Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een eigen apartement in Tenerife en zou graag tv vlaanderen via sateliet willen ontvangen.

Ik heb geen belemmering van aanplanting en bebouwing rondom mij. Ik heb hier en daar gelezen dat de standaard

geleverde schotel van 60x65 te weinig zou zijn voor goede ontvangst. Ik ben een leek maar kan wel klussen.

 

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen met informatie over de juiste apparatuur.

Het apartement bivindt zich in de buurt van de luchthaven in het zuiden van Tenerife.

 

Alvast bedankt, Triskel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Sprietje,

 

Schotel van 120 is geen probleem. Wist niet dat Astra 23.5 nodig was. Dacht 19.2 noodzakelijk. Weet ook nog te weinig van lnb koppen.

Had de tekening al eens bekeken op astra website, staan er 2, voor beide satelieten eentje.

Weet echter niet waarom die 23.5 noodzakelijk is???

Heb dus de intentie om tvv te installeren ergens dit jaar.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de Astra 23,5 is het handig ook de Astra 19,2 te ontvangen maar die kun je met een kleinere schotel ontvangen.


Hier heb je de zenderlijst van TvVlaanderen, zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf


Zoals je ziet zitten alle HD-zenders op de Astra 23,5. Ook verplaatst TvVlaanderen regelmatig zenders van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5. Het zal niet lang meer duren voordat TvVlaanderen de Astra 19,2 helemaal verlaat.


Het is dus wel verstandig twee lnb’s op de schotel te zetten, eventueel een duo-lnb.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje,

 

Bedankt voo alle info tot zo ver. Nu nog de schotel denk ik. Heb prijzen gezien op inte vanaf 50 € tot 150 € Is het handid om ergens

speciaal op te letten? Tenerife is een eiland in de zee, dus de werking van zout heeft ook weer te maken met levensduur lijkt mij.

Heb ook al gezien dat mensen daar hun schotel "wit" kalken, mar weet dan niet of de kwaliteit achteruit gaat.

Heb vooral duitse merken gezien die zijn wel duurder, maar weet niet of die daarom beter zijn. Vele zijn gemaakt van staal, maar ook

aluminium kom je veel tegen.

 

Gr Triskel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, roestende schotels kom je aan zee overal tegen. Daarom lijkt het me verstandig om te kiezen voor een aluminium schotel. Die blijft op het schoteloppervlak netjes maar de montagebeugel is bijna altijd van gegalvaniserd staal, dus dat kan alsnog roesten. Het mooiste is dan ook om die met blanke tectyl te behandelen, de binnenzijde voordat je die gaat monteren, de buitenzijde als je hem  gemonteerd hebt.


Als je een schotel in een bepaalde kleur wilt maken, kun je dat het beste doen voordat je hem ophangt. Eerst goed ontvetten en dan met een spuitbusje spuiten. Dan zit de lak er zo dun op, dat dit geen nadelig effect voor de ontvangst geeft.
Let wel op als je de schotel echt wit wilt maken. De kans is dan een stuk groter dat als twee keer per jaar de zon precies achter de satellieten staat, de infrarode straling zodanig op de lnb wordt geconcentreerd, dat ze kunnen smelten.

Wat betreft de afstanden van de lnb’s het volgende.
Voor een schotel van 120cm, moeten de lnb’s op een afstand staan van 58mm.
Je kunt dan twee lnb’s nemen met een 60mm kop die tegen elkaar staan. Neem dan wel de Inverto Black Ultra lnb’s want die presteren voor zwakke signalen het beste.

Als je een schotel koopt, let dan op dat er een hulpstuk bij zit om een tweede lnb er tegenaan te zetten.

Hierbij moet er wel rekening mee gehouden worden dat de tweede lnb onder een hoek van 42 graden schuin omlaag erbij moet hangen gezien als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.


Als de satellietshop geen geschikte lnb-houder heeft, kun je ook de SAB LNB-houder GK2 A024 gebruiken, zie bijlage. Daarmee kun je de schuinte van 42 graden makkelijk instellen en ze ook tegen elkaar zetten.

De skew van de lnb’s moet als volgt ingesteld worden;
Astra 23,5 moet 43 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas
Astra 19,2 moet 40 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas

post-60869-0-46176700-1372499735_thumb.jpg

post-60869-0-95068600-1372499763_thumb.jpg

post-60869-0-51970100-1372499819_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje,

 

Bedankt voor ale info, ga eens op inet kijken waar ik alle zaken kan kopen. De schotel al ik toch écht in Tenerife moeten halen (past niet in koffer, haha)

Voor derest kan ik hier in Belgie wel terecht. Kom uit limburg en het één winkel redelijk in de buurt ( Tongeren ). Zal daar eens een bezoek brengen. Ga daar in elk geval, door alle info enadvies, niet als een leek naar binnen. Wel erg prettig.

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triskel

 

 

 Ik woon al jaren op tenerife dus ik weet er al een klein beetje van.Koop gewoon 100x90cm schotel een wit produkt want merkschotels kan je alleen bij de duitsers,nederlanders en belgen kope en die kosten bij hun het dubbele als in hun thuisland.Mijn schotel staat al 17 jaar op het dak en ziet nog altijd wit dus de roest valt wel mee.Ik woon in Las Galletas dus dat is in de buurt.Probeer zo veel mogelijk zelf te doen want de buitenladse firma s zijn duur

   

 

  MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Abuelo,

 

Dank voor de info. Vraag; heb jij een duo LNB of 2 lnb om sat 19.2 en 23.5 te ontvangen. Neem op schotel na alles uit Belgie mee. Alleen schotel zal ik terplaatste moeten halen. Ik heb gezien dat er in Adeje een handelaar zit, maar geloof dat er in Las Chafiras ook wel eentje zal zijn.

 

Gr Triskel

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel moet je gaan halen in een ijzerwinkel in playa Las america daar heb je keus genoeg.Ik heb verleden jaar op de chaffiras rondgekeken maar daar hebben ze er geen. En je moet een duo lnb hebben die geschikt is voor een schotel van 90cm.Pak er wel een met meer dan 1 uitgang om meerdere tv s aan te sluiten.

 

  MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geen probleem. En voor de regen moeten we het niet laten.Verleden jaar geen regen en dit jaar alleen met de crocus vakantie.

IK heb zoals de meeste belgen hier de Astra1 in de houder en Astra3 -40graden omhoog en heb daarmee signaal van82 en kwaliteit van 84 dus dat is zeker genoeg.

 

  MVG Abuelo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een schotel van 90cm breed en 100cm hoog, moeten de lnb’s 45mm van elkaar staan in Tenerife.

Er bestaat echter geen duo-lnb die daar goed op past. Bij een CanalDigitaal duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar, bij een duo-lnb voor een 80-85cm schotel staan ze 53mm uit elkaar. Je kunt ze beide gebruiken maar optimaal is het niet want de afstand is 8mm verkeerd.

Als je deze combinatie dan gaat gebruiken, dan moet je toch zeker de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten om optimaal sitnaal te krijgen op de zwakste van de twee satellieten, de Astra 23,5.


Waarschijnlijk hebben ze ook merkloze schotels van 100cm breed en 112cm hoog en daar past wel precies een duo-lnb op voor een 80-85cm schotel. Ik zou dan altijd voor die schotel gaan.

De duo-lnb moet 42 graden schuin staan, welke schotel je ook neemt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Triskel

 

 de ferreteria die ik bedoel ligt inde wijk El camison mag de naam niet noemen maar is een groot gebouw in de draai van de straat op het gelijkvloers staan er allemaal ijskasten en in de kelder is de ijzerwinkel

 

  Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...