Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een eigen apartement in Tenerife en zou graag tv vlaanderen via sateliet willen ontvangen.

Ik heb geen belemmering van aanplanting en bebouwing rondom mij. Ik heb hier en daar gelezen dat de standaard

geleverde schotel van 60x65 te weinig zou zijn voor goede ontvangst. Ik ben een leek maar kan wel klussen.

 

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen met informatie over de juiste apparatuur.

Het apartement bivindt zich in de buurt van de luchthaven in het zuiden van Tenerife.

 

Alvast bedankt, Triskel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Sprietje,

 

Schotel van 120 is geen probleem. Wist niet dat Astra 23.5 nodig was. Dacht 19.2 noodzakelijk. Weet ook nog te weinig van lnb koppen.

Had de tekening al eens bekeken op astra website, staan er 2, voor beide satelieten eentje.

Weet echter niet waarom die 23.5 noodzakelijk is???

Heb dus de intentie om tvv te installeren ergens dit jaar.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de Astra 23,5 is het handig ook de Astra 19,2 te ontvangen maar die kun je met een kleinere schotel ontvangen.


Hier heb je de zenderlijst van TvVlaanderen, zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf


Zoals je ziet zitten alle HD-zenders op de Astra 23,5. Ook verplaatst TvVlaanderen regelmatig zenders van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5. Het zal niet lang meer duren voordat TvVlaanderen de Astra 19,2 helemaal verlaat.


Het is dus wel verstandig twee lnb’s op de schotel te zetten, eventueel een duo-lnb.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje,

 

Bedankt voo alle info tot zo ver. Nu nog de schotel denk ik. Heb prijzen gezien op inte vanaf 50 € tot 150 € Is het handid om ergens