk te werken. Anders dan bij de gevestigde receivers met kant-en-klare images als OpenPLI.

 

 

ach ja dvb-c sorry

 

dan lijkt amiko over te blijven...

Dat lijkt inderdaad wel wat te zijn. De fabrikant beweert dat het dual-boot is, maar besteedt eigenlijk alleen aandacht aan Spark en negeert enigma (geen image ervoor en geen support ?).
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo gaat er veel tijd in compatibiliteit zitten

zijdens de koper die de oplossingen zelf allemaal moet bedenken

en dus goedkope support zijdens de fabrikant die niet veel doet

 

wat te denken van een GigaBlue HD 800 UE Linux PVR HDTV Receiver dvb-s en dvb-c/t

 

we zijn begonnen met goedkoop toch en steigen over naar merk receivers straks

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo gaat er veel tijd in compatibiliteit zitten

zijdens de koper die de oplossingen zelf allemaal moet bedenken

en dus goedkope support zijdens de fabrikant die niet veel doet

 

wat te denken van een GigaBlue HD 800 UE Linux PVR HDTV Receiver dvb-s en dvb-c/t

 

we zijn begonnen met goedkoop toch en steigen over naar merk receivers straks

dat klopt, het moet simpel in het gebruik zijn. Die Amiko is aantrekkelijk, maar het enigma gedeelte lijkt toch niet zo soepel te lopen.

Er is ook de Amiko 8840, ik kan nergens vinden waar deze op draait, ook Spark ?

 

Die Gigablue is een hele goede suggestie, die zet ik op het lijstje. Dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...