Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

Oble

 

 

Wat betreft die M7 ontvanger heb je vind ik gelijk ik heb er ook zo een en nooit geen problemen mee.Alles gebeurd automatisch.

Wat betreft die duo lnb dat zou ik niet doen want als zijn schotel te groot is dan gaat het niet.

 

  MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Edtbonep

 

Ik zou eerst de schotel eens opmeten dan ben je zeker.Als hij te groot is en je koopt een duo lnb die er niet op past dan be je je geld kwijt en moet je alsnog een andere kopen of een tweede lnb plus disecswitch

 

      Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste abuelo


Als er op de doos van de lnb staat dat die voor een 90cm-schotel is, dan geldt dat voor Noordwest Europa en helemaal niet voor de Canarische Eilanden. Daar is de ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 geen 5,2 graden maar slechts 3,94 graden. De schotel moet dus 32% groter zijn dan wat er op het doosje staat en dan moet je nog maar raden of ze de breedte of de hoogte van de schotel bedoelen.

Op deze manier kun je dus snel met een miskoop zitten.

Je moet natuurlijk altijd een duo-lnb kopen die bij de schotel past en geen schotel die bij de duo-lnb past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik maar hier verkopen ze deze lnb speciaal aan de belgen en nederlanders ik heb deze ook en ben er tevreden van Ik heb hem nu ongeveer een half jaar.En ik heb er hier nog geen klachten over gehoord.De firma die ze verkoopt is een duitse firma en die plaatst ze ook voor hun eigen klanten.en die geven nog wel garantie op de ontvangst.Dus zal het wel in orde zijn.

 

  MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey , bompa , kan je eens de afstand exact opmeten tussen de beide koppen van uw mdt43, want Sprietje heeft wel een punt dat de afstand tussen beide koppen van een 4.3° LNB in België anders moet zijn dan in Tenerife. Ik geloof u wel dat het werkt maar het is om te weten of de praktijk en theorie overeen komen. En ideaal zou zijn een LNB van 3.94° (voor een schotel van b.v. 90cm br) maar die zal u niet vinden en volgens mij zijn die graden niet zo van belang maar wel de afstand tussen beide lnb's voor die bepaalde schotel. Of heb ik het mis Sprietje?

Als ik terug ga in okt. ga ik eens de exacte afstand bepalen met 2 losse lnb's.

aangepast door oble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen

 

Als het om -GT-MDT43 gaat, zie bijlage, dan is de hart op hartafstand 53mm. Dit is een lnb die officieel geschikt is voor een 80-85cm-schotel (breedte maat) voor Noordwest Europa. Op de Canarische Eilanden is deze lnb dus geschikt voor schotels die 105-110cm breed zijn maar op een schotel van 90cm breed en 100cm hoog is die ook nog wel te gebruiken als je de kop van de Astra 23,5 maar in de klem zet.


In Nederland en België zie ik die voor €40,- te koop, in Duitsland voor €35,-.


Het is een duo-lnb die soms problemen heeft met bepaalde merken tuners. Dit heeft te maken met de diseqc-switch die er in zit. Op het ene merk helemaal geen problemen, op een ander merk satelliettuner soms gewoon niet te gebruiken. Dit is op dit forum al veel vaker aan de orde geweest.

Als je hem dus in België koopt, is het wel aan te raden deze eerst op je satelliettuner uit te proberen of hij goed werkt voordat je hem meeneemt naar het zuiden.

 

post-60869-0-46886400-1374574604_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...