Ga naar inhoud


Editie 16 - Amiko Alien2


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Bij deze review moet nadrukkelijk opgemerkt worden dat wij deze al 17 november 2012 gemaakt hebben en toen direct voor controle hebben voorgelegd bij het bedrijf dat het testexemplaar heeft aangeboden.

 

Daar kwam geen reactie op. Enkele weken later nogmaals geprobeerd, weer geen reactie. Enkele maanden later vraagt men waarom de review nog niet is verschenen. Ik uitgelegd, men zou controleren, weer geen reactie. Weken later wederom de vraag waarom de review nog niet verschenen is, nogmaals uitgelegd, wederom geen reactie.

 

Nu waren wij er wel een beetje klaar mee. Hierbij dus de wat verouderde review van de Amiko Alien 2. Ongecontroleerd en zonder video, want de moeite om het opgenomen en voorbereide materiaal te monteren ga ik nu niet meer nemen.

 

Voor het bedrijf dat de Alien heeft aangeboden heb ik nog wel een tip: Als je iets aanbied, reageer dan ook op de email van de mensen die dagen/weken aan je review hebben gewerkt!

 

Editie_16_Amiko_Alien2.pdf

 

Dit review topic is alleen bedoeld voor vragen en opmerkingen over deze review. Andere vragen stel je in het juiste forum!


Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


niet echt mooi.je steekt er belangeloos al dat werk in,en dan laten ze je in de kou staan. :(

  • Like 2

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessante review. Lijkt een vrji complete receiver met een uiterst gunstige prijs. Zit er ergens een adder onder het gras ? kwalitatief slechte onderdelen ?

Hoe presteert die processeor tegenover de gangbare processoren ? levert die processor geen problemen met de images van de bekende image-groepen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is geen enigma2 receiver. Het 'kan' wel enigma2 draaien, maar dan zijn er echt veel betere alternatieven.

 

Wil je gewoon de Spark software draaien (die ook best leuk is), is het een prima receiver voor het geld!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat hij overduidelijk niet gemaakt is voor enigma2, maar voor Spark. De enigma2 images die wij getest hebben draaien alles behalve stabiel, terwijl de Amiko2 op Spark juist heel erg stabiel draait.

 

Voor enigma2 zijn er simpelweg betere producten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de interessante review.

 

Ik kijk al een tijdje naar deze ontvanger en vroeg me af of het mogelijk is om DVB-C- en DVB-S-kanalen in dezelfde zaplijst te plaatsen, zodat tijdens het zappen niet handmatig overgeschakeld hoeft te worden van satelliet- naar kabelontvangst.

 

Groet,

SatelliteFreaker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even n.a.v. de opmerking in de review m.b.t. de afwezigheid van een HDMI-kabel.

Er zijn trouwens veel meer ontvangers waar geen HDMI-kabel bijgeleverd wordt. In winkels wordt dit steeds vaker nadrukkelijk op de prijskaartjes vermeld.

 

Persoonlijk vind ik dat niet erg. Ik heb er altijd wel een liggen, en kan anders zelf kiezen welke ik erbij wil hebben. Daarbij speelt o.a. lengte ook een rol.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Koffieshop

Ik heb de amiko na 2 weken in de vuilnis

 

Te veel problemen hij werkt goed en de software van spark had ik erop , opeens valt hij uit en aan ik verander van software nog steeds hetzelfde probleem na dagen lang snuffelen was ik het beu

 

Hopla in de stort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de amiko na 2 weken in de vuilnis

 

Te veel problemen hij werkt goed en de software van spark had ik erop , opeens valt hij uit en aan ik verander van software nog steeds hetzelfde probleem na dagen lang snuffelen was ik het beu

 

Hopla in de stort

Geen garantie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zelf erg goede ervaring met de Amiko Alien 2 met OpenATV 4.2 software. Met deze software is het een erg goede box, vlot schakelen tussen kanalen en zelfs tussen tuners. DVB-C van UPC voor het opnemen van programma's (FTA zenders) waardoor ik verder andere zenders tegelijkertijd kan kijken via de satelliet, en dit alles zonder haperingen. Voor dit geld echt een geweldige decoder, wat mij betreft zeker het geld waard!

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...